Předložená práce je zaměřena na význam green marketingu při nákupním rozhodování zákazníka, aby pomocí průzkumů zjistila, jak jsou zákazníci v dané problematice informovaní a jaké podněty ovlivňují jejich rozhodování. Základ bakalářské práce tvoří teoretická část, která pojednává o nákupním chování spotřebitelů a jakou roli hraje v oblasti ekologie. Dále se pak zaměřuje na marketingový mix, definuje pojmy biopotraviny, bioprodukty a eco-labeling. Poslední fází teoretické části je objasnění marketingového výzkumu, ze kterého je následně zpracována praktická část. Na základě provedených výzkumů studentka uvádí shrnutí názorů spotřebitelů na bio potraviny a ekologicky šetrné výrobky. V závěru navrhuje postupy, které by mohly vést ke zvýšení prodeje.
Anotace v angličtině
The presented work is focused on the importance of green marketing concerning customer´s purchasing decisions, using surveys to find out how customers are informed of the issue and what incentives influence their decisions. The basis of the bachelor´s thesis is the theoretical part that deals with consumer´s shopping behavior and the role it plays in the field of ecology. Further it concentrates on the marketing mix, defines the terms: organic food, organic products and eco-labeling. The last phase of the theoretical part is to clarify marketing research from which the practical part is processed. Based on the undertaken investigations the author summarizes the views of consumers on organic food and environmentally friendly products. In conclusion a set of recommendations that could lead to the improvement of the sales is proposed.
Klíčová slova
nákupní rozhodování zákazníka, marketingový mix, BIO výrobky, EKO značení, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
customer´s purchasing decisions, green marketing mix, organic products, eco-labeling, marketing research
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená práce je zaměřena na význam green marketingu při nákupním rozhodování zákazníka, aby pomocí průzkumů zjistila, jak jsou zákazníci v dané problematice informovaní a jaké podněty ovlivňují jejich rozhodování. Základ bakalářské práce tvoří teoretická část, která pojednává o nákupním chování spotřebitelů a jakou roli hraje v oblasti ekologie. Dále se pak zaměřuje na marketingový mix, definuje pojmy biopotraviny, bioprodukty a eco-labeling. Poslední fází teoretické části je objasnění marketingového výzkumu, ze kterého je následně zpracována praktická část. Na základě provedených výzkumů studentka uvádí shrnutí názorů spotřebitelů na bio potraviny a ekologicky šetrné výrobky. V závěru navrhuje postupy, které by mohly vést ke zvýšení prodeje.
Anotace v angličtině
The presented work is focused on the importance of green marketing concerning customer´s purchasing decisions, using surveys to find out how customers are informed of the issue and what incentives influence their decisions. The basis of the bachelor´s thesis is the theoretical part that deals with consumer´s shopping behavior and the role it plays in the field of ecology. Further it concentrates on the marketing mix, defines the terms: organic food, organic products and eco-labeling. The last phase of the theoretical part is to clarify marketing research from which the practical part is processed. Based on the undertaken investigations the author summarizes the views of consumers on organic food and environmentally friendly products. In conclusion a set of recommendations that could lead to the improvement of the sales is proposed.
Klíčová slova
nákupní rozhodování zákazníka, marketingový mix, BIO výrobky, EKO značení, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
customer´s purchasing decisions, green marketing mix, organic products, eco-labeling, marketing research
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod k problematice v Green marketingu a nákupnímu rozhodování zákazníka.
Proveďte průzkum od stolu zaměřený na využívání Green marketingu obchodními firmami v praxi a realizujte terénní výzkum za účelem srovnání nabídky BIO produktů vybraných obchodních firem.
Proveďte průzkum mezi konečnými spotřebiteli a zjistěte do jaké míry je při nákupním rozhodování ovlivňují marketingové aktivity firem.
Na základě provedených průzkumů zhodnoťte, zda firmy uspokojují očekávání zákazníka v oblasti Green marketingu.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod k problematice v Green marketingu a nákupnímu rozhodování zákazníka.
Proveďte průzkum od stolu zaměřený na využívání Green marketingu obchodními firmami v praxi a realizujte terénní výzkum za účelem srovnání nabídky BIO produktů vybraných obchodních firem.
Proveďte průzkum mezi konečnými spotřebiteli a zjistěte do jaké míry je při nákupním rozhodování ovlivňují marketingové aktivity firem.
Na základě provedených průzkumů zhodnoťte, zda firmy uspokojují očekávání zákazníka v oblasti Green marketingu.
Seznam doporučené literatury
FORET, M. Marketingový průzkum. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2183-2
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8
KOTLER, P. A KOL. Moderní marketing. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X
Seznam doporučené literatury
FORET, M. Marketingový průzkum. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2183-2
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8
KOTLER, P. A KOL. Moderní marketing. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X