Cílem této práce je vytvořit sérii sociálně motivovaných reklamních plakátů, které upozorňují na problematiku vnímání ženského fyzického vzhledu v současné kultuře. Vytvořené plakáty zobrazují rozličné části ženského těla, od jeho celku až po detail. Fotografie, které jsou na plakátech použity představují vzorek vybraných žen s negativním sebehodnocením. Plakáty s fotografiemi jsou doplněny kresebnými obrysy křídou, které mají zdůrazňovat daný komplex, jež ženu trápí, dále jsou k obraznému sdělení přidány texty, které mají pomoci vysvětlit, o jaký komplex se jedná a že je plakát vytvořen jako součást sociální reklamní kampaně. Praktická část kampaně předkládá tiskoviny, respektive jejich makety, které mají reprezentovat bilboard, city light vitrins, plakát a leták v různých kombinacích a velikostech. Všechny popsané tiskoviny byly realizovány formou digitální fotografie a dále zpracovány vektorovou grafikou v programech Adobe Ilustrator a Photoshop.
Teoretická část diplomové práce je věnována významu komerční i nekomerční, sociální reklamy a jejímu vlivu na soudobou společnost. Teoretická část práce obsahuje sedm kapitol. První se věnuje reklamě a jejímu historickému vývoji, druhá je zaměřena na druhy reklamy, ve třetí je uveden etický kodex reklamy, ve čtvrté jsou představeni umělci a projekty, které pro mě byly při práci velkou inspirací,další kapitola se zmiňuje o využití tématu z hlediska edukace, v následující kapitole je popsána retrospektiva práce, její průběh a význam, a v poslední kapitole se věnuji realizaci námětu a práci na jednotlivých plakátech.
Anotace v angličtině
As the object of the art work the visual art of naked woman body is considered. Its meaning was set on the meaning of a symbol or a sign. The author?s effort was to show a woman as a tender being of two faces, one, of bubbling up fragility, beauty and a grace, and another so woman typical, manipulation of world around capable as the nature itself. The collection contains twelve black and white photos with size of 40 x 60 cm.
The art work is divided into a several cycles, which should represent a woman and her body as a symbolism of elements moving with world.
Klíčová slova
fotografie, žena, komplexy, sociální reklama
Klíčová slova v angličtině
photography, woman, complex, social advertising
Rozsah průvodní práce
45 s. (11 636 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je vytvořit sérii sociálně motivovaných reklamních plakátů, které upozorňují na problematiku vnímání ženského fyzického vzhledu v současné kultuře. Vytvořené plakáty zobrazují rozličné části ženského těla, od jeho celku až po detail. Fotografie, které jsou na plakátech použity představují vzorek vybraných žen s negativním sebehodnocením. Plakáty s fotografiemi jsou doplněny kresebnými obrysy křídou, které mají zdůrazňovat daný komplex, jež ženu trápí, dále jsou k obraznému sdělení přidány texty, které mají pomoci vysvětlit, o jaký komplex se jedná a že je plakát vytvořen jako součást sociální reklamní kampaně. Praktická část kampaně předkládá tiskoviny, respektive jejich makety, které mají reprezentovat bilboard, city light vitrins, plakát a leták v různých kombinacích a velikostech. Všechny popsané tiskoviny byly realizovány formou digitální fotografie a dále zpracovány vektorovou grafikou v programech Adobe Ilustrator a Photoshop.
Teoretická část diplomové práce je věnována významu komerční i nekomerční, sociální reklamy a jejímu vlivu na soudobou společnost. Teoretická část práce obsahuje sedm kapitol. První se věnuje reklamě a jejímu historickému vývoji, druhá je zaměřena na druhy reklamy, ve třetí je uveden etický kodex reklamy, ve čtvrté jsou představeni umělci a projekty, které pro mě byly při práci velkou inspirací,další kapitola se zmiňuje o využití tématu z hlediska edukace, v následující kapitole je popsána retrospektiva práce, její průběh a význam, a v poslední kapitole se věnuji realizaci námětu a práci na jednotlivých plakátech.
Anotace v angličtině
As the object of the art work the visual art of naked woman body is considered. Its meaning was set on the meaning of a symbol or a sign. The author?s effort was to show a woman as a tender being of two faces, one, of bubbling up fragility, beauty and a grace, and another so woman typical, manipulation of world around capable as the nature itself. The collection contains twelve black and white photos with size of 40 x 60 cm.
The art work is divided into a several cycles, which should represent a woman and her body as a symbolism of elements moving with world.
Klíčová slova
fotografie, žena, komplexy, sociální reklama
Klíčová slova v angličtině
photography, woman, complex, social advertising
Zásady pro vypracování
Studentka Barbora Finková vypracuje ucelený soubor reklamních prostředků se sociální tematikou související s vybraným společenským problémem (výběr bude součástí práce na diplomním úkolu). Těžiště práce bude spočívat v koncepci kampaně, jejího jednotného vizuálního stylu podřízeného obsahové náplni a zaměření na vybranou cílovou skupinu. Praktická část DP bude obsahovat návrhy komponent kampaně ? předběžně poster, billboard, citylights, leták, příp. tričko a jiné předměty či dokumenty.
Praktická část bude zahrnovat skicovní materiál, rozpracovaný koncept kampaně a vytištěné definitivní verze vybraných komponent 1:1 (s vyjímkou billboardu).
V teoretické části DP studentka objasní koncepční řešení práce a analyzuje produkci sociální reklamy ve vybraném tematickém okruhu pro srovnání s vlastním přístupem k tématu.
Zásady pro vypracování
Studentka Barbora Finková vypracuje ucelený soubor reklamních prostředků se sociální tematikou související s vybraným společenským problémem (výběr bude součástí práce na diplomním úkolu). Těžiště práce bude spočívat v koncepci kampaně, jejího jednotného vizuálního stylu podřízeného obsahové náplni a zaměření na vybranou cílovou skupinu. Praktická část DP bude obsahovat návrhy komponent kampaně ? předběžně poster, billboard, citylights, leták, příp. tričko a jiné předměty či dokumenty.
Praktická část bude zahrnovat skicovní materiál, rozpracovaný koncept kampaně a vytištěné definitivní verze vybraných komponent 1:1 (s vyjímkou billboardu).
V teoretické části DP studentka objasní koncepční řešení práce a analyzuje produkci sociální reklamy ve vybraném tematickém okruhu pro srovnání s vlastním přístupem k tématu.
Seznam doporučené literatury
The Complete guide to Digital Graphique Design (ed. Gordon, B.) London: Thames&Hudson, 2002.
Mc LUHAN, M. Jak rozumět mediím. 1. vyd. Praha: Odeon, 1991. ISBN 80-207-0296-2
Fulková, M. Duskurz umění a vzdělávání, 2008.
Toscani, O. Reklama je navoněná zdechlina, 1996, SLovart.
časopisy Výtvarná výchova, Atelier, Pixel, Graphis, Umělec apod
Seznam doporučené literatury
The Complete guide to Digital Graphique Design (ed. Gordon, B.) London: Thames&Hudson, 2002.
Mc LUHAN, M. Jak rozumět mediím. 1. vyd. Praha: Odeon, 1991. ISBN 80-207-0296-2
Fulková, M. Duskurz umění a vzdělávání, 2008.
Toscani, O. Reklama je navoněná zdechlina, 1996, SLovart.
časopisy Výtvarná výchova, Atelier, Pixel, Graphis, Umělec apod