Předložená práce je zaměřena na sestavení marketingového plánu konkrétní chráněné dílny - kavárny Pierot Café. Toto téma bylo vybráno z důvodu potřeby zvýšení návštěvnosti vysokoškolských studentů. Hlavním cílem práce bylo navržení opatření, která by měla zvýšit povědomí o kavárně a informovat studenty o principu fungování kavárny. Přestože obsluha je tvořena výhradně neslyšícími lidmi, je kavárna z důvodu záměru přiblížení světu slyšících a neslyšících určena jak slyšícím, tak neslyšícím lidem. Metodika práce spočívala v prostudování teorie o marketingu (marketingovém plánování), zákonů týkajících se chráněných dílen a veškerých dostupných informací o kavárně Pierot Café. V rámci situační analýzy byly zanalyzovány veškeré externí a interní vlivy na kavárnu. Byla také využita SWOT analýza, jejímž prostřednictvím byly zjištěny konkurenční výhody kavárny. Výstupem práce jsou konkrétní návrhy opatření, které by měly zvýšit návštěvnost kavárny.
Annotation in English
This submitted Bachelor Thesis is focused on forming marketing plan of particular sheltered workshop ? the Pierot Café. This theme was chosen due to the need to increase the visit rate of university students. The main task of Bachelor Thesis was to propose measures which should raise awareness of the Café and inform students about Café running principle. Although the waiting personal are all deaf people, the Café is meant for both those who can hear and deaf people due to the premise of bringing both groups closer together. The work methodology was based on study of the marketing theory (marketing planning), laws covering sheltered workshops, and all available information about the Pierot Café. Within the frame of situational analysis, all external and internal influences on the Café, were analyzed. SWOT analysis was also used, through which the competitive advantages of the Café were found out. The conclusion of the Bachelor Thesis outlines particular measure proposals which ought to increase the visit rate of the Café.
Keywords
marketing, marketingový plán, chráněná dílna
Keywords in English
Marketing, Marketing plan, Sheltered Workshop
Length of the covering note
54 s.
Language
CZ
Annotation
Předložená práce je zaměřena na sestavení marketingového plánu konkrétní chráněné dílny - kavárny Pierot Café. Toto téma bylo vybráno z důvodu potřeby zvýšení návštěvnosti vysokoškolských studentů. Hlavním cílem práce bylo navržení opatření, která by měla zvýšit povědomí o kavárně a informovat studenty o principu fungování kavárny. Přestože obsluha je tvořena výhradně neslyšícími lidmi, je kavárna z důvodu záměru přiblížení světu slyšících a neslyšících určena jak slyšícím, tak neslyšícím lidem. Metodika práce spočívala v prostudování teorie o marketingu (marketingovém plánování), zákonů týkajících se chráněných dílen a veškerých dostupných informací o kavárně Pierot Café. V rámci situační analýzy byly zanalyzovány veškeré externí a interní vlivy na kavárnu. Byla také využita SWOT analýza, jejímž prostřednictvím byly zjištěny konkurenční výhody kavárny. Výstupem práce jsou konkrétní návrhy opatření, které by měly zvýšit návštěvnost kavárny.
Annotation in English
This submitted Bachelor Thesis is focused on forming marketing plan of particular sheltered workshop ? the Pierot Café. This theme was chosen due to the need to increase the visit rate of university students. The main task of Bachelor Thesis was to propose measures which should raise awareness of the Café and inform students about Café running principle. Although the waiting personal are all deaf people, the Café is meant for both those who can hear and deaf people due to the premise of bringing both groups closer together. The work methodology was based on study of the marketing theory (marketing planning), laws covering sheltered workshops, and all available information about the Pierot Café. Within the frame of situational analysis, all external and internal influences on the Café, were analyzed. SWOT analysis was also used, through which the competitive advantages of the Café were found out. The conclusion of the Bachelor Thesis outlines particular measure proposals which ought to increase the visit rate of the Café.
Keywords
marketing, marketingový plán, chráněná dílna
Keywords in English
Marketing, Marketing plan, Sheltered Workshop
Research Plan
Proveďte úvod do řešeného tématu.
Představte Vámi vybranou chráněnou dílnu.
Zhodnoťte dosavadní využívání marketingových nástrojů.
Sestavte marketingový plán pro vybranou chráněnou dílnu.
Research Plan
Proveďte úvod do řešeného tématu.
Představte Vámi vybranou chráněnou dílnu.
Zhodnoťte dosavadní využívání marketingových nástrojů.
Sestavte marketingový plán pro vybranou chráněnou dílnu.
Recommended resources
TOMEK, G.; VÁVROVÁ, V. Marketing od myšlenky k realizaci. Praha: Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-042-3.
HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing a.s., 2003. ISBN 80-247-0447-1.
KOTLER, P.; KELLER, K. L. Marketing Management. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
Recommended resources
TOMEK, G.; VÁVROVÁ, V. Marketing od myšlenky k realizaci. Praha: Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-042-3.
HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing a.s., 2003. ISBN 80-247-0447-1.
KOTLER, P.; KELLER, K. L. Marketing Management. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Very Good
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
viz. scan zápisu o průběhu obhajoby a posudky vedoucího a oponenta BP