Diplomová práce se zabývá vztahem teorie rozmanitých inteligencí a jazykových úkolů. Úvodní teoretická část poskytuje informace o Gardnerově teorii rozmanitých inteligencí a popisuje 7 základních typů intelligence: verbální, logicko-matematickou, hudební, prostorovou , tělesně-pohybovou, interpersonální a intrapersonální. Vysvětluje zavedení Gardnerovy teorie do oblasti vzdělávání s důrazem na jazykové vzdělávání.
Výzkumná část obsahuje analýzu jazykových úkolů, které se objevují v pěti vzorových učebnicích anglického jazyka. Hlavní ideou práce je zjistit, zda a v jaké míře je zmiňovaných 7 typů intelligence začleněno do těchto úkolů.
Výsledky výzkumu jsou poté interpretovány a vystaveny diskuzi. Závěrem práce jsou navrženy možné implikace výzkumu do praxe.
Anotace v angličtině
This thesis deals with multiple intelligences theory in relation to language tasks. The first part is focused on theoretical background. It provides information about Gardner´s theory of MI and describes seven basic types of intelligences: verbal-linguistic, logical-mathematical, spatial, bodily-kinesthetic, musical, intrapersonal and interpersonal. Later, implementation of the MI theory into education is explained. Above all, attention is paid to language teaching and learning. The research part consists of an analysis of language tasks appearing in English textbooks in order to discover if these tasks incorporate multiple intelligences. Afterwards, the results of the research are discussed and implications of the research are suggested.
Klíčová slova
rozmanité inteligence, jazykové úkoly, učebnice anglického jazyka, rozvoj rozmanitých inteligencí
Klíčová slova v angličtině
multiple intelligences, language tasks, English textbooks, development of multiple intelligences
Rozsah průvodní práce
74 s. (124 259 znaků).
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce se zabývá vztahem teorie rozmanitých inteligencí a jazykových úkolů. Úvodní teoretická část poskytuje informace o Gardnerově teorii rozmanitých inteligencí a popisuje 7 základních typů intelligence: verbální, logicko-matematickou, hudební, prostorovou , tělesně-pohybovou, interpersonální a intrapersonální. Vysvětluje zavedení Gardnerovy teorie do oblasti vzdělávání s důrazem na jazykové vzdělávání.
Výzkumná část obsahuje analýzu jazykových úkolů, které se objevují v pěti vzorových učebnicích anglického jazyka. Hlavní ideou práce je zjistit, zda a v jaké míře je zmiňovaných 7 typů intelligence začleněno do těchto úkolů.
Výsledky výzkumu jsou poté interpretovány a vystaveny diskuzi. Závěrem práce jsou navrženy možné implikace výzkumu do praxe.
Anotace v angličtině
This thesis deals with multiple intelligences theory in relation to language tasks. The first part is focused on theoretical background. It provides information about Gardner´s theory of MI and describes seven basic types of intelligences: verbal-linguistic, logical-mathematical, spatial, bodily-kinesthetic, musical, intrapersonal and interpersonal. Later, implementation of the MI theory into education is explained. Above all, attention is paid to language teaching and learning. The research part consists of an analysis of language tasks appearing in English textbooks in order to discover if these tasks incorporate multiple intelligences. Afterwards, the results of the research are discussed and implications of the research are suggested.
Klíčová slova
rozmanité inteligence, jazykové úkoly, učebnice anglického jazyka, rozvoj rozmanitých inteligencí
Klíčová slova v angličtině
multiple intelligences, language tasks, English textbooks, development of multiple intelligences
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zaměřené na danou problematiku.
Studium dokumentů spojené s tématem práce.
Organizace použitelných zdrojů.
Písemné zpracování poznatků za použití odborné literatury.
Pravidelné a průběžné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zaměřené na danou problematiku.
Studium dokumentů spojené s tématem práce.
Organizace použitelných zdrojů.
Písemné zpracování poznatků za použití odborné literatury.
Pravidelné a průběžné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
Gardner, Howard. (1993). Frames of Mind. The Theory of Multiple Intelligences. Basic Books.
Scrivener, Jim. (2003). Teaching Grammar. Oxford University Press.
Berman, Michael. (1998). A Multiple Intelligences Road to an ELT Classroom. Crown House