Ako tému svojej bakalárskej práce som si vybral vytvorenie obalového designu priemyselného produktu z hľadiska grafického designu. Ideálnym produktom pre prezentovanie mojich myšlienok sa stal alkohol. Vytvoril som niekoľko etikiet pre štyri typy destilátov na prezentovanie všeobecne aplikovateľného vizuálneho systému. Ďalšou časťou mojej práce sú plagáty a krátke video. Konečné dielo by malo byť pre pozorovateľa zaujímavé a premyslené, na druhej strane som sa snažil vyjadriť aj svoje osobné názory, takže v určitom zmysle je to viac ideové dielo.
Anotace v angličtině
As a topic of my bachelor work I have chosen to create package design of an industrial product in terms of graphic design. A perfect product for presentation of my ideas became an alcohol bottle. I created several etiquettes for four types of alcohol to present generally applicable system for this type of product. Another part of my work are posters and a short video. A final design should be interesting and sophisticated but on the other hand I also tried to show my personal opinions, so it is more an ideological artwork in a certain way.
Klíčová slova
grafický design, obalový design, alkohol, reklama, lahev, etikety, plakáty, video
Klíčová slova v angličtině
graphic design, package design, alcohol, advertisements, bottle, etiquettes, posters, video
Rozsah průvodní práce
41 s. (34 602 znaků)
Jazyk
SL
Anotace
Ako tému svojej bakalárskej práce som si vybral vytvorenie obalového designu priemyselného produktu z hľadiska grafického designu. Ideálnym produktom pre prezentovanie mojich myšlienok sa stal alkohol. Vytvoril som niekoľko etikiet pre štyri typy destilátov na prezentovanie všeobecne aplikovateľného vizuálneho systému. Ďalšou časťou mojej práce sú plagáty a krátke video. Konečné dielo by malo byť pre pozorovateľa zaujímavé a premyslené, na druhej strane som sa snažil vyjadriť aj svoje osobné názory, takže v určitom zmysle je to viac ideové dielo.
Anotace v angličtině
As a topic of my bachelor work I have chosen to create package design of an industrial product in terms of graphic design. A perfect product for presentation of my ideas became an alcohol bottle. I created several etiquettes for four types of alcohol to present generally applicable system for this type of product. Another part of my work are posters and a short video. A final design should be interesting and sophisticated but on the other hand I also tried to show my personal opinions, so it is more an ideological artwork in a certain way.
Klíčová slova
grafický design, obalový design, alkohol, reklama, lahev, etikety, plakáty, video
Klíčová slova v angličtině
graphic design, package design, alcohol, advertisements, bottle, etiquettes, posters, video
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací:
počet: tiskoviny a návrhy odpovídající rozsahu práce 10 plakátu
formát: A6 - B1
popis realizace: řešení obalu průmyslového výrobku z hlediska grafického designu s ohledem na typografii, barevnost, funkčnost vizuální komunikace, návaznost na materiálové provedení a estetickou kvalitu jako součást řešení
výstup: kompletní vypracování obalového designu včetně grafického řešení v rozsahu 3 - 6 sad s ohledem na značku, aplikace na různé objemy; propagační plakát
Pravidelné konzultace v rámci semináře ke kvalifikační práci
postup realizace:
- září, říjen - předložení spektra variant, pracovních verzí, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- říjen - pracovní verze
- listopad - průběžné práce na praktické i teoretické části kvalifikační práce
- prosinec - předložení první části teoretické práce (zahrnující úvod, hlavní stať) dle doporučení konzultanta teoretické práce
- prosinec, leden - předložení adekvátně rozpracované teoretické i praktické části kvalifikační práce (pro udělení zápočtu)
- únor, březen - realizace výsledného projektu
- březen - předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce (pro udělení zápočtu)
Obhajoba
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací:
počet: tiskoviny a návrhy odpovídající rozsahu práce 10 plakátu
formát: A6 - B1
popis realizace: řešení obalu průmyslového výrobku z hlediska grafického designu s ohledem na typografii, barevnost, funkčnost vizuální komunikace, návaznost na materiálové provedení a estetickou kvalitu jako součást řešení
výstup: kompletní vypracování obalového designu včetně grafického řešení v rozsahu 3 - 6 sad s ohledem na značku, aplikace na různé objemy; propagační plakát
Pravidelné konzultace v rámci semináře ke kvalifikační práci
postup realizace:
- září, říjen - předložení spektra variant, pracovních verzí, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- říjen - pracovní verze
- listopad - průběžné práce na praktické i teoretické části kvalifikační práce
- prosinec - předložení první části teoretické práce (zahrnující úvod, hlavní stať) dle doporučení konzultanta teoretické práce
- prosinec, leden - předložení adekvátně rozpracované teoretické i praktické části kvalifikační práce (pro udělení zápočtu)
- únor, březen - realizace výsledného projektu
- březen - předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce (pro udělení zápočtu)
Obhajoba
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Seznam doporučené literatury
BHASKARANOVÁ, Lakshmi. Podoby moderního designu. Bratislava: Slovart, 2007. ISBN 80-7209-864-0.
HELLER, Jan. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-191-1.
JANÁKOVÁ, Iva. Ladislav Sutnar - Praha - New York - design in action. 1. vyd. v Praze: Uměleckoprůmyslové muzeum, 2003. ISBN 80-7101-050-2.
KNIGHT, C & Glaser, J. Create memorable graphic design using mnemonics and visual hooks. RotoVsion, 2006. ISBN 978-2- 940361-26-7.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
TIMOTHY, Samara. Grafický design. Bratislava: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
Seznam doporučené literatury
BHASKARANOVÁ, Lakshmi. Podoby moderního designu. Bratislava: Slovart, 2007. ISBN 80-7209-864-0.
HELLER, Jan. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-191-1.
JANÁKOVÁ, Iva. Ladislav Sutnar - Praha - New York - design in action. 1. vyd. v Praze: Uměleckoprůmyslové muzeum, 2003. ISBN 80-7101-050-2.
KNIGHT, C & Glaser, J. Create memorable graphic design using mnemonics and visual hooks. RotoVsion, 2006. ISBN 978-2- 940361-26-7.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
TIMOTHY, Samara. Grafický design. Bratislava: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Design obalu průmyslového výrobku z hlediska grafického designu
Vedoucí práce: Jiřičková Ditta, akad. mal., navržená známka:
Oponent práce: Dienstbier Jan, MgA., navržená známka:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce (nejprve formou prezentace na PC a následně formou instalace díla ve výstavním prostoru).
Poté byla komise podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Následně byla komise seznámena s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.