V této práci jsem se zaměřila na vietnamské děti v plzeňských mateřských školách.
Cílem teoretické části této práce je přiblížit Vietnam, ze kterého děti či jejich rodiče přišli, přiblížit fakta o této zemi, o Vietnamcích, o jejich jazyku, rodině a kultuře, o jejich příchodu do ČR a jejich působení zde.
Cílem praktické části této práce je určit počet vietnamských dětí v plzeňských mateřských školách, popsat jejich chování v kolektivu ostatních dětí, jejich začlenění do kolektivu a úroveň jejich znalostí češtiny, uvést jak se na tuto problematiku dívá učitel a jak bývalý žák.
Annotation in English
I specialised in Vietnameses children who visite Pilsener kindergartens. The main topic of the theoretical part of this work is to introduce Vietnam which the children or their parents came from, facts of this country, Vietnameses, their language, family and culture, their arrival to Czech Republic, their lives in Czech Republic. The main topic of the practical part of this work is to found out the number of Vietnameses children in all of the kindergarten in Pilsen, to write about their behaviour in the group of other children, their integration, their level of Czech language, to found out what a teacher and an ex-student think of this problem.
V této práci jsem se zaměřila na vietnamské děti v plzeňských mateřských školách.
Cílem teoretické části této práce je přiblížit Vietnam, ze kterého děti či jejich rodiče přišli, přiblížit fakta o této zemi, o Vietnamcích, o jejich jazyku, rodině a kultuře, o jejich příchodu do ČR a jejich působení zde.
Cílem praktické části této práce je určit počet vietnamských dětí v plzeňských mateřských školách, popsat jejich chování v kolektivu ostatních dětí, jejich začlenění do kolektivu a úroveň jejich znalostí češtiny, uvést jak se na tuto problematiku dívá učitel a jak bývalý žák.
Annotation in English
I specialised in Vietnameses children who visite Pilsener kindergartens. The main topic of the theoretical part of this work is to introduce Vietnam which the children or their parents came from, facts of this country, Vietnameses, their language, family and culture, their arrival to Czech Republic, their lives in Czech Republic. The main topic of the practical part of this work is to found out the number of Vietnameses children in all of the kindergarten in Pilsen, to write about their behaviour in the group of other children, their integration, their level of Czech language, to found out what a teacher and an ex-student think of this problem.
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Recommended resources
ČERNÍK, J., J. IČO., J. KOCOUREK., P. KOMERS., Š. MARTÍNKOVÁ., K. NOVÁKOVÁ., E. PECHOVÁ., P. P. HIEN a I. VASILIJEV. S vietnamskými dětmi na českých školách. Praha: H+H, 2006. ISBN 80-7319-055-9.\\
SMOLÍKOVÁ, K., E. OPRAVILOVÁ., M. HAVLÍNOVÁ., A. BLÁHOVÁ a V. KREJKČOVÁ. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004. ISBN 80-87000-00-5.\\
HERIANOVÁ, Jana. Integrace dětí národnostních menšin do kolektivu třídy mateřské školy. Bakalářská práce 2010. Plzeň: Západočeská univerzita - Fakulta pedagogická, 2010.\\
BROUČEK, Stanislav. Aktuální problémy adaptace vietnamského etnika v ČR. Praha: Etnologický ústav AV ČR, 2003.\\
Recommended resources
ČERNÍK, J., J. IČO., J. KOCOUREK., P. KOMERS., Š. MARTÍNKOVÁ., K. NOVÁKOVÁ., E. PECHOVÁ., P. P. HIEN a I. VASILIJEV. S vietnamskými dětmi na českých školách. Praha: H+H, 2006. ISBN 80-7319-055-9.\\
SMOLÍKOVÁ, K., E. OPRAVILOVÁ., M. HAVLÍNOVÁ., A. BLÁHOVÁ a V. KREJKČOVÁ. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004. ISBN 80-87000-00-5.\\
HERIANOVÁ, Jana. Integrace dětí národnostních menšin do kolektivu třídy mateřské školy. Bakalářská práce 2010. Plzeň: Západočeská univerzita - Fakulta pedagogická, 2010.\\
BROUČEK, Stanislav. Aktuální problémy adaptace vietnamského etnika v ČR. Praha: Etnologický ústav AV ČR, 2003.\\