Tato bakalářská práce pojednává o společenské odpovědnosti firem. V první části je řešena historie společenské odpovědnosti firem a obecný rozbor tohoto konceptu. Zmíněny jsou tedy například přínosy z přijetí konceptu CSR do podnikové strategie, normy a důležité subjekty v této oblasti. Praktická část práce je zaměřena na společnost Starbucks Coffee Company. Je zde popisována minulost společnosti a její současná situace. Dále jsou v podniku analyzovány činnosti v rámci společenské odpovědnosti firem. Závěrem je uvedeno zhodnocení stavu CSR ve jmenovaném podniku společně s návrhem nápravných opatření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on corporate social responsibility. The first part deals with the history of corporate social responsibility and the general analysis of this concept. For example, the benefits of the inclusion of the CSR concept in the company´s strategy, standards and relevant bodies in this area are mentioned. The practical part of this thesis focuses on the company Starbucks Coffee Company. The past and the current situation of this company are described. Furthermore, the company's activities related to corporate social responsibility are analyzed. Finally, the evaluation of the state of CSR in the above-mentioned company is provided, together with the proposal of remedial measures.
Klíčová slova
společenská odpovědnost firem, tripple-bottom-line, Starbucks Coffee Company
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, triple-bottom-line, Starbucks Coffee Company
Rozsah průvodní práce
58 s. (91 707 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o společenské odpovědnosti firem. V první části je řešena historie společenské odpovědnosti firem a obecný rozbor tohoto konceptu. Zmíněny jsou tedy například přínosy z přijetí konceptu CSR do podnikové strategie, normy a důležité subjekty v této oblasti. Praktická část práce je zaměřena na společnost Starbucks Coffee Company. Je zde popisována minulost společnosti a její současná situace. Dále jsou v podniku analyzovány činnosti v rámci společenské odpovědnosti firem. Závěrem je uvedeno zhodnocení stavu CSR ve jmenovaném podniku společně s návrhem nápravných opatření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on corporate social responsibility. The first part deals with the history of corporate social responsibility and the general analysis of this concept. For example, the benefits of the inclusion of the CSR concept in the company´s strategy, standards and relevant bodies in this area are mentioned. The practical part of this thesis focuses on the company Starbucks Coffee Company. The past and the current situation of this company are described. Furthermore, the company's activities related to corporate social responsibility are analyzed. Finally, the evaluation of the state of CSR in the above-mentioned company is provided, together with the proposal of remedial measures.
Klíčová slova
společenská odpovědnost firem, tripple-bottom-line, Starbucks Coffee Company
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, triple-bottom-line, Starbucks Coffee Company
Zásady pro vypracování
Popište principy společenské odpovědnosti firem (CSR).
Definujte společenskou odpovědnost firem v mezinárodním kontextu.
Stručně charakterizujte společnost Starbucks Coffee Company.
Definujte a analyzujte CSR jako součást firemní strategie vybrané společnosti.
Zhodnoťte stav CSR ve společnosti, formulujte vlastí návrhy a opatření.
Zásady pro vypracování
Popište principy společenské odpovědnosti firem (CSR).
Definujte společenskou odpovědnost firem v mezinárodním kontextu.
Stručně charakterizujte společnost Starbucks Coffee Company.
Definujte a analyzujte CSR jako součást firemní strategie vybrané společnosti.
Zhodnoťte stav CSR ve společnosti, formulujte vlastí návrhy a opatření.
Seznam doporučené literatury
FRANC, P., NEZHYBA, J., HEYDENREICH, C. Když se bere společenská odpovědnost vážně. Brno: Ekologicky právní servis, 2006. ISBN 80-86544-08-7.
KOTLER, P. Corporate social responsibility: doing the most good for your company and your cause. New Jersey: Wiley, 2005. ISBN 0-471-47611-0.
Seznam doporučené literatury
FRANC, P., NEZHYBA, J., HEYDENREICH, C. Když se bere společenská odpovědnost vážně. Brno: Ekologicky právní servis, 2006. ISBN 80-86544-08-7.
KOTLER, P. Corporate social responsibility: doing the most good for your company and your cause. New Jersey: Wiley, 2005. ISBN 0-471-47611-0.