Tato práce ukazuje, zda je dítě předškolního věku schopné řešit úlohy typu ZEBRA na dvou i třech úrovních s použitím negace i bez negace. Zda je schopné uvažovat, usuzovat a přiřazovat.
Anotace v angličtině
This thesis shows of a pre-school child how he is able to solve the Zebra problems with two and tree groups of objects. The second thing, which i wanted to show is that the pre- school child is able to recognize the negation and work with it.
Klíčová slova
úlohy typu ZEBRA, uvažování, usuzování, přiřazování, negace
Klíčová slova v angličtině
solving excersise type ZEBRA, preschool child, nursery school, negation
Rozsah průvodní práce
51 s., poslední strana 68
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce ukazuje, zda je dítě předškolního věku schopné řešit úlohy typu ZEBRA na dvou i třech úrovních s použitím negace i bez negace. Zda je schopné uvažovat, usuzovat a přiřazovat.
Anotace v angličtině
This thesis shows of a pre-school child how he is able to solve the Zebra problems with two and tree groups of objects. The second thing, which i wanted to show is that the pre- school child is able to recognize the negation and work with it.
Klíčová slova
úlohy typu ZEBRA, uvažování, usuzování, přiřazování, negace
Klíčová slova v angličtině
solving excersise type ZEBRA, preschool child, nursery school, negation
Zásady pro vypracování
Uvažování, usuzování, přirovnávání. Vymezení úloh typu ZEBRA.
Ukázka řešení složitějších úloh.
Úlohy typu ZEBRA v Mateřské škole, způsoby řešení.
Příprava a realizace experimentu, kdy budou děti předškolního věku
řešit úlohy různé úrovně na bízi dramatizace a manipulace.
Evidence a sledování jevů: komentář dítěte, chápání záporky "ne".
Časový plán:
1. do 30. 11. 2011 - studium literatury, příprava experimentu.
2. do 31. 1. 2012 - realizace a analýza experimentu.
3. do 15. 3. 2012 - závěrečné úpravy, přepis práce.
Zásady pro vypracování
Uvažování, usuzování, přirovnávání. Vymezení úloh typu ZEBRA.
Ukázka řešení složitějších úloh.
Úlohy typu ZEBRA v Mateřské škole, způsoby řešení.
Příprava a realizace experimentu, kdy budou děti předškolního věku
řešit úlohy různé úrovně na bízi dramatizace a manipulace.
Evidence a sledování jevů: komentář dítěte, chápání záporky "ne".
Časový plán:
1. do 30. 11. 2011 - studium literatury, příprava experimentu.
2. do 31. 1. 2012 - realizace a analýza experimentu.
3. do 15. 3. 2012 - závěrečné úpravy, přepis práce.
Seznam doporučené literatury
KASLOVÁ, M. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání.
Praha: RAABE, 2010.
www.e-rebus.cz/Logika.htm
BROŽ, J. Zebry, zebry, zebřičky. Praha: Scientia, 2007.
TREJBAL, J. Sbírka zajímavých úloh z matematiky.
Praha: Prometheus, 1995.
http://www.ms.mff.cuni.cz/ sismv8am/cesky/zebra/?zebra.html.en.
iso-8859-5.
Seznam doporučené literatury
KASLOVÁ, M. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání.
Praha: RAABE, 2010.
www.e-rebus.cz/Logika.htm
BROŽ, J. Zebry, zebry, zebřičky. Praha: Scientia, 2007.
TREJBAL, J. Sbírka zajímavých úloh z matematiky.
Praha: Prometheus, 1995.
http://www.ms.mff.cuni.cz/ sismv8am/cesky/zebra/?zebra.html.en.
iso-8859-5.