Tato diplomová práce se zabývá komparativní analýzou učebnic německého jazyka a zkoumá je z pohledu prezentace gramatiky.
V první části se práce věnuje teoretickým poznatkům o gramatice. Zkoumá význam slova ?gramatika? a její úkoly, pedagogickou gramatiku, různé přístupy prezentace gramatiky v učebních a gramatická cvičení.
Ve druhé části práce popisuje čtyři vybrané učebnice německého jazyka z pohledu prezentace gramatiky. Tyto učebnice také analyzuje a hodnotí. Výsledky jsou shrnuty v poslední části práce.
Annotation in English
The present thesis deals with a comparative analysis of textbooks of German language and examines them from the point of view of presenting grammar.
In the first part, the attention is devoted to the theoretical foundations of grammar. The thesis explores the concept of "grammar" and its tasks, it is also concerned with pedagogical grammar, different conceptions of language presentation in textbooks and grammar exercises.
In the second part, the thesis describes four selected textbooks of the German language from the perspective of teaching grammar. These textbooks are further analyzed and evaluated. The results are summarized in the last chapter.
Tato diplomová práce se zabývá komparativní analýzou učebnic německého jazyka a zkoumá je z pohledu prezentace gramatiky.
V první části se práce věnuje teoretickým poznatkům o gramatice. Zkoumá význam slova ?gramatika? a její úkoly, pedagogickou gramatiku, různé přístupy prezentace gramatiky v učebních a gramatická cvičení.
Ve druhé části práce popisuje čtyři vybrané učebnice německého jazyka z pohledu prezentace gramatiky. Tyto učebnice také analyzuje a hodnotí. Výsledky jsou shrnuty v poslední části práce.
Annotation in English
The present thesis deals with a comparative analysis of textbooks of German language and examines them from the point of view of presenting grammar.
In the first part, the attention is devoted to the theoretical foundations of grammar. The thesis explores the concept of "grammar" and its tasks, it is also concerned with pedagogical grammar, different conceptions of language presentation in textbooks and grammar exercises.
In the second part, the thesis describes four selected textbooks of the German language from the perspective of teaching grammar. These textbooks are further analyzed and evaluated. The results are summarized in the last chapter.
1. Zpracování projektu práce
2. Studium odborné literatury
3. Stanovení cílů práce
4. Zpracování teoretické části
5. Realizace projektu
6. uzavření projektu
Diplomová práce bude vypracována v německém jazyce.
Research Plan
1. Zpracování projektu práce
2. Studium odborné literatury
3. Stanovení cílů práce
4. Zpracování teoretické části
5. Realizace projektu
6. uzavření projektu
Diplomová práce bude vypracována v německém jazyce.
Recommended resources
STORCH, G. Deutsch als Fremdsprache - Eine Didaktik; theoretische Grundlagen und praktische Unterrichtsgestaltung. München: Fink, 2001.
FUNK, H.; KÖNIG, M. Grammatik lehren und lernen. München: Goethe-Institut, 1991.
WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1992.
BEAUFORTOVÁ, K. Umění komunikace ve škole. Moderní vyučování I. [CD-ROM]. Kladno: AISIS, 2004.
Recommended resources
STORCH, G. Deutsch als Fremdsprache - Eine Didaktik; theoretische Grundlagen und praktische Unterrichtsgestaltung. München: Fink, 2001.
FUNK, H.; KÖNIG, M. Grammatik lehren und lernen. München: Goethe-Institut, 1991.
WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1992.
BEAUFORTOVÁ, K. Umění komunikace ve škole. Moderní vyučování I. [CD-ROM]. Kladno: AISIS, 2004.