Tato diplomová práce se věnuje určení optimální polohy mikrofonu při pódiovém snímání příčné flétny tak, aby bylo dosaženo co nejvěrnější barvy zvuku nástroje. V teoretické části se práce zaměřuje na hudební akustiku dechových nástrojů a popis metod snímání flétny. Praktická část se zabývá zjištěním vyzařovacích charakteristik flétny a určení polohy mikrofonu pomocí vyhodnocování barvy zvuku.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to find the optimal microphone position, where the flute
sound will be the most natural. The theoretical part deals with acoustics of wind
instruments and description of flute miking techniques. Flute polar patterns
and optimal microphone position are measured in the practical part.
Tato diplomová práce se věnuje určení optimální polohy mikrofonu při pódiovém snímání příčné flétny tak, aby bylo dosaženo co nejvěrnější barvy zvuku nástroje. V teoretické části se práce zaměřuje na hudební akustiku dechových nástrojů a popis metod snímání flétny. Praktická část se zabývá zjištěním vyzařovacích charakteristik flétny a určení polohy mikrofonu pomocí vyhodnocování barvy zvuku.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to find the optimal microphone position, where the flute
sound will be the most natural. The theoretical part deals with acoustics of wind
instruments and description of flute miking techniques. Flute polar patterns
and optimal microphone position are measured in the practical part.