Práce popisuje vznik netolického hradiště. Dostáváme se od odkazu dědictví Přemyslovců až po vlastní rekonstrukci, kterou schválilo město Netolice. Dále se společně podíváme na kulturní památky spojené s hradištěm. V praktické části jsem se zabývala projektem pro žáky 9. tříd, který jsem vypracovala pro ZŠ Netolice a u vedení jsem se setkala s velkou podporou. Součástí mé práce jsou přílohy, které poukazují na výzkum, historii i kulturu, vznikající při nebo okolo archeoparku Netolice.
Anotace v angličtině
I tried to tackle the topic of my thesis with an appropriate responsibility, with the aim to explain the benefits of the archeopark with regards to its cultural, historical and educational aspects to an uninterested reader, local deniers/disbelievers and to those well versed as well. I aimed predominantly at the historical basis, the Přemysl's heritage to our town, its exact reconstruction and its utilization as well. In the practical part I dedicated space to the project for primary schools, where I was aided considerably by a group of educationists from ZŠ Netolice.
Klíčová slova
archeopark, hradiště, Letní archeologická škola, Netolice, Přemyslovci, sv. Ján, žáci
Klíčová slova v angličtině
archeopark, summer archeological school, Netolice, students
Rozsah průvodní práce
115 s. (130 386 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce popisuje vznik netolického hradiště. Dostáváme se od odkazu dědictví Přemyslovců až po vlastní rekonstrukci, kterou schválilo město Netolice. Dále se společně podíváme na kulturní památky spojené s hradištěm. V praktické části jsem se zabývala projektem pro žáky 9. tříd, který jsem vypracovala pro ZŠ Netolice a u vedení jsem se setkala s velkou podporou. Součástí mé práce jsou přílohy, které poukazují na výzkum, historii i kulturu, vznikající při nebo okolo archeoparku Netolice.
Anotace v angličtině
I tried to tackle the topic of my thesis with an appropriate responsibility, with the aim to explain the benefits of the archeopark with regards to its cultural, historical and educational aspects to an uninterested reader, local deniers/disbelievers and to those well versed as well. I aimed predominantly at the historical basis, the Přemysl's heritage to our town, its exact reconstruction and its utilization as well. In the practical part I dedicated space to the project for primary schools, where I was aided considerably by a group of educationists from ZŠ Netolice.
Klíčová slova
archeopark, hradiště, Letní archeologická škola, Netolice, Přemyslovci, sv. Ján, žáci
Klíčová slova v angličtině
archeopark, summer archeological school, Netolice, students
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vyhledat a zpracovat potřebné materiály k zadanému tématu, samostatně o něm teoreticky a kriticky pojednat a dospět k odůvodněným závěrům. Při zpracování budou využity metody kompilace, analýzy, interpretace a komparace.
1. Shromáždit primární a sekundární prameny.
2. Prameny kriticky zpracovat.
3. Zaměřit se na oblast Netolicka v literatuře a memoárech.
4. Zaměřit se na Archeopark Netolice v literatuře a archivu.
5. Spolupracovat s výzkumnými pracovníky Archeoparku.
6. Vypracovat odborný text v souladu s předepsanými pravidly.
7. Popularizovat pro veřejnost.
8. Pojmout jako pojetí pro výuku.
9. Využít ve formě projektu - exkurze se žáky základní školy do dané lokality.
10. Pravidelně konzultovat s vedoucí DP.
11. DP vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vyhledat a zpracovat potřebné materiály k zadanému tématu, samostatně o něm teoreticky a kriticky pojednat a dospět k odůvodněným závěrům. Při zpracování budou využity metody kompilace, analýzy, interpretace a komparace.
1. Shromáždit primární a sekundární prameny.
2. Prameny kriticky zpracovat.
3. Zaměřit se na oblast Netolicka v literatuře a memoárech.
4. Zaměřit se na Archeopark Netolice v literatuře a archivu.
5. Spolupracovat s výzkumnými pracovníky Archeoparku.
6. Vypracovat odborný text v souladu s předepsanými pravidly.
7. Popularizovat pro veřejnost.
8. Pojmout jako pojetí pro výuku.
9. Využít ve formě projektu - exkurze se žáky základní školy do dané lokality.
10. Pravidelně konzultovat s vedoucí DP.
11. DP vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Seznam doporučené literatury
PETRÁŠEK, O.: 2005. Archeopark Netolice. Netolice: Město Netolice.
BENEŠ, J.: 2008. Archeopark Netolice a Gabreta. Prachatice: Archeos.
JANOTA, I.: 2010. Blanský les - Netolicko. Netolice: Město Netolice.
OURODA, V., PETRÁŠEK, O.: 1998. Netolice. Netolice: Město Netolice.
Archiv MěÚ Netolice
ZŠ Netolice
Seznam doporučené literatury
PETRÁŠEK, O.: 2005. Archeopark Netolice. Netolice: Město Netolice.
BENEŠ, J.: 2008. Archeopark Netolice a Gabreta. Prachatice: Archeos.
JANOTA, I.: 2010. Blanský les - Netolicko. Netolice: Město Netolice.
OURODA, V., PETRÁŠEK, O.: 1998. Netolice. Netolice: Město Netolice.
Archiv MěÚ Netolice
ZŠ Netolice