Tato práce se zabývá pohádkou jako jedním z žánrů literatury a také způsobem, jak mohou být pohádky využity ve výuce německého jazyka. Teoretická část řeší otázku: ?Co je to pohádka?? Práce popisuje historii, typy pohádek a nejznámější autory. Praktická část je rozdělena do dvou částí. První je zaměřena na využití pohádek ve výuce gramatiky a druhá slovní zásoby. Cílem práce se stává vytvoření cvičení. Tento projekt byl poté vyzkoušen na pokročilých studentech. Studentům byl připraven také krátký dotazník, abychom zjistili, jak je tento způsob výuky populární. Poté bylo provedeno vyhodnocení úkolů.
Annotation in English
This work is about the fairytales genre in literature and also the way how could they be used in teaching German language. Theoretical part is about the question ?What is the fairytale?? Work describes history, types of fairytales and most known writers. Practical part is divided into two parts. First one is focused on using fairytales in grammar teaching and the second on is focused on using fairytales on vocabulary teaching.
The Destination of the work consists in a creation exercises. Project was tested on advanced students. There was also a short questionnaire for students to find out how popular this way of teaching is. Then we did a evaluation of tasks.
Tato práce se zabývá pohádkou jako jedním z žánrů literatury a také způsobem, jak mohou být pohádky využity ve výuce německého jazyka. Teoretická část řeší otázku: ?Co je to pohádka?? Práce popisuje historii, typy pohádek a nejznámější autory. Praktická část je rozdělena do dvou částí. První je zaměřena na využití pohádek ve výuce gramatiky a druhá slovní zásoby. Cílem práce se stává vytvoření cvičení. Tento projekt byl poté vyzkoušen na pokročilých studentech. Studentům byl připraven také krátký dotazník, abychom zjistili, jak je tento způsob výuky populární. Poté bylo provedeno vyhodnocení úkolů.
Annotation in English
This work is about the fairytales genre in literature and also the way how could they be used in teaching German language. Theoretical part is about the question ?What is the fairytale?? Work describes history, types of fairytales and most known writers. Practical part is divided into two parts. First one is focused on using fairytales in grammar teaching and the second on is focused on using fairytales on vocabulary teaching.
The Destination of the work consists in a creation exercises. Project was tested on advanced students. There was also a short questionnaire for students to find out how popular this way of teaching is. Then we did a evaluation of tasks.
1. Úvod
2. Teoretická část
2.1. Co je pohádka
2.2. Vývoj pohádek
2.3. Druhy pohádek
2.4. Nejznámější autoři pohádek
3. Praktická část
3.1. Využití pohádek ve výuce gramatiky německého jazyka
3.2. Využití pohádek ve výuce slovní zásoby německého jazyka
4. Shrnutí
5. Literatura
Research Plan
1. Úvod
2. Teoretická část
2.1. Co je pohádka
2.2. Vývoj pohádek
2.3. Druhy pohádek
2.4. Nejznámější autoři pohádek
3. Praktická část
3.1. Využití pohádek ve výuce gramatiky německého jazyka
3.2. Využití pohádek ve výuce slovní zásoby německého jazyka
4. Shrnutí
5. Literatura
Recommended resources
Wild,Reiner(1990): Geschichte der deutschen Kinder- und Jugendliteratur. Stuttgart.
Griesbach,R. (1977): Deutsche die Märchen und Sagen. München: Max Hueber Verlag.
Bettelheim,B. (1997): Kinder brauchen Märchen. München: Deutschen Taschenbuch Verlag GmbH&Co.KG.
Recommended resources
Wild,Reiner(1990): Geschichte der deutschen Kinder- und Jugendliteratur. Stuttgart.
Griesbach,R. (1977): Deutsche die Märchen und Sagen. München: Max Hueber Verlag.
Bettelheim,B. (1997): Kinder brauchen Märchen. München: Deutschen Taschenbuch Verlag GmbH&Co.KG.