Stěžejním tématem diplomové práce je barokní gotika, jedinečný architektonický sloh, jejímž hlavním představitelem je Jan Blažej Santini-Aichel.
Praktickou část tvoří multimediální výuková pomůcka zaměřená na architekturu Jana Blažeje Santini-Aichela v Plzeňském kraji a je určená studentům středních škol. Teoretická část se věnuje barokní gotice, životu význačného umělce, jeho inspiračním zdrojům a především jednotlivým stavbám v západočeském regionu. Součástí práce je didaktické ověření a návrhy na využití aplikace.
Tato práce si klade za hlavní cíl usnadnění studia regionální barokní architektury, vytvoření uceleného multimediálního přehledu staveb Jana Blažeje Santini-Aichela v Plzeňském kraji a probuzení zájmu širší veřejnosti o tento unikátní architektonický sloh.
Anotace v angličtině
The main topic of this diploma thesis is the baroque gothic, unique architectonical style and Jan Blažej Santini-Aichel as its main performer.
The practical part consists of a multimedia learning tool focused on Santini's work in Pilsen region and it's designated for students of high schools. The theoretical part is about baroque gothic in general, life of the artist, the origin of his motivation and most importantly about his constructions. Didactic review and practical use-case suggestions are included in the thesis as well.
The goal of this thesis is to ease learning of regional baroque architecture, creating an overall multimedia overview of constructions of Jan Blažej Santini-Aichel in Pilsen region and boosting public interest for this unique architecture.
Klíčová slova
Barokní gotika, architektura, Plzeňský kraj, Jan Blažej Santini-Aichel, multimediální výuková pomůcka
Stěžejním tématem diplomové práce je barokní gotika, jedinečný architektonický sloh, jejímž hlavním představitelem je Jan Blažej Santini-Aichel.
Praktickou část tvoří multimediální výuková pomůcka zaměřená na architekturu Jana Blažeje Santini-Aichela v Plzeňském kraji a je určená studentům středních škol. Teoretická část se věnuje barokní gotice, životu význačného umělce, jeho inspiračním zdrojům a především jednotlivým stavbám v západočeském regionu. Součástí práce je didaktické ověření a návrhy na využití aplikace.
Tato práce si klade za hlavní cíl usnadnění studia regionální barokní architektury, vytvoření uceleného multimediálního přehledu staveb Jana Blažeje Santini-Aichela v Plzeňském kraji a probuzení zájmu širší veřejnosti o tento unikátní architektonický sloh.
Anotace v angličtině
The main topic of this diploma thesis is the baroque gothic, unique architectonical style and Jan Blažej Santini-Aichel as its main performer.
The practical part consists of a multimedia learning tool focused on Santini's work in Pilsen region and it's designated for students of high schools. The theoretical part is about baroque gothic in general, life of the artist, the origin of his motivation and most importantly about his constructions. Didactic review and practical use-case suggestions are included in the thesis as well.
The goal of this thesis is to ease learning of regional baroque architecture, creating an overall multimedia overview of constructions of Jan Blažej Santini-Aichel in Pilsen region and boosting public interest for this unique architecture.
Klíčová slova
Barokní gotika, architektura, Plzeňský kraj, Jan Blažej Santini-Aichel, multimediální výuková pomůcka
Studentka Petra Cinkaničová zpracuje v digitálním prostředí multimediální pomůcku s metodickou podporou k tématu barokní gotiky a díla Jana Santiniho Aichela. Při zpracování využije technologických možností a specifik multimedií a vybraných grafických programů (předběžně Adobe Flash, další výběr technologie bude součástí diplomního úkolu). Vznikne interaktivní aplikace, která bude obsahovat min. 10 základních interface, studentka se bude zabývat stavbou navigační struktury, která bude souviset s vlastním obsahovým zpracováním. Výběr literatury, ze které bude obsah aplikace vycházet, bude také součástí práce, stejně tak jako případně dohledávání relevantních zdrojů např. v konkrétních lokacích a archivech (pokud to bude možné). Studentka promyslí případné přizpůsobení aplikace vybrané věkové kategorii uživatele. Struktura bude propojovat statický, případně dynamický obrazový, textový a zvukový materiál. Součástí DP budou skici a další případné dokumentující podklady (stažené soubory, obrazová dokumentace, odkazy atd.)
Studentka popíše proces vzniku díla a jeho didaktické souvislosti. Navrhne metodiku využití vytvořené aplikace a provede ověření její funkčnosti na vybraném vzorku diváků adekvátní věkové kategorie.
Zásady pro vypracování
Studentka Petra Cinkaničová zpracuje v digitálním prostředí multimediální pomůcku s metodickou podporou k tématu barokní gotiky a díla Jana Santiniho Aichela. Při zpracování využije technologických možností a specifik multimedií a vybraných grafických programů (předběžně Adobe Flash, další výběr technologie bude součástí diplomního úkolu). Vznikne interaktivní aplikace, která bude obsahovat min. 10 základních interface, studentka se bude zabývat stavbou navigační struktury, která bude souviset s vlastním obsahovým zpracováním. Výběr literatury, ze které bude obsah aplikace vycházet, bude také součástí práce, stejně tak jako případně dohledávání relevantních zdrojů např. v konkrétních lokacích a archivech (pokud to bude možné). Studentka promyslí případné přizpůsobení aplikace vybrané věkové kategorii uživatele. Struktura bude propojovat statický, případně dynamický obrazový, textový a zvukový materiál. Součástí DP budou skici a další případné dokumentující podklady (stažené soubory, obrazová dokumentace, odkazy atd.)
Studentka popíše proces vzniku díla a jeho didaktické souvislosti. Navrhne metodiku využití vytvořené aplikace a provede ověření její funkčnosti na vybraném vzorku diváků adekvátní věkové kategorie.
Seznam doporučené literatury
HAMLIN, J, S. Grafika, animace, kouzla na webu. 1. vyd. Praha: Unis publishing, 2000. ISBN 80-86097-45-5.
VANČÁT, J. Výchova k tvořivosti ve Školním vzdělávacím programu. Praha: MAC, 2007.
PLAZEWSKI, J. Filmová řeč. 1. vyd. Praha: Orbis, 1967.
POŠ, J. Výtvarníci animovaného filmu. Praha: Odeon, 1990.
TIBITANZL, J. Panáčci na plátně: O animované tvorbě. Praha: Čs. filmový ústav, 1989.
časopisy Atelier, Graphis, Umělec apod.
Manuály k používaným grafickým programům
Monografie českých a světových animátorů
Internetové portály věnované počítačové animaci
Seznam doporučené literatury
HAMLIN, J, S. Grafika, animace, kouzla na webu. 1. vyd. Praha: Unis publishing, 2000. ISBN 80-86097-45-5.
VANČÁT, J. Výchova k tvořivosti ve Školním vzdělávacím programu. Praha: MAC, 2007.
PLAZEWSKI, J. Filmová řeč. 1. vyd. Praha: Orbis, 1967.
POŠ, J. Výtvarníci animovaného filmu. Praha: Odeon, 1990.
TIBITANZL, J. Panáčci na plátně: O animované tvorbě. Praha: Čs. filmový ústav, 1989.
časopisy Atelier, Graphis, Umělec apod.
Manuály k používaným grafickým programům
Monografie českých a světových animátorů
Internetové portály věnované počítačové animaci