Cílem práce je zpracovat posouzení trakčních a brzdových charakteristik třívozových, diplomantem navržených elektrických jednotek a provést jejich vzájemné porovnání. Jednotku uvažovat pro regionální dopravu s vysokou četností zastávek, požadované zrychlení 1,2 m/s-2, požadované brzdné zrychlení 0,8 m/s-2, maximální hmotnost na hnací nápravu 22,5t, maximální hmotnost na běžnou nápravu 18t. Vozidla budou vybavena dvounápravovými podvozky s kolejnicovými brzdami, mezi vozy je možné vložit podvozek typu Jakobs.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to elaborate the analysis of traction and braking characteristics of the three-wagon electric units designed by the author of this thesis. There will be also elaborated the mutual comparison on these units. The analyzed units are designed for regional transport with a high frequency of stops, required acceleration is 1.2 m/s-2, required braking acceleration is 0.8 m/s-2, maximum weigh on the driving axle is 22.5 tons and the maximum weigh on the regular axle is 18 tons. The coach will be equipped with two axle bogies using track brakes, between wagons can be used the bogie type Jakobs.
Klíčová slova
trakce, adheze, jednotka, charakteristika, hmotnost
Klíčová slova v angličtině
traction, adhesion, units, characteristic, weight
Rozsah průvodní práce
84 s.(14 349)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je zpracovat posouzení trakčních a brzdových charakteristik třívozových, diplomantem navržených elektrických jednotek a provést jejich vzájemné porovnání. Jednotku uvažovat pro regionální dopravu s vysokou četností zastávek, požadované zrychlení 1,2 m/s-2, požadované brzdné zrychlení 0,8 m/s-2, maximální hmotnost na hnací nápravu 22,5t, maximální hmotnost na běžnou nápravu 18t. Vozidla budou vybavena dvounápravovými podvozky s kolejnicovými brzdami, mezi vozy je možné vložit podvozek typu Jakobs.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to elaborate the analysis of traction and braking characteristics of the three-wagon electric units designed by the author of this thesis. There will be also elaborated the mutual comparison on these units. The analyzed units are designed for regional transport with a high frequency of stops, required acceleration is 1.2 m/s-2, required braking acceleration is 0.8 m/s-2, maximum weigh on the driving axle is 22.5 tons and the maximum weigh on the regular axle is 18 tons. The coach will be equipped with two axle bogies using track brakes, between wagons can be used the bogie type Jakobs.
Klíčová slova
trakce, adheze, jednotka, charakteristika, hmotnost
Klíčová slova v angličtině
traction, adhesion, units, characteristic, weight
Zásady pro vypracování
Základní požadavky:
Zpracovat posouzení trakčních a brzdových charakteristik třívozových, diplomantem navržených elektrických jednotek a provést jejich vzájemné porovnání. Jednotku uvažovat pro regionální dopravu s vysokou četností zastávek, požadované zrychlení 1,2 m/s-2, požadované brzdné zrychlení 0,8 m/s-2, maximální hmotnost na hnací nápravu 22,5 t, maximální hmotnost na běžnou nápravu 18 t, maximální rychlost jednotky na stoupání 10% 160 km/h. Vozidla budou vybavena dvounápravovými podvozky s kolejnicovými brzdami, mezi vozy je možné vložit podvozek typu Jakobs.
Základní technické údaje:
Technické parametry jsou uvedeny v příloze zadání.
Osnova diplomové práce:
Přehled a analýzu možných způsobů uspořádání trakce na vozidlech, včetně analýzy rozložení hmotnosti na vozidlech.
Pro jednotlivé uspořádání trakce vypracovat trakční výpočty, stanovit brzdné charakteristiky a určit spotřebu elektrické energie.
Stručně charakterizovat jednotlivé vozy jednotky a nakreslit jejich jednoduché typové výkresy.
Provést technicko-ekonomické zhodnocení jednotlivých uspořádání pohonu.
Závěr.
Zásady pro vypracování
Základní požadavky:
Zpracovat posouzení trakčních a brzdových charakteristik třívozových, diplomantem navržených elektrických jednotek a provést jejich vzájemné porovnání. Jednotku uvažovat pro regionální dopravu s vysokou četností zastávek, požadované zrychlení 1,2 m/s-2, požadované brzdné zrychlení 0,8 m/s-2, maximální hmotnost na hnací nápravu 22,5 t, maximální hmotnost na běžnou nápravu 18 t, maximální rychlost jednotky na stoupání 10% 160 km/h. Vozidla budou vybavena dvounápravovými podvozky s kolejnicovými brzdami, mezi vozy je možné vložit podvozek typu Jakobs.
Základní technické údaje:
Technické parametry jsou uvedeny v příloze zadání.
Osnova diplomové práce:
Přehled a analýzu možných způsobů uspořádání trakce na vozidlech, včetně analýzy rozložení hmotnosti na vozidlech.
Pro jednotlivé uspořádání trakce vypracovat trakční výpočty, stanovit brzdné charakteristiky a určit spotřebu elektrické energie.
Stručně charakterizovat jednotlivé vozy jednotky a nakreslit jejich jednoduché typové výkresy.
Provést technicko-ekonomické zhodnocení jednotlivých uspořádání pohonu.
Závěr.
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, J., HELLER, P. \kur { Kolejová vozidla 1}. Plzeň: ZČU v Plzni, 2007
DOSTÁL, J., HELLER, P. \kur { Kolejová vozidla 2}. Plzeň: ZČU v Plzni, 2009
DANZER, J. \kur {Elektrická trakce 1 a 2}. Plzeň: ZČU v Plzni, 2009
\kur {Podkladový materiál, výkresy, katalogy, apod. poskytnuté zadavatelem úkolu.}
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, J., HELLER, P. \kur { Kolejová vozidla 1}. Plzeň: ZČU v Plzni, 2007
DOSTÁL, J., HELLER, P. \kur { Kolejová vozidla 2}. Plzeň: ZČU v Plzni, 2009
DANZER, J. \kur {Elektrická trakce 1 a 2}. Plzeň: ZČU v Plzni, 2009
\kur {Podkladový materiál, výkresy, katalogy, apod. poskytnuté zadavatelem úkolu.}