Tato práce se zabývá tematikou nově příchozího média - E-Booku.
Popisuje vznik a vývoj elektornických knih, charakterizuje jejich formáty a zmiňuje se o audioknihách.
V práci je dále pojednáno o nejdůležitějších přístrojích, které čtení těchto knih umožnují.
Detailně jsou zde rozebrány jejich funkce a popsána práce s nimi.
Práce dále uvádí výhody a nevýhody plynoucí z těchto informací a zkoumá možnosti zavedení E-Booku do výuky nebo jazykového vzdělávání obecně.
Byly vyprácovány příkladové hodiny, které dokládají praktické využití tohoto media ve výuce.
Byl zhotoven dotazník, jehož výsledky poukazují na informovanost české společnosti o této problematice.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the topic of a newcomer media - E-book. It describes the history, creation and development of e-books, characterizes their format and a mention of audiobooks. The thesis contains information about the most important e-book readers which allow reading of these books. Their functions and work with them is analyzed in detail. Part of this thesis is dedicated to the advantages and disadvantages resulting from these pieces of information and to the possibility of introduction of E-books into the lessons or teaching languages in general. Example lessons which illustrate the usage of this medium in teaching have been worked out. A questionnaire whose results demonstrate the awareness of the Czech society of this topic has been also compiled.
Tato práce se zabývá tematikou nově příchozího média - E-Booku.
Popisuje vznik a vývoj elektornických knih, charakterizuje jejich formáty a zmiňuje se o audioknihách.
V práci je dále pojednáno o nejdůležitějších přístrojích, které čtení těchto knih umožnují.
Detailně jsou zde rozebrány jejich funkce a popsána práce s nimi.
Práce dále uvádí výhody a nevýhody plynoucí z těchto informací a zkoumá možnosti zavedení E-Booku do výuky nebo jazykového vzdělávání obecně.
Byly vyprácovány příkladové hodiny, které dokládají praktické využití tohoto media ve výuce.
Byl zhotoven dotazník, jehož výsledky poukazují na informovanost české společnosti o této problematice.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the topic of a newcomer media - E-book. It describes the history, creation and development of e-books, characterizes their format and a mention of audiobooks. The thesis contains information about the most important e-book readers which allow reading of these books. Their functions and work with them is analyzed in detail. Part of this thesis is dedicated to the advantages and disadvantages resulting from these pieces of information and to the possibility of introduction of E-books into the lessons or teaching languages in general. Example lessons which illustrate the usage of this medium in teaching have been worked out. A questionnaire whose results demonstrate the awareness of the Czech society of this topic has been also compiled.
1. Úvod - seznámení se základními pojmy
2. Elektronické knihy (romány, encyklopedie, časopisy, noviny...)
3. Ebook čtečky a použité technologie
4. Možnosti využití ve výuce jazyků (slovníky, učebnice, audioknihy...)
5. Praktická část
a)příklad výukových hodin pomocí Ebooku
b)kvalitativní výzkum na téma "Ebook" (rozhovory, dotazníky)
6. Závěr - Zhodnocení
Research Plan
1. Úvod - seznámení se základními pojmy
2. Elektronické knihy (romány, encyklopedie, časopisy, noviny...)
3. Ebook čtečky a použité technologie
4. Možnosti využití ve výuce jazyků (slovníky, učebnice, audioknihy...)
5. Praktická část
a)příklad výukových hodin pomocí Ebooku
b)kvalitativní výzkum na téma "Ebook" (rozhovory, dotazníky)
6. Závěr - Zhodnocení
Recommended resources
Jank, W. u. Meyer, H. Didaktische Modelle, 5. völlig überarbeitete Auflage,. Berlin.
Tulodziecki, G. Medien im Unterricht und Erziehung. In: Roth, L. (Hrsg.): Handbuch für Studium und Praxis,. München.
Bauer, W. Multimedia in der Schule? Potenziale, Gefahren, Herausforderungen.
Recommended resources
Jank, W. u. Meyer, H. Didaktische Modelle, 5. völlig überarbeitete Auflage,. Berlin.
Tulodziecki, G. Medien im Unterricht und Erziehung. In: Roth, L. (Hrsg.): Handbuch für Studium und Praxis,. München.
Bauer, W. Multimedia in der Schule? Potenziale, Gefahren, Herausforderungen.