Práce se zabývá pohledem široké laické veřejnosti na člověka s kvadruplegií. V teoretické práci se zabývám anatomií páteře a míchy a jejich poraněním. Dále managementem zdravotnické péče a ošetřovatelskou péčí o klienta s kvadruplegií a nakonec pohledem veřejnosti na člověka s motorickým postižením. V praktické části se věnuji kvantitativním výzkumu na toto téma, pomocí dotazníkové metody
Annotation in English
The paper deals with a broad view of the general public to a person with quadriplegia. In the theoretical work deals with the anatomy of the spine and spinal cord and their injuries. In addition, management of health care and nursing care for a client with quadriplegia and eventually the public view on people with motor disabilities. The practical part is devoted to the quantitative research on the subject, using the questionnaire method.
Práce se zabývá pohledem široké laické veřejnosti na člověka s kvadruplegií. V teoretické práci se zabývám anatomií páteře a míchy a jejich poraněním. Dále managementem zdravotnické péče a ošetřovatelskou péčí o klienta s kvadruplegií a nakonec pohledem veřejnosti na člověka s motorickým postižením. V praktické části se věnuji kvantitativním výzkumu na toto téma, pomocí dotazníkové metody
Annotation in English
The paper deals with a broad view of the general public to a person with quadriplegia. In the theoretical work deals with the anatomy of the spine and spinal cord and their injuries. In addition, management of health care and nursing care for a client with quadriplegia and eventually the public view on people with motor disabilities. The practical part is devoted to the quantitative research on the subject, using the questionnaire method.
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Research Plan
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Recommended resources
WENDSCHE, P., et al. Poranění míchy, ucelená ošetřovatelsko-rehabilitační péče. 2. vyd. Brno:Národní centrum ošetřovatelství a a nelékařských zdravotnických oborů, 2009. 226 s. ISBN 978-80-7013-504-4
TÝRLÍKOVÁ, I. Neurologie pro sestry. 1. vyd. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1999. 288 s. ISBN 80-7013-287-6
PFEIFFER, J. Neurologie v rehabilitaci: pro studium i praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 351 s. ISBN 978-80-247-1135-5
PAYNE, J. Kvalita života a zdraví. 1. vyd. Praha: Triton, 2005. 629 s. ISBN 80-7254-657-0
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0179-0
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. 2. vyd. Praha: Grada, 2003. 279 s. ISBN 80-7178-774-4
Bruce D. Browner. Skeletal trauma: basic science, management, and reconstruction. 3rd ed. Philadelphia: Saunders, 2003. ISBN 07-216-9175-7
Recommended resources
WENDSCHE, P., et al. Poranění míchy, ucelená ošetřovatelsko-rehabilitační péče. 2. vyd. Brno:Národní centrum ošetřovatelství a a nelékařských zdravotnických oborů, 2009. 226 s. ISBN 978-80-7013-504-4
TÝRLÍKOVÁ, I. Neurologie pro sestry. 1. vyd. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1999. 288 s. ISBN 80-7013-287-6
PFEIFFER, J. Neurologie v rehabilitaci: pro studium i praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 351 s. ISBN 978-80-247-1135-5
PAYNE, J. Kvalita života a zdraví. 1. vyd. Praha: Triton, 2005. 629 s. ISBN 80-7254-657-0
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0179-0
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. 2. vyd. Praha: Grada, 2003. 279 s. ISBN 80-7178-774-4
Bruce D. Browner. Skeletal trauma: basic science, management, and reconstruction. 3rd ed. Philadelphia: Saunders, 2003. ISBN 07-216-9175-7