Diplomová práce zkoumá Jazz Chants jako prostředek k výuce výslovnosti v angličtině na základní škole. Zjišťuje, zdali lze pomocí Jazz Chants dosáhnout toho, aby žáci zlepšili svoji výslovnost, konkrétně výslovnost hlásky /w/. Dále zjišťuje postoj žáků k Jazz Chants.
Annotation in English
In the thesis Jazz Chants are explored as a tool for teaching pronunciation in English at elementary school. It aims to find out if Jazz Chants can help Czech elementary learners improve their pronunciation, specifically pronunciation of the phoneme /w/. Further the learners´ feeling about Jazz Chants is surveyed.
Keywords
angličtina, základní školy, výslovnost, výuka, Jazz Chants, pozorování, experimenty, dotazníky, vyhodnocení
Keywords in English
English language, basic schools, pronunciation, teaching, Jazz Chants, observations, experiments, questionnaires, evaluation
Length of the covering note
58 s. (81 000 znaků)
Language
AN
Annotation
Diplomová práce zkoumá Jazz Chants jako prostředek k výuce výslovnosti v angličtině na základní škole. Zjišťuje, zdali lze pomocí Jazz Chants dosáhnout toho, aby žáci zlepšili svoji výslovnost, konkrétně výslovnost hlásky /w/. Dále zjišťuje postoj žáků k Jazz Chants.
Annotation in English
In the thesis Jazz Chants are explored as a tool for teaching pronunciation in English at elementary school. It aims to find out if Jazz Chants can help Czech elementary learners improve their pronunciation, specifically pronunciation of the phoneme /w/. Further the learners´ feeling about Jazz Chants is surveyed.
Keywords
angličtina, základní školy, výslovnost, výuka, Jazz Chants, pozorování, experimenty, dotazníky, vyhodnocení
Keywords in English
English language, basic schools, pronunciation, teaching, Jazz Chants, observations, experiments, questionnaires, evaluation
Research Plan
Pravidelné schůzky s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu na školách (např.experiment, dotazování).
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Research Plan
Pravidelné schůzky s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu na školách (např.experiment, dotazování).
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Recommended resources
HARMER, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. 3. vyd. Pearson Education Limited, 2008. ISBN ? 978 1 4058 5311 8.
SCRIVENER, Jim. Learning Teaching. Macmillan Education, 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4.
KELLY, Gerald. How to Teach Pronunciation. 7. vyd. Pearson Education Limited, 2000. ISBN 0582 429757.
GRAHAM, Carolyn. Jazz chants for children. Oxford University Press, 1979. ISBN 0-19-502497-4.
GRAHAM, Carolyn. Creating chants and songs. Oxford University Press, 2006. ISBN-10: 0 19 442236 4.
Recommended resources
HARMER, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. 3. vyd. Pearson Education Limited, 2008. ISBN ? 978 1 4058 5311 8.
SCRIVENER, Jim. Learning Teaching. Macmillan Education, 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4.
KELLY, Gerald. How to Teach Pronunciation. 7. vyd. Pearson Education Limited, 2000. ISBN 0582 429757.
GRAHAM, Carolyn. Jazz chants for children. Oxford University Press, 1979. ISBN 0-19-502497-4.
GRAHAM, Carolyn. Creating chants and songs. Oxford University Press, 2006. ISBN-10: 0 19 442236 4.