Tématem této bakalářské práce je Obchodní plán firmy na základě aktivní marketingové činnosti. Pro zpracování této práce byla zvolena firma COUNTRY LIFE s.r.o., která podniká v oblasti biopotravin a zdravého stylu. Zabývá se ekofarmou, biopekárnou, velkoobchodem, prodejnami biopotravin a zdravou výživou, restauracemi a občerstvením a v neposlední řadě v ekocentru osvětovou činností.
V úvodu práce je představena firma COUNTRY LIFE s.r.o., poté následuje analýza vnějšího a vnitřního prostředí. Analýza vnějšího prostředí je rozdělena na mikroprostředí a makroprostředí. Na základě těchto analýz byl sestaven seznam příležitosti a rizika a také silné a slabé stránky firmy. V další části je zpracován plán interních procesů a projekt marketingové činnosti. U plánu interních procesů je zpracován výběr zákazníků, získání zákazníků, udržení zákazníků a zlepšování vztahů se zákazníky. Projekt marketingové činnosti je zaměřen na marketingový průzkum v roce 2011 a jeho rozborem. Předposlední bod práce je zaměřen na obchodní plán, shrnutí obchodního plánu a následuje závěr. Část teoretická a praktická není oddělena, ale prolíná se v celé práci. V teoretické části je čerpáno z uvedené odborné literatury a z poznatků a podkladů firmy COUNTRY LIFE s.r.o. Praktická část je zaměřena na nový a rozvíjející se obchodní plán.
Annotation in English
The subject of the Bachelor´s degree thesis is the business plan of the company on the basis of an active marketing activity. For the processing of this work has been chosen the company Country Life Ltd., which operates in the field of organic food and of the healthy style. It deals with the organic farm, an organic bakery, wholesale, stores with organic food and health food, the restaurants and snacks and not least it deal with education activities in the eco-center. At the beginning of this thesis will be presented the company Country Life Ltd., will be follow by an analysis of external and internal environment. Analysis of the external environment will be divided for the microenvironment and macroenvironment. On the basis of these analyzes will be establish the opportunities and risks as well as strengths and weaknesses of the company. The subject of the next section will be plan of the internal processes and the project of the marketing activities. Plan of the internal processes will be dealt with the selection of customers, customer acquisition, customer retention and improve of customer relations. The project of the marketing activity it deals with marketing research in 2011 and its analysis. The penultimate section of this thesis is a business plan and followed by a conclusion and summary business plan. Theoretical and practical part isn't divided, but there are intertwined in the whole work. In the theoretical section was drawn from the vocational literature, which has been listed and from the knowledge and materials company Country Life Ltd. The part concerning practise is focused on new and developing business plan.
Keywords
situační analýza, SWOT analýza, marketingová činnost, obchodní plán
Keywords in English
situation analysis, SWOT analysis, marketing activities, business plan
Length of the covering note
61 s. (63 109)
Language
CZ
Annotation
Tématem této bakalářské práce je Obchodní plán firmy na základě aktivní marketingové činnosti. Pro zpracování této práce byla zvolena firma COUNTRY LIFE s.r.o., která podniká v oblasti biopotravin a zdravého stylu. Zabývá se ekofarmou, biopekárnou, velkoobchodem, prodejnami biopotravin a zdravou výživou, restauracemi a občerstvením a v neposlední řadě v ekocentru osvětovou činností.
V úvodu práce je představena firma COUNTRY LIFE s.r.o., poté následuje analýza vnějšího a vnitřního prostředí. Analýza vnějšího prostředí je rozdělena na mikroprostředí a makroprostředí. Na základě těchto analýz byl sestaven seznam příležitosti a rizika a také silné a slabé stránky firmy. V další části je zpracován plán interních procesů a projekt marketingové činnosti. U plánu interních procesů je zpracován výběr zákazníků, získání zákazníků, udržení zákazníků a zlepšování vztahů se zákazníky. Projekt marketingové činnosti je zaměřen na marketingový průzkum v roce 2011 a jeho rozborem. Předposlední bod práce je zaměřen na obchodní plán, shrnutí obchodního plánu a následuje závěr. Část teoretická a praktická není oddělena, ale prolíná se v celé práci. V teoretické části je čerpáno z uvedené odborné literatury a z poznatků a podkladů firmy COUNTRY LIFE s.r.o. Praktická část je zaměřena na nový a rozvíjející se obchodní plán.
Annotation in English
The subject of the Bachelor´s degree thesis is the business plan of the company on the basis of an active marketing activity. For the processing of this work has been chosen the company Country Life Ltd., which operates in the field of organic food and of the healthy style. It deals with the organic farm, an organic bakery, wholesale, stores with organic food and health food, the restaurants and snacks and not least it deal with education activities in the eco-center. At the beginning of this thesis will be presented the company Country Life Ltd., will be follow by an analysis of external and internal environment. Analysis of the external environment will be divided for the microenvironment and macroenvironment. On the basis of these analyzes will be establish the opportunities and risks as well as strengths and weaknesses of the company. The subject of the next section will be plan of the internal processes and the project of the marketing activities. Plan of the internal processes will be dealt with the selection of customers, customer acquisition, customer retention and improve of customer relations. The project of the marketing activity it deals with marketing research in 2011 and its analysis. The penultimate section of this thesis is a business plan and followed by a conclusion and summary business plan. Theoretical and practical part isn't divided, but there are intertwined in the whole work. In the theoretical section was drawn from the vocational literature, which has been listed and from the knowledge and materials company Country Life Ltd. The part concerning practise is focused on new and developing business plan.
Keywords
situační analýza, SWOT analýza, marketingová činnost, obchodní plán
Keywords in English
situation analysis, SWOT analysis, marketing activities, business plan
Research Plan
Popište zvolený podnikatelský subjekt včetně obchodní a marketingové strategie.
Proveďte analýzu vnitřního a vnějšího prostředí podniku.
Rozpracujte plán interních procesů s orientací na zákaznické procesy, zpracujte projekt marketingové činnosti.
Navrhněte obchodní plán podniku pro konkrétní produkt.
Zhodnoťte, případně navrhněte opatření pro zlepšení.
Research Plan
Popište zvolený podnikatelský subjekt včetně obchodní a marketingové strategie.
Proveďte analýzu vnitřního a vnějšího prostředí podniku.
Rozpracujte plán interních procesů s orientací na zákaznické procesy, zpracujte projekt marketingové činnosti.
Navrhněte obchodní plán podniku pro konkrétní produkt.
Zhodnoťte, případně navrhněte opatření pro zlepšení.
Recommended resources
BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0396-X
FOTR, J. Strategické finanční plánování. Praha : Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-694-3
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Moderní marketing. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3
Recommended resources
BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0396-X
FOTR, J. Strategické finanční plánování. Praha : Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-694-3
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Moderní marketing. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3