Práce se zabývá právní úpravou srovnávací reklamy v České republice a na úrovni Evropské Unie, rozdíly i shodnými prvky České právní úpravy a úpravy ?evropské?, podmínkami přípustnosti srovnávací reklamy,způsoby rozdělení srovnávací reklamy podle různých kritérií, vylíčení smyslu, důvodů přijetí právní úpravy srovnávací reklamy i důvodů jejího používání soutěžiteli. Dále bylo mým úmyslem porovnat současnou českou právní úpravu s právní úpravou dřívější.
Annotation in English
The diploma deals with the legal regulation of the comparative advertising in the Czech republic and in the EU in general, with the distinction and similarities of the regulation in the CR and EU, circumstances under which the comparative advertising is permissible, division of the comparative advertising into categories, clarifying of the background of the legal regulation of the comparative advertising, the reasons for usage of comparative advertisement by competitors and comparison of the former and current regulation of the comparative advertisement.
Keywords
srovnávací reklama, nekalá soutěž, klamání spotřebitele, soutěžní právo
Keywords in English
comparative advertising, unfair competition, consumer defamation, competition law
Length of the covering note
90 s. (150 612 znaků)
Language
CZ
Annotation
Práce se zabývá právní úpravou srovnávací reklamy v České republice a na úrovni Evropské Unie, rozdíly i shodnými prvky České právní úpravy a úpravy ?evropské?, podmínkami přípustnosti srovnávací reklamy,způsoby rozdělení srovnávací reklamy podle různých kritérií, vylíčení smyslu, důvodů přijetí právní úpravy srovnávací reklamy i důvodů jejího používání soutěžiteli. Dále bylo mým úmyslem porovnat současnou českou právní úpravu s právní úpravou dřívější.
Annotation in English
The diploma deals with the legal regulation of the comparative advertising in the Czech republic and in the EU in general, with the distinction and similarities of the regulation in the CR and EU, circumstances under which the comparative advertising is permissible, division of the comparative advertising into categories, clarifying of the background of the legal regulation of the comparative advertising, the reasons for usage of comparative advertisement by competitors and comparison of the former and current regulation of the comparative advertisement.
Keywords
srovnávací reklama, nekalá soutěž, klamání spotřebitele, soutěžní právo
Keywords in English
comparative advertising, unfair competition, consumer defamation, competition law
Research Plan
\begin{Arab}
Úvod
Reklama a způsoby jejího omezení
Definice srovnávací reklamy
Význam generální klauzule při postihu srovnávací reklamy, Kdy je srovnávací reklama nepřípustná
Podmínky přípustnosti srovnávací reklamy
Dělení srovnávací reklamy
Možné motivy pro použití srovnávací reklamy
Ochrana proti srovnávací reklamě (Aktivní legitimace,Pasivní legitimace, Právní prostředky ochrany proti srovnávací reklamě)
Veřejnoprávní regulace srovnávací reklamy
Analýza vývoje přístupů ke srovnávací reklamě v ČR
Poměr právních řádů ke srovnávací reklamě
Závěr
\end{Arab}
Research Plan
\begin{Arab}
Úvod
Reklama a způsoby jejího omezení
Definice srovnávací reklamy
Význam generální klauzule při postihu srovnávací reklamy, Kdy je srovnávací reklama nepřípustná
Podmínky přípustnosti srovnávací reklamy
Dělení srovnávací reklamy
Možné motivy pro použití srovnávací reklamy
Ochrana proti srovnávací reklamě (Aktivní legitimace,Pasivní legitimace, Právní prostředky ochrany proti srovnávací reklamě)
Veřejnoprávní regulace srovnávací reklamy
Analýza vývoje přístupů ke srovnávací reklamě v ČR
Poměr právních řádů ke srovnávací reklamě
Závěr
\end{Arab}