Bakalářská práce se zabývá základními teoretickými zásadami literární výchovy na prvním stupni základní školy a praktického užívání netradičních metod výuky a mezipředmětových vazeb při hodině čtení.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the basic theoretical principles of literary education at primary school. It also describes the practical use of innovative teaching methods and interdisciplinary links during the reading lesson.
Keywords
Interpretace, konkretizace, dramatizace, čtenář, učení
Bakalářská práce se zabývá základními teoretickými zásadami literární výchovy na prvním stupni základní školy a praktického užívání netradičních metod výuky a mezipředmětových vazeb při hodině čtení.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the basic theoretical principles of literary education at primary school. It also describes the practical use of innovative teaching methods and interdisciplinary links during the reading lesson.
Keywords
Interpretace, konkretizace, dramatizace, čtenář, učení
1. Terénní výzkum netradičních metod praktikujících pedagogů.
2. Komparace získaných poznatků s apriorními teoretickými vstupy.
3. Akcent motivace a následných činností.
4. Vyvození závěrů týkajících se okolností "přivádějících" k literatuře
a "odvádějících" od literatury.
5. Interdisciplinární vazby.
Research Plan
1. Terénní výzkum netradičních metod praktikujících pedagogů.
2. Komparace získaných poznatků s apriorními teoretickými vstupy.
3. Akcent motivace a následných činností.
4. Vyvození závěrů týkajících se okolností "přivádějících" k literatuře
a "odvádějících" od literatury.
5. Interdisciplinární vazby.
Recommended resources
ČEŇKOVÁ, J. a kol. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury. Praha : Portál, 2006.
LEDERBUCHOVÁ, L. Literatura ve škole. Plzeň : ZČU, 2010.
SVOBODA, J. Tvorba a region. Ostrava : Profil, 1974.
VIKTORA, V. K otázce vymezení literárního regionu. In Regionální prvky v literárním textu z didaktického hlediska. Brno : Cikháj, 1988.
VAŘEJKOVÁ, V. Literárněvýchovné interpretace textu na 1. stupni základní školy. Brno : Masarykova univerzita, 1998.
ZÍTKOVÁ, J. Kapitoly z didaktiky literární výchovy ve 2.-5. ročníku základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2004.
Recommended resources
ČEŇKOVÁ, J. a kol. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury. Praha : Portál, 2006.
LEDERBUCHOVÁ, L. Literatura ve škole. Plzeň : ZČU, 2010.
SVOBODA, J. Tvorba a region. Ostrava : Profil, 1974.
VIKTORA, V. K otázce vymezení literárního regionu. In Regionální prvky v literárním textu z didaktického hlediska. Brno : Cikháj, 1988.
VAŘEJKOVÁ, V. Literárněvýchovné interpretace textu na 1. stupni základní školy. Brno : Masarykova univerzita, 1998.
ZÍTKOVÁ, J. Kapitoly z didaktiky literární výchovy ve 2.-5. ročníku základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2004.