Bakalářská práce se zabývá adaptačním procesem nově nastupujících všeobecných sester. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické.
Teoretická část práce informuje o adaptačním procesu všeobecných sester a jeho řízení, o faktorech ovlivňujících adaptaci, dále pojednává o pedagogice a mentorství v ošetřovatelství.
Praktická část je zaměřena na porovnání adaptačního procesu u všeobecných sester absolventek vedených sestrou školitelkou/mentorkou a u všeobecných sester absolventek bez přímého vedení sestrou školitelkou/mentorkou.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the adaptation proceses new incoming nurses. Thesis is divided into two parts, theoretical and practical.
The theoretical part of this thesis is about adaptation process for newcomers nurses and its management, factors influencing the adaptation and also discusses about the pedagogy and mentorship in nursing.
The practical part is focus on a comparison of the adaptation process for new incoming graduates nurses led by nurse trainer / mentor and new incoming graduates nurses without a direct line by nurses trainer / mentor.
Klíčová slova
absolvent, adaptační proces, mentoring, sestra školitelka, všeobecná sestra
Bakalářská práce se zabývá adaptačním procesem nově nastupujících všeobecných sester. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické.
Teoretická část práce informuje o adaptačním procesu všeobecných sester a jeho řízení, o faktorech ovlivňujících adaptaci, dále pojednává o pedagogice a mentorství v ošetřovatelství.
Praktická část je zaměřena na porovnání adaptačního procesu u všeobecných sester absolventek vedených sestrou školitelkou/mentorkou a u všeobecných sester absolventek bez přímého vedení sestrou školitelkou/mentorkou.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the adaptation proceses new incoming nurses. Thesis is divided into two parts, theoretical and practical.
The theoretical part of this thesis is about adaptation process for newcomers nurses and its management, factors influencing the adaptation and also discusses about the pedagogy and mentorship in nursing.
The practical part is focus on a comparison of the adaptation process for new incoming graduates nurses led by nurse trainer / mentor and new incoming graduates nurses without a direct line by nurses trainer / mentor.
Klíčová slova
absolvent, adaptační proces, mentoring, sestra školitelka, všeobecná sestra
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Seznam doporučené literatury
AJGLOVÁ, Jana. Sestry školitelky klinické praxe : certifikovaný kurz: učební texty. Vyd. 1. Plzeň : Vysoká škola v Plzni, o.p.s., 2008. 221 s. ISBN 978-80-254-1651-8.
BASTL, Pavel, a ŠVEC, Vlastimil. Zdravotník lektorem. 1.vyd. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví v Brně, 1997. 122 s. ISBN 80-7013-251-5.
BRUMOVSKÁ, Tereza; SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, Gabriela. Mentoring : výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. 150 s. ISBN :978-80-7367-772-5.
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Vyd. 4. Praha : Portál, 2006. 380 s. ISBN 80-7367-172-7.
ZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovatel?stve . Vyd. 2. Martin : Osveta, 2005. 117 s. ISBN 80-8063-193-X.
Seznam doporučené literatury
AJGLOVÁ, Jana. Sestry školitelky klinické praxe : certifikovaný kurz: učební texty. Vyd. 1. Plzeň : Vysoká škola v Plzni, o.p.s., 2008. 221 s. ISBN 978-80-254-1651-8.
BASTL, Pavel, a ŠVEC, Vlastimil. Zdravotník lektorem. 1.vyd. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví v Brně, 1997. 122 s. ISBN 80-7013-251-5.
BRUMOVSKÁ, Tereza; SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, Gabriela. Mentoring : výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. 150 s. ISBN :978-80-7367-772-5.
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Vyd. 4. Praha : Portál, 2006. 380 s. ISBN 80-7367-172-7.
ZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovatel?stve . Vyd. 2. Martin : Osveta, 2005. 117 s. ISBN 80-8063-193-X.