Teoretická část této práce pojednává o interaktivním umění. Rozebírala jsem zde tedy pojmy jako jsou interaktivita a interaktivní umění a snažila jsem se zmapovat historický vývoj tohoto umění od jeho počátků do současnosti. Stručně jsem se pozastavila u některých významných osobností a uměleckých skupin zabývajících se tímto uměním.
V praktické části diplomové práce bylo nezbytné zúžit zadané téma tak, aby odrazilo mé vlastní zájmy a zkušenosti. Zaměřila jsem se proto na téma multikulturních vztahů - konkrétně soužití Čechů a Arabů. Zkoumala jsem rozdílnosti kulturních tradic a jejich vzájemné ovlivňování. Cílem praktického výzkumu bylo nahlédnout nezaujatě na svét islámu a pokusit se zpracovat můj subjektivní pohled na tuto problematiku.
Anotace v angličtině
During the theoretical part of this work, I am dealing with Interactive Arts in general, where I have tried to clarify a couple of concepts, such as Interactivity and Interactive Arts, as well as to map the historical development of Art from its beginnings, until nowadays. Also, I have highlighted some of the important Artists and Art Groups involved within the given timeframe.
During the practical part of this work, it was necessary to narrow, better expressed to approach the given topic itself, in order to reflect my own experience. I have focused on the Multicultural-relationships questions - specifically, the coexistence between Czechs and Arabs, by examining the diversity of cultural traditions and their interaction. The goal of the practical research is a dispassionate look at the world of Islam, trying to handle my subjective view on this issue.
Klíčová slova
interaktivita, interaktivní umění, multikulturní vztahy, islám, kulturní tradice
Klíčová slova v angličtině
Interactivity, Interactive Art, Intercultural-relations, Islam and Cultural Traditions
Rozsah průvodní práce
text: 40+10 s. (75 136 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část této práce pojednává o interaktivním umění. Rozebírala jsem zde tedy pojmy jako jsou interaktivita a interaktivní umění a snažila jsem se zmapovat historický vývoj tohoto umění od jeho počátků do současnosti. Stručně jsem se pozastavila u některých významných osobností a uměleckých skupin zabývajících se tímto uměním.
V praktické části diplomové práce bylo nezbytné zúžit zadané téma tak, aby odrazilo mé vlastní zájmy a zkušenosti. Zaměřila jsem se proto na téma multikulturních vztahů - konkrétně soužití Čechů a Arabů. Zkoumala jsem rozdílnosti kulturních tradic a jejich vzájemné ovlivňování. Cílem praktického výzkumu bylo nahlédnout nezaujatě na svét islámu a pokusit se zpracovat můj subjektivní pohled na tuto problematiku.
Anotace v angličtině
During the theoretical part of this work, I am dealing with Interactive Arts in general, where I have tried to clarify a couple of concepts, such as Interactivity and Interactive Arts, as well as to map the historical development of Art from its beginnings, until nowadays. Also, I have highlighted some of the important Artists and Art Groups involved within the given timeframe.
During the practical part of this work, it was necessary to narrow, better expressed to approach the given topic itself, in order to reflect my own experience. I have focused on the Multicultural-relationships questions - specifically, the coexistence between Czechs and Arabs, by examining the diversity of cultural traditions and their interaction. The goal of the practical research is a dispassionate look at the world of Islam, trying to handle my subjective view on this issue.
Klíčová slova
interaktivita, interaktivní umění, multikulturní vztahy, islám, kulturní tradice
Klíčová slova v angličtině
Interactivity, Interactive Art, Intercultural-relations, Islam and Cultural Traditions
Zásady pro vypracování
Počet: 1
Formát: objekt, instalace (možno kombinovat s jinými médii)
Popis realizace: (interaktivní) objekt-instalace umístěná v otevřené krajině nebo v prostoru města
Výstup: objekt-instalace (možno kombinovat s jinými médii)
Pravidelné konzultace v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
- září, říjen - předložení spektra variant, pracovních verzí, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- říjen - pracovní verze
- listopad - průběžné práce na praktické i teoretické části kvalifikační práce
- prosinec - předložení první části teoretické práce (zahrnující úvod, hlavní stať) dle doporučení konzultanta teoretické práce
- prosinec, leden - předložení adekvátně rozpracované teoretické i praktické části kvalifikační práce (pro udělení zápočtu)
- únor, březen - realizace výsledného projektu
- březen - předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce (pro udělení zápočtu)
Obhajoba
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Zásady pro vypracování
Počet: 1
Formát: objekt, instalace (možno kombinovat s jinými médii)
Popis realizace: (interaktivní) objekt-instalace umístěná v otevřené krajině nebo v prostoru města
Výstup: objekt-instalace (možno kombinovat s jinými médii)
Pravidelné konzultace v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
- září, říjen - předložení spektra variant, pracovních verzí, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- říjen - pracovní verze
- listopad - průběžné práce na praktické i teoretické části kvalifikační práce
- prosinec - předložení první části teoretické práce (zahrnující úvod, hlavní stať) dle doporučení konzultanta teoretické práce
- prosinec, leden - předložení adekvátně rozpracované teoretické i praktické části kvalifikační práce (pro udělení zápočtu)
- únor, březen - realizace výsledného projektu
- březen - předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce (pro udělení zápočtu)
Obhajoba
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Seznam doporučené literatury
CÍLEK, Václav. Divadlo v netradičním prostoru, performance a site specific. Praha: Akademie múzických umění, 2010, ISBN 978-80-7331-184-1.
CÍLEK, Václav. Dýchat s ptáky. Praha: Dokořán, 2008, ISBN 978-80-7363-202-1.
Galerie hl. města Prahy. Akce, slovo, pohyb, prostor. Praha: Galerie hlavního města Prahy, 1999, ISBN 80-7010-074-5.
KAFKA Ivan. Ivan Kafka 1975-2005. Praha: Art D - Grafický ateliér Černý, 2006, ISBN 80-902892-9-0.
LUCIE-SMITH Edward: Artoday - Současné světové umění. Praha: Slovart, 1996, ISBN 80-85871-97-1.
MORGANOVÁ Pavla. Akční umění. Olomouc: Votobia, 1999, ISBN 80-7198-351-9.
VÁCLAVOVÁ Denisa. Site specific. Praha: Pražská scéna, 2008, ISBN 978-80-86102-44-3.
Seznam doporučené literatury
CÍLEK, Václav. Divadlo v netradičním prostoru, performance a site specific. Praha: Akademie múzických umění, 2010, ISBN 978-80-7331-184-1.
CÍLEK, Václav. Dýchat s ptáky. Praha: Dokořán, 2008, ISBN 978-80-7363-202-1.
Galerie hl. města Prahy. Akce, slovo, pohyb, prostor. Praha: Galerie hlavního města Prahy, 1999, ISBN 80-7010-074-5.
KAFKA Ivan. Ivan Kafka 1975-2005. Praha: Art D - Grafický ateliér Černý, 2006, ISBN 80-902892-9-0.
LUCIE-SMITH Edward: Artoday - Současné světové umění. Praha: Slovart, 1996, ISBN 80-85871-97-1.
MORGANOVÁ Pavla. Akční umění. Olomouc: Votobia, 1999, ISBN 80-7198-351-9.
VÁCLAVOVÁ Denisa. Site specific. Praha: Pražská scéna, 2008, ISBN 978-80-86102-44-3.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Interaktivní projekt - objekt, socha, instalace - výtvarné dílo v prostoru města nebo krajiny
Vedoucí práce: Matasová-Teisingerová Adéla, Prof. akad. mal. , navržená známka:
Oponent práce: Merta Vladimír, Doc. akad. mal., navržená známka:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce (nejprve formou prezentace na PC a následně formou instalace díla ve výstavním prostoru).
Poté byla komise podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Následně byla komise seznámena s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.