V této diplomové práci jsem se zabývala především rozvojem vytrvalostních schopností a průpravnými cvičeními k jednotlivým prvkům běžecké abecedy. Než jsem začala diplomovou práci realizovat, za úkol jsem si stanovila vypracovat praktickou část, která se bude zabývat především vývojovým obdobím mladšího školního věku. Dále jsem nastínila problematiku vytrvalosti a rozvoje vytrvalostních schopností u žáků v mladším školním věku a teoreticky jsem se pokusila objasnit provedení jednotlivých prvků běžecké abecedy.
V praktické části bylo mým úkolem navrhnout a realizovat pohybová cvičení a hry rozvíjející vytrvalostní schopnosti a zdokonalující prvky běžecké abecedy právě u dětí mladšího školního věku.
Annotation in English
In this thesis, I focused mainly on the development of endurance skills and preparatory exercises to individual elements of the running alphabet. Before I started to realize the thesis, the task I set out was to develop the practical part which will primarily deal with developmental periods of younger school age. Next, I outlined the problems of persistence and development of endurance abilities of the pupils in younger school age and in theory
I tried to explain the implementation of the running alphabet individual elements.
In the practical part my task was to design and implement physical exercises
and games for developing the endurance capabilities and features that enhance the running alphabet just for children of primary school age.
Keywords
mladší školní věk, vytrvalost a vytrvalostní schopnosti, hra a herní činnosti, běžecká abeceda a její prvky
Keywords in English
younger school age, stamina and endurance abilities, game and game
activities, jogging alphabet and its elements
Length of the covering note
122 s. (91 120 znaků)
Language
CZ
Annotation
V této diplomové práci jsem se zabývala především rozvojem vytrvalostních schopností a průpravnými cvičeními k jednotlivým prvkům běžecké abecedy. Než jsem začala diplomovou práci realizovat, za úkol jsem si stanovila vypracovat praktickou část, která se bude zabývat především vývojovým obdobím mladšího školního věku. Dále jsem nastínila problematiku vytrvalosti a rozvoje vytrvalostních schopností u žáků v mladším školním věku a teoreticky jsem se pokusila objasnit provedení jednotlivých prvků běžecké abecedy.
V praktické části bylo mým úkolem navrhnout a realizovat pohybová cvičení a hry rozvíjející vytrvalostní schopnosti a zdokonalující prvky běžecké abecedy právě u dětí mladšího školního věku.
Annotation in English
In this thesis, I focused mainly on the development of endurance skills and preparatory exercises to individual elements of the running alphabet. Before I started to realize the thesis, the task I set out was to develop the practical part which will primarily deal with developmental periods of younger school age. Next, I outlined the problems of persistence and development of endurance abilities of the pupils in younger school age and in theory
I tried to explain the implementation of the running alphabet individual elements.
In the practical part my task was to design and implement physical exercises
and games for developing the endurance capabilities and features that enhance the running alphabet just for children of primary school age.
Keywords
mladší školní věk, vytrvalost a vytrvalostní schopnosti, hra a herní činnosti, běžecká abeceda a její prvky
Keywords in English
younger school age, stamina and endurance abilities, game and game
activities, jogging alphabet and its elements
Research Plan
6/ 2011 zadání diplomové práce
6 - 10 / 2011 studium literatury a metodických materiálů
11 - 12 / 2011 návrhy pohybových činností s netradičními prvky pro atletickou abecedu
1- 4/ 2012 návrhy pohybových činností s netradičními prvky pro vytrvalostní běh
5 - 12 / 2012 realizace navržených pohybových činností ve vyučovacích jednotkách TV na 1. stupni ZŠ
1 - 3 / 2013 dopracování diplomové práce
4 / 2013 odevzdání diplomové práce
Research Plan
6/ 2011 zadání diplomové práce
6 - 10 / 2011 studium literatury a metodických materiálů
11 - 12 / 2011 návrhy pohybových činností s netradičními prvky pro atletickou abecedu
1- 4/ 2012 návrhy pohybových činností s netradičními prvky pro vytrvalostní běh
5 - 12 / 2012 realizace navržených pohybových činností ve vyučovacích jednotkách TV na 1. stupni ZŠ
1 - 3 / 2013 dopracování diplomové práce
4 / 2013 odevzdání diplomové práce
Recommended resources
RYCHTECKÝ,A a FIALOVÁ,L. Didaktika školní TV. Praha:UK,1995.
BRKLOVÁ,D.,HERCIG,S. Diplomová a závěrečná práce studujících TV a sport. Plzeň: ZČU, 1998.
VOLFOVÁ,H., KOLOVSKÁ , I. Předškoláci v pohybu 2. Praha: Grada, 2009.
VOLFOVÁ,H., KOLOVSKÁ , I. Předškoláci v pohybu 3. Praha: Grada, 2011.
VÁLKOVÁ,H. Atletika je i hra. Olomouc: Hanex, 1992.
HRBKOVÁ,M. Vybrané kapitoly z didaktiky atletiky pro učitele 1. St. ZŠ. Plzeň: ZČU, 2001.
Recommended resources
RYCHTECKÝ,A a FIALOVÁ,L. Didaktika školní TV. Praha:UK,1995.
BRKLOVÁ,D.,HERCIG,S. Diplomová a závěrečná práce studujících TV a sport. Plzeň: ZČU, 1998.
VOLFOVÁ,H., KOLOVSKÁ , I. Předškoláci v pohybu 2. Praha: Grada, 2009.
VOLFOVÁ,H., KOLOVSKÁ , I. Předškoláci v pohybu 3. Praha: Grada, 2011.
VÁLKOVÁ,H. Atletika je i hra. Olomouc: Hanex, 1992.
HRBKOVÁ,M. Vybrané kapitoly z didaktiky atletiky pro učitele 1. St. ZŠ. Plzeň: ZČU, 2001.