Tato práce je zaměřena na teoretický výklad pojmu firemní kultura a jeho dokreslení na konkrétní firemní organizaci. Věnovala jsem se jejímu postupnému vývoji, vymezení a fungování v současné společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the theoretical interpretation of the concept of corporate culture, which was illustrated on a particular business organization. I've dealt with its gradual development, definition and functioning in the current society.
Klíčová slova
firemní kultura, svět sítí, komunita, společnost, normy chování, lidské zdroje, utváření kultury, ontologické bezpečí, motivace zaměstnanců, organizace, pracovní prostředí
Klíčová slova v angličtině
corporate culture, network world, community, company, standards of conduct, human resources, formation of culture, ontological security, employee motivation, organization, working environment
Rozsah průvodní práce
44 s. (63 634 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je zaměřena na teoretický výklad pojmu firemní kultura a jeho dokreslení na konkrétní firemní organizaci. Věnovala jsem se jejímu postupnému vývoji, vymezení a fungování v současné společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the theoretical interpretation of the concept of corporate culture, which was illustrated on a particular business organization. I've dealt with its gradual development, definition and functioning in the current society.
Klíčová slova
firemní kultura, svět sítí, komunita, společnost, normy chování, lidské zdroje, utváření kultury, ontologické bezpečí, motivace zaměstnanců, organizace, pracovní prostředí
Klíčová slova v angličtině
corporate culture, network world, community, company, standards of conduct, human resources, formation of culture, ontological security, employee motivation, organization, working environment
Zásady pro vypracování
Téma bakalářské práce se vztahuje k předmětu psychologie.
1. Cílem práce je popsat postavení firmem v dnešní společnosti, důsledky nahrazení komunitních vazeb světem sítí a využití potřeby ontologického bezpečí firmami.
2. V rámci tohoto světa sítí zmapovat hlavní aktuální přístupy sociálně-psychologického jevu podnikové kultury.
3. Vymezit pojem firemní kultura (definice hlavních autorit), dále se zabývat typologií firemních kultur, způsoby utváření firemní kultury a způsoby změn v podnikové kultuře.
4. Zhodnotit přínosy pravidel chování, norem a dalších regulátorů chování, jejich vliv na motivaci a hodnocení zaměstnanců.
5. K dokreslení problematiky uvést vybrané prvky firemní kultury zaměstnanců ve firmě ČEZ.
6. Využít metod komparace, kompilace a interpretace.
7. Shromáždit a prostudovat literaturu ke zvolenému tématu, reflektovat literaturu doporučenou.
8. Pravidelně konzultovat s vedoucí BP.
9. Před odevzdáním práce dát celý text k posouzení vedoucí práce.
10. BP vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Zásady pro vypracování
Téma bakalářské práce se vztahuje k předmětu psychologie.
1. Cílem práce je popsat postavení firmem v dnešní společnosti, důsledky nahrazení komunitních vazeb světem sítí a využití potřeby ontologického bezpečí firmami.
2. V rámci tohoto světa sítí zmapovat hlavní aktuální přístupy sociálně-psychologického jevu podnikové kultury.
3. Vymezit pojem firemní kultura (definice hlavních autorit), dále se zabývat typologií firemních kultur, způsoby utváření firemní kultury a způsoby změn v podnikové kultuře.
4. Zhodnotit přínosy pravidel chování, norem a dalších regulátorů chování, jejich vliv na motivaci a hodnocení zaměstnanců.
5. K dokreslení problematiky uvést vybrané prvky firemní kultury zaměstnanců ve firmě ČEZ.
6. Využít metod komparace, kompilace a interpretace.
7. Shromáždit a prostudovat literaturu ke zvolenému tématu, reflektovat literaturu doporučenou.
8. Pravidelně konzultovat s vedoucí BP.
9. Před odevzdáním práce dát celý text k posouzení vedoucí práce.
10. BP vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Seznam doporučené literatury
COOLLINS, James C.: Jak z dobré firmy udělat skvělou. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 297 s. ISBN 978-80-247-2545-1.
CIHOVSKÝ, V.: Firemní imidž. 1. vyd. Bratislava: Eurounion, 2001. 136s. ISBN 80-88984-24-6.
GIDDENS, A.: Důsledky modernity. 2. vyd. Praha: SLON 2003. 200s. ISBN 80-86429-15-6.
JANDA, P.: Vnitrofiremní komunikace, 1. vyd. Praha: Grada 2004. 128s. ISBN 80-247-0781-0.
KELLER, J.: Dějiny klasické sociologie. 1. vyd. Praha: SLON 2004. 529s. ISBN 80-86429-34-2.
KELLER, J.: Sociologie byrokracie a organizace. 1. vyd. Praha: SLON 1996. 191s. ISBN 80-85850-15-X.
LUKEŠOVÁ, R., Organizační kultura a její změny. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 238 s. ISBN 978-80-247-2951-0.
ROBBINS, P. S., COULTER, M.: Management. 7. vyd. Praha: Grada, 2004. 600s. ISBN 80-247-0495-1.
ŠIGUT, Z.: Firemní kultura a lidské zdroje. 1. vyd. Praha: Aspi Publishing, 2004. 88s. ISBN 80-7357-046-07.
TURECKIOVÁ., M.: Řízení a rozvoj lidí ve firmách. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 168s. ISBN 80-247-0405-6.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 190s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
COOLLINS, James C.: Jak z dobré firmy udělat skvělou. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 297 s. ISBN 978-80-247-2545-1.
CIHOVSKÝ, V.: Firemní imidž. 1. vyd. Bratislava: Eurounion, 2001. 136s. ISBN 80-88984-24-6.
GIDDENS, A.: Důsledky modernity. 2. vyd. Praha: SLON 2003. 200s. ISBN 80-86429-15-6.
JANDA, P.: Vnitrofiremní komunikace, 1. vyd. Praha: Grada 2004. 128s. ISBN 80-247-0781-0.
KELLER, J.: Dějiny klasické sociologie. 1. vyd. Praha: SLON 2004. 529s. ISBN 80-86429-34-2.
KELLER, J.: Sociologie byrokracie a organizace. 1. vyd. Praha: SLON 1996. 191s. ISBN 80-85850-15-X.
LUKEŠOVÁ, R., Organizační kultura a její změny. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 238 s. ISBN 978-80-247-2951-0.
ROBBINS, P. S., COULTER, M.: Management. 7. vyd. Praha: Grada, 2004. 600s. ISBN 80-247-0495-1.
ŠIGUT, Z.: Firemní kultura a lidské zdroje. 1. vyd. Praha: Aspi Publishing, 2004. 88s. ISBN 80-7357-046-07.
TURECKIOVÁ., M.: Řízení a rozvoj lidí ve firmách. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 168s. ISBN 80-247-0405-6.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 190s. ISBN 978-80-247-2790-5.