Diplomová práce se zabývá problematikou úrazů u dětí a mládeže, zejména se zaměřuje na její prevenci ve škole. Diplomová práce se rozděluje na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část se pokouší o vymezení základních pojmů souvisejících s oblastí školní úrazové prevence. Druhá kapitola se zabývá statistikou v prevenci dětských úrazů. Třetí a čtvrtá kapitola se pokouší o vymezení základních legislativních opatření. Pátá kapitola se věnuje úrazové prevenci ve škole a jejím zásadám. Závěrečná kapitola pojednává o prevenci úrazů při různých školních činnostech a v neposlední řadě ukazuje na důležitost preventivního působení školního prostředí.
Praktická část zjišťuje, za užití různých metod, jaký názor, zaujímají žáci 2. stupně ZŠ na riziko vzniku úrazu ve školním prostředí. V závěru práce jsou pak prezentovány výsledky celé praktické části a doporučení, které oblasti týkající dětské prevence úrazů, by bylo ještě možné ve škole zlepšit. Veškerá získaná data jsou zpracována a vyhodnocena v tabulkách a grafech s popisem.
Annotation in English
My thesis is dealing with problematics of injuries of children and juveniles, especially its preventiv at school. Dissertationfocuses is divitedinto two parts theoretic and practical (empiric) ones.
Theoretical part is trying to explain general terms related with area of school injury prevention. The second chapter deals with statistics on child injury prevention. The third and fourth chapters is trying of to explain general legislative measures. The fifth chapter is developed to accident prevention at school and its principles. The final chapter deals with the prevention of accidents at various school activities and last but not least it is pointing at importancy of preventive effect of school environment.
Practical part finds, with help of different methods, what is the opinion of students of secondary school at risk of injury at school. The results of the practical part are presented in conclusion. There is a recommendation which areas refer to children prevention would be possible to improve at school. All data were processed and assessed in thetables and graphs.
Keywords
Prevence, úraz, dětský věk
Keywords in English
Prevention, injury, childhood
Length of the covering note
73 s. (155 000 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá problematikou úrazů u dětí a mládeže, zejména se zaměřuje na její prevenci ve škole. Diplomová práce se rozděluje na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část se pokouší o vymezení základních pojmů souvisejících s oblastí školní úrazové prevence. Druhá kapitola se zabývá statistikou v prevenci dětských úrazů. Třetí a čtvrtá kapitola se pokouší o vymezení základních legislativních opatření. Pátá kapitola se věnuje úrazové prevenci ve škole a jejím zásadám. Závěrečná kapitola pojednává o prevenci úrazů při různých školních činnostech a v neposlední řadě ukazuje na důležitost preventivního působení školního prostředí.
Praktická část zjišťuje, za užití různých metod, jaký názor, zaujímají žáci 2. stupně ZŠ na riziko vzniku úrazu ve školním prostředí. V závěru práce jsou pak prezentovány výsledky celé praktické části a doporučení, které oblasti týkající dětské prevence úrazů, by bylo ještě možné ve škole zlepšit. Veškerá získaná data jsou zpracována a vyhodnocena v tabulkách a grafech s popisem.
Annotation in English
My thesis is dealing with problematics of injuries of children and juveniles, especially its preventiv at school. Dissertationfocuses is divitedinto two parts theoretic and practical (empiric) ones.
Theoretical part is trying to explain general terms related with area of school injury prevention. The second chapter deals with statistics on child injury prevention. The third and fourth chapters is trying of to explain general legislative measures. The fifth chapter is developed to accident prevention at school and its principles. The final chapter deals with the prevention of accidents at various school activities and last but not least it is pointing at importancy of preventive effect of school environment.
Practical part finds, with help of different methods, what is the opinion of students of secondary school at risk of injury at school. The results of the practical part are presented in conclusion. There is a recommendation which areas refer to children prevention would be possible to improve at school. All data were processed and assessed in thetables and graphs.
Keywords
Prevence, úraz, dětský věk
Keywords in English
Prevention, injury, childhood
Research Plan
Prostudování literatury
Analýza a komparace odborných informací
Stanovení cíle diplomové práce
Vypracování osnovy
Zpracování diplomové práce, teoreticko-aplikační charakter
Praktické závěry a doporučení pro praxi
Research Plan
Prostudování literatury
Analýza a komparace odborných informací
Stanovení cíle diplomové práce
Vypracování osnovy
Zpracování diplomové práce, teoreticko-aplikační charakter
Praktické závěry a doporučení pro praxi
Recommended resources
BERNATOVÁ, E. Hry a nápady pro výuku první pomoci. Praha: Úřad Českého červeného kříže, 2006.
BYDŽOVSKÝ, J. První pomoc. Praha: Grada, 2004.
DANDOVÁ, E. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. Praha: Aspi, 2008.
KANTOR, M. Co má znát a umět každý učitel. Plzeň: Západočeská univerzita, 1993.
TOŠOVSKÝ, V. Chraňme děti před úrazy. Dobřejovice: Alfa-Omega, 2006.
SRNSKÝ, P. První pomoc u dětí. Praha: Grada, 2007.
STOPPARD, M. Zdravé dítě. Praha: Ikar, 2007.
Recommended resources
BERNATOVÁ, E. Hry a nápady pro výuku první pomoci. Praha: Úřad Českého červeného kříže, 2006.
BYDŽOVSKÝ, J. První pomoc. Praha: Grada, 2004.
DANDOVÁ, E. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. Praha: Aspi, 2008.
KANTOR, M. Co má znát a umět každý učitel. Plzeň: Západočeská univerzita, 1993.
TOŠOVSKÝ, V. Chraňme děti před úrazy. Dobřejovice: Alfa-Omega, 2006.
SRNSKÝ, P. První pomoc u dětí. Praha: Grada, 2007.