Bakalářská práce se snaží zjistit, jaké zpravodajské hodnoty jsou vnímané za důležité v prostředí Web 2.0, kde se každý účastník tohoto prostředí může stát zároveň jeho tvůrcem. Práce se bude snažit pomocí analýzy sociálních sítí a prostřednictvím polostrukturovaných dotazníků , pro účastníky tohoto prostředí, zjistit, jaké hodnoty musí splňovat zpráva, aby na ni tito účastníci odkázali, nebo naopak jaké hodnoty sdělení jsou příčinou odrazení od odkazu na zprávu v prostředí Web 2.0. Tyto zpravodajské hodnoty budou v práci porovnávány s již vytvořenou škálou zpravodajských hodnot, které jsou běžně používány v prostředí masových médií.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is trying to find out, which news values are considered important in Web 2.0 environment, in which every participant can become its creator. Using the semistructured questionnaires, the thesis will try to find out, which values should the message fulfill to be referred to by a participant and which values deter participant from referring to the message in Web 2.0 environment. In the thesis, these news values will be compared to already created scale of news values, which are commonly used in mass media.
Klíčová slova
zpravodajská hodnota, gatekeeping, zpravodajství, web 2.0, Facebook
Klíčová slova v angličtině
news value, gatekeeping, reporting, web 2.0, Facebook
Rozsah průvodní práce
41 s. (76 952 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se snaží zjistit, jaké zpravodajské hodnoty jsou vnímané za důležité v prostředí Web 2.0, kde se každý účastník tohoto prostředí může stát zároveň jeho tvůrcem. Práce se bude snažit pomocí analýzy sociálních sítí a prostřednictvím polostrukturovaných dotazníků , pro účastníky tohoto prostředí, zjistit, jaké hodnoty musí splňovat zpráva, aby na ni tito účastníci odkázali, nebo naopak jaké hodnoty sdělení jsou příčinou odrazení od odkazu na zprávu v prostředí Web 2.0. Tyto zpravodajské hodnoty budou v práci porovnávány s již vytvořenou škálou zpravodajských hodnot, které jsou běžně používány v prostředí masových médií.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is trying to find out, which news values are considered important in Web 2.0 environment, in which every participant can become its creator. Using the semistructured questionnaires, the thesis will try to find out, which values should the message fulfill to be referred to by a participant and which values deter participant from referring to the message in Web 2.0 environment. In the thesis, these news values will be compared to already created scale of news values, which are commonly used in mass media.
Klíčová slova
zpravodajská hodnota, gatekeeping, zpravodajství, web 2.0, Facebook
Klíčová slova v angličtině
news value, gatekeeping, reporting, web 2.0, Facebook
Zásady pro vypracování
Anotace:
Bakalářská práce se snaží zjistit, jaké zpravodajské hodnoty jsou vnímané za důležité v prostředí Web 2.0, kde se každý účastník tohoto prostředí může stát zároveň jeho tvůrcem. Práce se bude snažit pomocí analýzy sociálních sítí a prostřednictvím polostrukturovaných dotazníků , pro účastníky tohoto prostředí, zjistit, jaké hodnoty musí splňovat zpráva, aby na ni tito účastníci odkázali, nebo naopak jaké hodnoty sdělení jsou příčinou odrazení od odkazu na zprávu v prostředí Web 2.0. Tyto zpravodajské hodnoty budou v práci porovnávány s již vytvořenou škálou zpravodajských hodnot, které jsou běžně používány v prostředí masových médií.
Zásady pro vypracování
Anotace:
Bakalářská práce se snaží zjistit, jaké zpravodajské hodnoty jsou vnímané za důležité v prostředí Web 2.0, kde se každý účastník tohoto prostředí může stát zároveň jeho tvůrcem. Práce se bude snažit pomocí analýzy sociálních sítí a prostřednictvím polostrukturovaných dotazníků , pro účastníky tohoto prostředí, zjistit, jaké hodnoty musí splňovat zpráva, aby na ni tito účastníci odkázali, nebo naopak jaké hodnoty sdělení jsou příčinou odrazení od odkazu na zprávu v prostředí Web 2.0. Tyto zpravodajské hodnoty budou v práci porovnávány s již vytvořenou škálou zpravodajských hodnot, které jsou běžně používány v prostředí masových médií.
Seznam doporučené literatury
Jirák, Jan, Barbora Köpplová. 2007. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál
Kolektiv autorů. 2001. Zpravodajství a média. Praha: Karolinum
McQuail, Denis . 2007. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál
Thompson, John B. 2004. Média a modernita. Praha:Karolinum
Trampota, Tomáš. 2006. Zpravodajství. Praha: Portál
Shoemaker, Pemela J.. 2009. Gatekeeping theory. Taylor & francis, Inc
Seznam doporučené literatury
Jirák, Jan, Barbora Köpplová. 2007. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál
Kolektiv autorů. 2001. Zpravodajství a média. Praha: Karolinum
McQuail, Denis . 2007. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál
Thompson, John B. 2004. Média a modernita. Praha:Karolinum
Trampota, Tomáš. 2006. Zpravodajství. Praha: Portál
Shoemaker, Pemela J.. 2009. Gatekeeping theory. Taylor & francis, Inc