Tato práce se zabývá výzkumem slohových prací žánru subjektivně zabarveného popisu žáků střední školy. Předmětem výzkumu je především zjištění četnosti výskytu básnických prostředků ve slohových pracích. Práce je doplněna i kapitolou podávající teoretické informace o subjektivně zabarveném popisu.
V příloze je možno nalézt vybrané slohové práce žáků.
Anotace v angličtině
This work concerns the survey of students' essays at vocational school in the genre of subjective description. The main subject is to determine the frequency of poetical means in the essays. The work contains an additional chapter with theoretical information about subjective description.
Selected students' essays can be found in the appendix section.
Klíčová slova
subjektivně zabarvený popis, slohová práce, metafora, metonymie, přirovnání, personifikace, epiteton
Tato práce se zabývá výzkumem slohových prací žánru subjektivně zabarveného popisu žáků střední školy. Předmětem výzkumu je především zjištění četnosti výskytu básnických prostředků ve slohových pracích. Práce je doplněna i kapitolou podávající teoretické informace o subjektivně zabarveném popisu.
V příloze je možno nalézt vybrané slohové práce žáků.
Anotace v angličtině
This work concerns the survey of students' essays at vocational school in the genre of subjective description. The main subject is to determine the frequency of poetical means in the essays. The work contains an additional chapter with theoretical information about subjective description.
Selected students' essays can be found in the appendix section.
Klíčová slova
subjektivně zabarvený popis, slohová práce, metafora, metonymie, přirovnání, personifikace, epiteton
Práce bude rozdělena do dvou částí. První část se bude věnovat teoretické části problematiky, tedy charakteristice subjektivně zabarveného popisu. Druhá část bude zaměřena na zjištění četnosti výskytu básnických prostředků v subjektivně zabarveném popisu v žákovských pracích žáků střední školy. Zjištěné výsledky budou následně interpretovány. Též budou navrženy vhodné úlohy pro nácvik subjektivně zabarveného popisu.
Zásady pro vypracování
Práce bude rozdělena do dvou částí. První část se bude věnovat teoretické části problematiky, tedy charakteristice subjektivně zabarveného popisu. Druhá část bude zaměřena na zjištění četnosti výskytu básnických prostředků v subjektivně zabarveném popisu v žákovských pracích žáků střední školy. Zjištěné výsledky budou následně interpretovány. Též budou navrženy vhodné úlohy pro nácvik subjektivně zabarveného popisu.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, M. Vyučování slohu : úvod do teorie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1985.
KOSTEČKA, J. Do světa češtiny jinak. Jinočany : H & H, 1993.
KOŽMÍN, Z. Tvořivý sloh : malé traktáty a malé scénáře. Praha : Victoria Publishing, 1995.
LEDERBUCHOVÁ, L. Průvodce literárním dílem : Výkladový slovník základních pojmů literární teorie. Jinočany : H & H, 2002.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, M. Vyučování slohu : úvod do teorie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1985.
KOSTEČKA, J. Do světa češtiny jinak. Jinočany : H & H, 1993.
KOŽMÍN, Z. Tvořivý sloh : malé traktáty a malé scénáře. Praha : Victoria Publishing, 1995.
LEDERBUCHOVÁ, L. Průvodce literárním dílem : Výkladový slovník základních pojmů literární teorie. Jinočany : H & H, 2002.