Cílem této diplomové práce bylo připravit pracovní listy a pohybové aktivity k již vybudované naučné stezce v Rakovníku.
Teoretická část se zabývá charakteristikou dětí mladšího školního věku a jejich vývojem základních schopností a dovedností. Další část práce se týká stručného představení naučných stezek Rakovnicka a charakteristice města Rakovník.
Praktická část obsahuje pracovní listy, činnosti a hry, které byly zrealizovány v projektu ?Poznávám své město ? Naučná stezka Rakovník?. Na deseti zastaveních naučné stezky plnili žáci 3. ročníku ve skupinách úkoly z oblasti historie, fauny a flory. Součástí byly i zajímavé pohybové hry v přírodě.
Anotace v angličtině
The aim of this dissertation was to prepare worksheets and physical activities for an already established educational trail in Rakovník.
The theoretical part concerns the features of the younger schoolchildren and their basic ability and skill development. The other part of the dissertation involves a brief introduction of educational trails in Rakovník and characteristics of the town of Rakovník.
The practical part consists of worksheets, activities and games which were put into practice in a project called ?Poznávám své město ? Naučná stezka Rakovník? (?I am Learning about My Town ? An Educational Trail in Rakovník?). The pupils of the third grade were able to fulfil tasks from the field of history, fauna and flora at ten stands of the educational trail. Also some interesting motion games in nature were a part of this projct.
Klíčová slova
mladší školní věk, naučná stezka, pracovní listy, pohybové hry, projekt
Klíčová slova v angličtině
younger school age, educational trail, worksheets, motion games, project
Rozsah průvodní práce
79 s. (100074)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce bylo připravit pracovní listy a pohybové aktivity k již vybudované naučné stezce v Rakovníku.
Teoretická část se zabývá charakteristikou dětí mladšího školního věku a jejich vývojem základních schopností a dovedností. Další část práce se týká stručného představení naučných stezek Rakovnicka a charakteristice města Rakovník.
Praktická část obsahuje pracovní listy, činnosti a hry, které byly zrealizovány v projektu ?Poznávám své město ? Naučná stezka Rakovník?. Na deseti zastaveních naučné stezky plnili žáci 3. ročníku ve skupinách úkoly z oblasti historie, fauny a flory. Součástí byly i zajímavé pohybové hry v přírodě.
Anotace v angličtině
The aim of this dissertation was to prepare worksheets and physical activities for an already established educational trail in Rakovník.
The theoretical part concerns the features of the younger schoolchildren and their basic ability and skill development. The other part of the dissertation involves a brief introduction of educational trails in Rakovník and characteristics of the town of Rakovník.
The practical part consists of worksheets, activities and games which were put into practice in a project called ?Poznávám své město ? Naučná stezka Rakovník? (?I am Learning about My Town ? An Educational Trail in Rakovník?). The pupils of the third grade were able to fulfil tasks from the field of history, fauna and flora at ten stands of the educational trail. Also some interesting motion games in nature were a part of this projct.
Klíčová slova
mladší školní věk, naučná stezka, pracovní listy, pohybové hry, projekt
Klíčová slova v angličtině
younger school age, educational trail, worksheets, motion games, project
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborné literatury, zpracování projektu diplomové práce (03/2012)
Vytvořit návrh programu pro využití naučných stezek v jednotlivých předmětech (10/2012)
Zpracování dat a sepsání vlastní diplomové práce (03/2013)
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborné literatury, zpracování projektu diplomové práce (03/2012)
Vytvořit návrh programu pro využití naučných stezek v jednotlivých předmětech (10/2012)
Zpracování dat a sepsání vlastní diplomové práce (03/2013)
Seznam doporučené literatury
Řehák, B.: Vycházky do přírody. Praha: SPN,1973
Doležalová, E., Kučerová, A.: Hry v přírodě a s přírodou. Mladá fronta, 2004
Neuman, M.: Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 2000
Drábek, K.: Naučné stezky a trasy III. Praha: Nakladatelství Dokořán, s.r.o., 2008
Podroužek, L.: Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. Plzeň: Vydavatelství Aleš Čeněk, 2003
Seznam doporučené literatury
Řehák, B.: Vycházky do přírody. Praha: SPN,1973
Doležalová, E., Kučerová, A.: Hry v přírodě a s přírodou. Mladá fronta, 2004
Neuman, M.: Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 2000
Drábek, K.: Naučné stezky a trasy III. Praha: Nakladatelství Dokořán, s.r.o., 2008
Podroužek, L.: Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. Plzeň: Vydavatelství Aleš Čeněk, 2003