Tato práce zkoumá frekvenční charakteristiky trakčního pohonu. Za tímto účelem byl sestaven simulační model trakčního pohonu s asynchronním motorem a skalárním řízením s otáčkovou zpětnou vazbou. Dále byla simulována problematika buzených kmitů a zkoumána odolnost pohonu vůči těmto kmitům v závislosti na jejich frekvenci. Touto simulací byly získány frekvenční charakteristiky trakčního pohonu. Získané výsledky simulací byly následně ověřeny měřením na modelu trakčního pohonu v laboratoři. Stručně bylo představeno schéma měniče pro generování budících proudů a popsán princip měření frekvenčních charakteristik.
Anotace v angličtině
This paper examines the frequency characteristics of the traction drive. For this purpose a simulation model of traction drive with asynchronous motor and a speed feedback scalar control was built. Then the issues with injected oscillations were simulated and the drive resistance to these oscillations depending on their frequency was examined. With this simulation the frequency charakteristics of the traction drive were obtained. The results of simulations were validated by measuring on the model of the traction drive in the laboratory. The scheme of the current injecting converter and the destcription of the principle of measurement of frequency charakteristics was introduce briefly.
Frequency characteristics, traction drive, injected oscillations
Rozsah průvodní práce
35 s
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce zkoumá frekvenční charakteristiky trakčního pohonu. Za tímto účelem byl sestaven simulační model trakčního pohonu s asynchronním motorem a skalárním řízením s otáčkovou zpětnou vazbou. Dále byla simulována problematika buzených kmitů a zkoumána odolnost pohonu vůči těmto kmitům v závislosti na jejich frekvenci. Touto simulací byly získány frekvenční charakteristiky trakčního pohonu. Získané výsledky simulací byly následně ověřeny měřením na modelu trakčního pohonu v laboratoři. Stručně bylo představeno schéma měniče pro generování budících proudů a popsán princip měření frekvenčních charakteristik.
Anotace v angličtině
This paper examines the frequency characteristics of the traction drive. For this purpose a simulation model of traction drive with asynchronous motor and a speed feedback scalar control was built. Then the issues with injected oscillations were simulated and the drive resistance to these oscillations depending on their frequency was examined. With this simulation the frequency charakteristics of the traction drive were obtained. The results of simulations were validated by measuring on the model of the traction drive in the laboratory. The scheme of the current injecting converter and the destcription of the principle of measurement of frequency charakteristics was introduce briefly.