Cílem práce je charakterizovat a zhodnotit podnikatelské prostředí v Čínské lidové republice a upozornit na specifika při obchodním jednání. V první části je rozděleno podnikatelské prostředí. Druhá kapitola se podrobněji zabývá rozborem makroprostředí v Číně, pozornost je věnována hlavně ekonomickému a politicko-právnímu prostředí. Třetí část pojednává o obchodních zvyklostech Číňanů a určitých specifikách v obchodu. Je popsáno navázání prvního kontaktu zahraničního investora s čínským obchodníkem a průběh obchodního jednání. Poslední kapitola shrnuje ekonomické vztahy ČLR a ČR. Jsou zmíněné některé vzájemné dohody a statistiky obchodu mezi ČR a ČLR. V závěru je zhodnoceno podnikatelské prostředí v Číně.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor work is to characterize and evaluate the business environment in China and point out specifics in business negotiation. The first part divides the business environment. The second charter deals more specifically with analysis of macro-environment in China, attention are mainly devoted to economic and political and legislative environment. The third part deals with the Chinese business habits and certain specifics of the negotiation. It is described the initial contact between the foreign investor and a Chinese businessman and the course of business dealings. The last charter summarizes the economic relations of China and the Czech Republic. In work are mentioned some mutual agreements and statistics of trade between the Czech Republic and China. In conclusion, it is assessed the business environment in China.
Klíčová slova
Čína, Čínská lidová republika, podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti
Klíčová slova v angličtině
China, People's Republic of China, business environment, commercial specifics
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je charakterizovat a zhodnotit podnikatelské prostředí v Čínské lidové republice a upozornit na specifika při obchodním jednání. V první části je rozděleno podnikatelské prostředí. Druhá kapitola se podrobněji zabývá rozborem makroprostředí v Číně, pozornost je věnována hlavně ekonomickému a politicko-právnímu prostředí. Třetí část pojednává o obchodních zvyklostech Číňanů a určitých specifikách v obchodu. Je popsáno navázání prvního kontaktu zahraničního investora s čínským obchodníkem a průběh obchodního jednání. Poslední kapitola shrnuje ekonomické vztahy ČLR a ČR. Jsou zmíněné některé vzájemné dohody a statistiky obchodu mezi ČR a ČLR. V závěru je zhodnoceno podnikatelské prostředí v Číně.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor work is to characterize and evaluate the business environment in China and point out specifics in business negotiation. The first part divides the business environment. The second charter deals more specifically with analysis of macro-environment in China, attention are mainly devoted to economic and political and legislative environment. The third part deals with the Chinese business habits and certain specifics of the negotiation. It is described the initial contact between the foreign investor and a Chinese businessman and the course of business dealings. The last charter summarizes the economic relations of China and the Czech Republic. In work are mentioned some mutual agreements and statistics of trade between the Czech Republic and China. In conclusion, it is assessed the business environment in China.
Klíčová slova
Čína, Čínská lidová republika, podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti
Klíčová slova v angličtině
China, People's Republic of China, business environment, commercial specifics
Zásady pro vypracování
Definujte podnikatelské prostředí a klasifikujte faktory, které ho ovlivňují.
Charakterizujte vybrané aspekty podnikatelského prostředí v Číně.
Charakterizujte obchodní zvyklosti a specifika v Číně.
Zhodnoťte kvalitu podnikatelského prostředí v Číně a dopady na rozvoj ekonomických vztahů s ČR.
Zásady pro vypracování
Definujte podnikatelské prostředí a klasifikujte faktory, které ho ovlivňují.
Charakterizujte vybrané aspekty podnikatelského prostředí v Číně.
Charakterizujte obchodní zvyklosti a specifika v Číně.
Zhodnoťte kvalitu podnikatelského prostředí v Číně a dopady na rozvoj ekonomických vztahů s ČR.
Seznam doporučené literatury
KALÍNSKÁ, E. a kol. Mezinárodní obchod v 21. století. Praha: Grada Publishing, a. s. , 2010. ISBN 978-80-247-3396-8.
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha: Grada Publishing, a. s., 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.
Seznam doporučené literatury
KALÍNSKÁ, E. a kol. Mezinárodní obchod v 21. století. Praha: Grada Publishing, a. s. , 2010. ISBN 978-80-247-3396-8.
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha: Grada Publishing, a. s., 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.