Práce je případovou studií praktik a mechanismů propagandy a cenzury na čínském internetu. Teoretická část práce se skládá z objasnění pojmů použitých v empirické části práce. Nejvíce prostoru je věnováno pojmu propaganda a jejich nástrojů a praktik. Stejně tak je podstatná část věnována metodě analýzy propagandy. Empirická část práce je pokusem o aplikaci stanovené metody. Klíčová část je věnována analýze institucí figurujících v čínském systému propagandy a hledání nástrojů aplikujících propagandu a cenzuru čínského internetu.
Anotace v angličtině
The work is a case study of practices and mechanisms of propaganda and censorship on the Chinese Internet. The theoretical part consists of clasification of terms used in the empirical part. Most space is devoted to the concept of propaganda and the tools and practices. The empirical part is composed of two parts. The first one is devoted to the study of institutions figuring in the system of Chinese propaganda. The second part contains and analysis of control and propaganda instruments in the china´s internet environment.
Práce je případovou studií praktik a mechanismů propagandy a cenzury na čínském internetu. Teoretická část práce se skládá z objasnění pojmů použitých v empirické části práce. Nejvíce prostoru je věnováno pojmu propaganda a jejich nástrojů a praktik. Stejně tak je podstatná část věnována metodě analýzy propagandy. Empirická část práce je pokusem o aplikaci stanovené metody. Klíčová část je věnována analýze institucí figurujících v čínském systému propagandy a hledání nástrojů aplikujících propagandu a cenzuru čínského internetu.
Anotace v angličtině
The work is a case study of practices and mechanisms of propaganda and censorship on the Chinese Internet. The theoretical part consists of clasification of terms used in the empirical part. Most space is devoted to the concept of propaganda and the tools and practices. The empirical part is composed of two parts. The first one is devoted to the study of institutions figuring in the system of Chinese propaganda. The second part contains and analysis of control and propaganda instruments in the china´s internet environment.
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce podle projektu schváleného Oborovou radou studia.
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce podle projektu schváleného Oborovou radou studia.
Seznam doporučené literatury
Esarey, Ashley: 2009. Marketing Dictatorship: Propaganda and Thought Work in Contemporary China. China Journal. No. 61, 184-186.
Farkas, Viktor: 2006. Lži za války a v míru. Mladá fronta: Praha.
Fidelius, Petr: 1998. Řeč komunistické moci. Triáda: Praha.
Friedman, Edward ? McCormick, Barret (eds): 2000. What if China Doesn´t democratize?. Aromonk: New York
Ilowiecki, Maciej ? Žantovský, Petr: 2008. Manipulace v médiích. Univerzita Jana Amose Komenského: Praha
Jasper, William: 2008. Beijing's Propaganda Extravaganza. New American. 19/24, 44
Nelson, Robert: 2010. Soldier Newspapers: A Useful Source in the Social and Cultural History of the First World War and Beyond. War in History. 2/17, 167-191.
Shambaugh, David: 2007. China´s propaganda systém: institutions, processes and efficacy. China Journal. No. 43, 25-58.
Sklar, Robert: 2010. Left Wing Propaganda. Cineaste. 2/35, 10.
Shuyu, Kong: 2010. Cultural propaganda in the age of economic reform: popular media and the social construction of shanxi merchants in contemporary China. China Journal. No. 63, 79-99.
Wróbel, Alina: 2008. Výchova a manipulace. Grada publishing: Havlíčkův Brod
Seznam doporučené literatury
Esarey, Ashley: 2009. Marketing Dictatorship: Propaganda and Thought Work in Contemporary China. China Journal. No. 61, 184-186.
Farkas, Viktor: 2006. Lži za války a v míru. Mladá fronta: Praha.
Fidelius, Petr: 1998. Řeč komunistické moci. Triáda: Praha.
Friedman, Edward ? McCormick, Barret (eds): 2000. What if China Doesn´t democratize?. Aromonk: New York
Ilowiecki, Maciej ? Žantovský, Petr: 2008. Manipulace v médiích. Univerzita Jana Amose Komenského: Praha
Jasper, William: 2008. Beijing's Propaganda Extravaganza. New American. 19/24, 44
Nelson, Robert: 2010. Soldier Newspapers: A Useful Source in the Social and Cultural History of the First World War and Beyond. War in History. 2/17, 167-191.
Shambaugh, David: 2007. China´s propaganda systém: institutions, processes and efficacy. China Journal. No. 43, 25-58.
Sklar, Robert: 2010. Left Wing Propaganda. Cineaste. 2/35, 10.
Shuyu, Kong: 2010. Cultural propaganda in the age of economic reform: popular media and the social construction of shanxi merchants in contemporary China. China Journal. No. 63, 79-99.
Wróbel, Alina: 2008. Výchova a manipulace. Grada publishing: Havlíčkův Brod