V úvodu teoretické práce se zaměřím na představení techniky kreslené animace a popíši postup profesionálního natáčení oproti možnostem vytváření animací v amatérském prostředí. Poté reflektuji svoji praktickou část diplomové práce: vytvoření námětu, scénáře, výtvarného návrhu animace a konečnou postprodukci s přidáním interaktivních prvků. Funkčnost a ovladatelnost své interaktivní animace ověřuji v praxi na několika respondentech. Dále porovnávám svoji praktickou diplomovou práci s profesionálními hrami ze studia Amanita Design s.r.o., aplikací Dějiny udatného českého národa a několika jednoduchými didaktickými hrami, které jsou volně dostupné na stránkách jednotlivých základních škol. V teoretické práci se zaměřím také na mezipředmětové vztahy, protože ve své interaktivní animaci jsem použila kontrolní otázky z oborů matematika, český jazyk
a dějepis / vlastivěda.
Annotation in English
The introduction of my theoretical work will focus on cartoon animation and description of professional movie production work as opposed to creation of animation in amateurish conditions. Then I reflect the practical part of my thesis: theme, screenplay, visual design and animation, final post-production work with the addition of interactive elements. Insight into didactical and methological use of interactive games in education is found in the final part of the text. Functionality and user-frendliness is being verified through feedback from several respondents. Comparison of the practical part of my thesis with professional games by Amanita Design s.r.o., such as didactic applications History of the Brave Czech Nation and a few free online didactic games available at schools' webs. Emphasis on inter-subjectal relationships will be covered in the theoretical part of the thesis, as the animation tasks cover range of subjects - mathematics, Czech language, history and geography.
V úvodu teoretické práce se zaměřím na představení techniky kreslené animace a popíši postup profesionálního natáčení oproti možnostem vytváření animací v amatérském prostředí. Poté reflektuji svoji praktickou část diplomové práce: vytvoření námětu, scénáře, výtvarného návrhu animace a konečnou postprodukci s přidáním interaktivních prvků. Funkčnost a ovladatelnost své interaktivní animace ověřuji v praxi na několika respondentech. Dále porovnávám svoji praktickou diplomovou práci s profesionálními hrami ze studia Amanita Design s.r.o., aplikací Dějiny udatného českého národa a několika jednoduchými didaktickými hrami, které jsou volně dostupné na stránkách jednotlivých základních škol. V teoretické práci se zaměřím také na mezipředmětové vztahy, protože ve své interaktivní animaci jsem použila kontrolní otázky z oborů matematika, český jazyk
a dějepis / vlastivěda.
Annotation in English
The introduction of my theoretical work will focus on cartoon animation and description of professional movie production work as opposed to creation of animation in amateurish conditions. Then I reflect the practical part of my thesis: theme, screenplay, visual design and animation, final post-production work with the addition of interactive elements. Insight into didactical and methological use of interactive games in education is found in the final part of the text. Functionality and user-frendliness is being verified through feedback from several respondents. Comparison of the practical part of my thesis with professional games by Amanita Design s.r.o., such as didactic applications History of the Brave Czech Nation and a few free online didactic games available at schools' webs. Emphasis on inter-subjectal relationships will be covered in the theoretical part of the thesis, as the animation tasks cover range of subjects - mathematics, Czech language, history and geography.
Studentka Lenka Žalmanová zpracuje v digitálním prostředí námět vybrané pohádky. Při zpracování využije technologických možností a specifik multimedií a vybraných grafických programů (výběr technologie bude součástí diplomního úkolu). Vznikne interaktivní aplikace, která bude obsahovat min. 10 základních interface, studentka se bude zabývat stavbou navigační struktury, která bude souviset s vlastním převyprávěním, případně doplněním původní předlohy zejména o didaktické úlohy/hádanky přizpůsobené vybrané věkové kategorii uživatele. Struktura bude propojovat animované sekvence, případně další obrazový, textový a zvukový materiál. Součástí DP bude skicovní materiál a další případné dokumentující podklady (stažené soubory, obrazová dokumentace, odkazy atd.)
Studentka popíše proces vzniku díla a jeho didaktické souvislosti a přesahy
v kontextu navrhovaných úloh, jejich řešení a případných alternativ. Navrhne metodiku využití vytvořené aplikace a provede ověření funkčnosti aplikace na vybraném vzorku diváků adekvátní věkové kategorie.
Research Plan
Studentka Lenka Žalmanová zpracuje v digitálním prostředí námět vybrané pohádky. Při zpracování využije technologických možností a specifik multimedií a vybraných grafických programů (výběr technologie bude součástí diplomního úkolu). Vznikne interaktivní aplikace, která bude obsahovat min. 10 základních interface, studentka se bude zabývat stavbou navigační struktury, která bude souviset s vlastním převyprávěním, případně doplněním původní předlohy zejména o didaktické úlohy/hádanky přizpůsobené vybrané věkové kategorii uživatele. Struktura bude propojovat animované sekvence, případně další obrazový, textový a zvukový materiál. Součástí DP bude skicovní materiál a další případné dokumentující podklady (stažené soubory, obrazová dokumentace, odkazy atd.)
Studentka popíše proces vzniku díla a jeho didaktické souvislosti a přesahy
v kontextu navrhovaných úloh, jejich řešení a případných alternativ. Navrhne metodiku využití vytvořené aplikace a provede ověření funkčnosti aplikace na vybraném vzorku diváků adekvátní věkové kategorie.
Recommended resources
HAMLIN, J, S. Grafika, animace, kouzla na webu. 1. vyd. Praha: Unis publishing, 2000. ISBN 80-86097-45-5.
VANČÁT, J. Výchova k tvořivosti ve Školním vzdělávacím programu. Praha: MAC, 2007.
PLAZEWSKI, J. Filmová řeč. 1. vyd. Praha: Orbis, 1967.
Poš, J. Výtvarníci animovaného filmu. Praha: Odeon, 1990.
TIBITANZL, J. Panáčci na plátně : O animované tvorbě. Praha : Čs.filmový ústav, 1989.
časopisy Atelier, Graphis, Umělec apod.
Manuály k používaným grafickým programům
Monografie českých a světových animátorů
Internetové portály věnované počítačové animaci
Recommended resources
HAMLIN, J, S. Grafika, animace, kouzla na webu. 1. vyd. Praha: Unis publishing, 2000. ISBN 80-86097-45-5.
VANČÁT, J. Výchova k tvořivosti ve Školním vzdělávacím programu. Praha: MAC, 2007.
PLAZEWSKI, J. Filmová řeč. 1. vyd. Praha: Orbis, 1967.
Poš, J. Výtvarníci animovaného filmu. Praha: Odeon, 1990.
TIBITANZL, J. Panáčci na plátně : O animované tvorbě. Praha : Čs.filmový ústav, 1989.
časopisy Atelier, Graphis, Umělec apod.
Manuály k používaným grafickým programům
Monografie českých a světových animátorů
Internetové portály věnované počítačové animaci