Cílem mé práce je shrnout život a dílo Ruth Benedictové a Margaret Meadové. Dvou amerických antropoložek, následovnic a žákyň Franze Boase, amerického antropologa, který položil základ pro moderní sociálně kulturní antropologii.
Anotace v angličtině
The aim of my work is to summarize the life and work of Ruth Benedict and Margaret Mead. Two American anthropologist, followers and students of Franz Boas, an American anthropologist, who laid the foundation for modern social and cultural anthropology.
Klíčová slova
Franz Boas, kulturní relativismus, kulturní determinismus, Boasova škola, Columbia University, Ruth Benedictová, kulturní vzorce, Margaret Meadová, terénní výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Franz Boas, cultural relativism, cultural determinism, Boas School, Columbia University, Ruth Benedict, cultural patterns, Margaret Mead, field research.
Rozsah průvodní práce
50 s. (67 485 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé práce je shrnout život a dílo Ruth Benedictové a Margaret Meadové. Dvou amerických antropoložek, následovnic a žákyň Franze Boase, amerického antropologa, který položil základ pro moderní sociálně kulturní antropologii.
Anotace v angličtině
The aim of my work is to summarize the life and work of Ruth Benedict and Margaret Mead. Two American anthropologist, followers and students of Franz Boas, an American anthropologist, who laid the foundation for modern social and cultural anthropology.
Klíčová slova
Franz Boas, kulturní relativismus, kulturní determinismus, Boasova škola, Columbia University, Ruth Benedictová, kulturní vzorce, Margaret Meadová, terénní výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Franz Boas, cultural relativism, cultural determinism, Boas School, Columbia University, Ruth Benedict, cultural patterns, Margaret Mead, field research.
Zásady pro vypracování
viz "Rozhodnutí děkana FF č. 1/2010 ze dne 9. února 2010 o požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek"
Cílem práce je na základě kritického rozboru primárních a sekundárních literárních zdrojů analyzovat ohlas Boasova díla a jeho podnětů ve studiích a výzkumech Ruth Benedictové a Margaret Meadové. Použitá procedura a metodologie práce je založena především na kritické analýze výše zmíněných pramenů v širším historickém a intelektuálním kontextu, na jejímž základě bude v souladu s příslušnými formálními pravidly připraven odborný text.
Zásady pro vypracování
viz "Rozhodnutí děkana FF č. 1/2010 ze dne 9. února 2010 o požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek"
Cílem práce je na základě kritického rozboru primárních a sekundárních literárních zdrojů analyzovat ohlas Boasova díla a jeho podnětů ve studiích a výzkumech Ruth Benedictové a Margaret Meadové. Použitá procedura a metodologie práce je založena především na kritické analýze výše zmíněných pramenů v širším historickém a intelektuálním kontextu, na jejímž základě bude v souladu s příslušnými formálními pravidly připraven odborný text.
Seznam doporučené literatury
Benedict, R. The Chrysanthemum and the Sword: Patterns of Japanese Culture. Boston: Houghton Mifflin, 1946.
Benedictová, R. Kulturní vzorce. Praha: Argo, 1999.
Budil, I. T. Mýtus, jazyk a kulturní antropologie. Praha: Triton, 2003.
Eriksen, T. H. Sociální a kulturní antropologie: Příbuzenství, národní příslušnost, rituál. Praha: Portál, 2008.
Mead, M. Growing up in New Guinea; a comparative study of primitive education. New York :
HarperCollins,1931.
Murphy, R. F. Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha: Slon, 2004.
Soukup, V. Dějiny sociální a kulturní antropologie. Praha: Karolinum, 1994.
Soukup, V. Přehled antropologických teorií kultury. Praha: Portál, 2000.
Seznam doporučené literatury
Benedict, R. The Chrysanthemum and the Sword: Patterns of Japanese Culture. Boston: Houghton Mifflin, 1946.
Benedictová, R. Kulturní vzorce. Praha: Argo, 1999.
Budil, I. T. Mýtus, jazyk a kulturní antropologie. Praha: Triton, 2003.
Eriksen, T. H. Sociální a kulturní antropologie: Příbuzenství, národní příslušnost, rituál. Praha: Portál, 2008.
Mead, M. Growing up in New Guinea; a comparative study of primitive education. New York :
HarperCollins,1931.
Murphy, R. F. Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha: Slon, 2004.
Soukup, V. Dějiny sociální a kulturní antropologie. Praha: Karolinum, 1994.
Soukup, V. Přehled antropologických teorií kultury. Praha: Portál, 2000.