Předložená diplomová práce je zaměřena na zkoumání sociálního klimatu firmy jako faktoru podmiňujícího výkonnost firmy. Na začátku práce je charakterizována vybraná firma a provedena analýza externího a interního prostředí, ve kterém firma působí. Následně se práce zabývá významem pojmu sociální klima a dimenzemi sociálního klimatu z teoretického hlediska. Důležitou součástí práce je vyhodnocení průzkumu sociálního klimatu, který byl ve zvolené firmě uskutečněn, a definice stimulačních faktorů. Na základě provedeného průzkumu a identifikace stimulačních faktorů byl připraven návrh projektu na podporu žádoucího sociálního klimatu, které přispívá k naplnění cílů firmy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on the topic of social climate within company as a factor of company performance. At the beginning there is described chosen company and made external and internal analysis of the company environment. Then, there is explained the meaning of social climate as a theoretical concept and its dimensions. The important part of this thesis is the evaluation of social climate in chosen company, which was examined, and the definition of stimulating factors. Based on this examination and the defined stimulating factors there is introduced a project proposal for support of desired social climate which will contribute to fulfil company?s goals.
Klíčová slova
sociální klima, stimulační faktory, návrh projektu, výkonnost firmy
Klíčová slova v angličtině
social climate, stimulating factors, project, firm performance
Rozsah průvodní práce
92 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce je zaměřena na zkoumání sociálního klimatu firmy jako faktoru podmiňujícího výkonnost firmy. Na začátku práce je charakterizována vybraná firma a provedena analýza externího a interního prostředí, ve kterém firma působí. Následně se práce zabývá významem pojmu sociální klima a dimenzemi sociálního klimatu z teoretického hlediska. Důležitou součástí práce je vyhodnocení průzkumu sociálního klimatu, který byl ve zvolené firmě uskutečněn, a definice stimulačních faktorů. Na základě provedeného průzkumu a identifikace stimulačních faktorů byl připraven návrh projektu na podporu žádoucího sociálního klimatu, které přispívá k naplnění cílů firmy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on the topic of social climate within company as a factor of company performance. At the beginning there is described chosen company and made external and internal analysis of the company environment. Then, there is explained the meaning of social climate as a theoretical concept and its dimensions. The important part of this thesis is the evaluation of social climate in chosen company, which was examined, and the definition of stimulating factors. Based on this examination and the defined stimulating factors there is introduced a project proposal for support of desired social climate which will contribute to fulfil company?s goals.
Klíčová slova
sociální klima, stimulační faktory, návrh projektu, výkonnost firmy
Klíčová slova v angličtině
social climate, stimulating factors, project, firm performance
Zásady pro vypracování
Charakterizujte podnikatelský subjekt, popište jeho podnikatelské prostředí, dosažené výsledky a strategické záměry rozvoje organizace ve střednědobém období.
Proveďte analýzu sociálního klimatu s důrazem na jeho vliv na zjištěnou výkonnost organizace.
V návaznosti na strategické cíle formulujte stimulační faktory související se sociálním klimatem a výkonností zaměstnanců.
Navrhněte projekt zaměřený na podporu žádoucího sociálního klimatu ve společnosti, který podpoří naplnění výkonnostních cílů organizace.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte podnikatelský subjekt, popište jeho podnikatelské prostředí, dosažené výsledky a strategické záměry rozvoje organizace ve střednědobém období.
Proveďte analýzu sociálního klimatu s důrazem na jeho vliv na zjištěnou výkonnost organizace.
V návaznosti na strategické cíle formulujte stimulační faktory související se sociálním klimatem a výkonností zaměstnanců.
Navrhněte projekt zaměřený na podporu žádoucího sociálního klimatu ve společnosti, který podpoří naplnění výkonnostních cílů organizace.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. Psychologie a sociologie řízení. Praha : Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-169-0.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie organizace. Praha : Grada Publishing. 2005. ISBN 80-247-0577-X.
ŠULÁK, M., VACÍK, E. Měření výkonnosti firem. Praha : Nakladatelství Eupress, 2005. ISBN 80-86754-33-2.
ŠULÁK, M., VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech. Praha : Eupress, 2005. ISBN 80-86754-35-9.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. Psychologie a sociologie řízení. Praha : Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-169-0.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie organizace. Praha : Grada Publishing. 2005. ISBN 80-247-0577-X.
ŠULÁK, M., VACÍK, E. Měření výkonnosti firem. Praha : Nakladatelství Eupress, 2005. ISBN 80-86754-33-2.
ŠULÁK, M., VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech. Praha : Eupress, 2005. ISBN 80-86754-35-9.