Bakalářská práce se zabývá významem lázeňského cestovního ruchu v Karlovarském kraji. Teoretická část vymezuje pojmy jako lázeňství, statut lázeňského místa, přírodní léčivé zdroje a lázeňká péče. Hlavní část práce se věnuje charakteristice Karlovarského kraje z pohledu cestovního ruchu a lázeňství a analýze vybraných ukazatelů v lázeňství. Závěrečná část práce zhodnocuje význam lázeňství pro Karlovarský kraj. Na základě zjištěných nedostatků autorka navrhla konkrétní marketingové aktivity pro zvýšení atraktivnosti kraje z pohledu lázeňství.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed on the importance of the spa and tourist industry in the Karlovy Vary region. The theoretical part defines terms such as balneology, spa resort, natural resourse and balneology care. The main part is devoted to characteristic of the Karlovy Vary region in the term of tourism and analysis of selected indicator in the spa and tourist industry. The final part assesses the importance of spa and tourist industry in the Karlovy Vary region. On the basis of the deficiences a set of recommendations was proposed specific marketing activities to increase the attractiveness os the region from the perspective of the balneology.
Klíčová slova
cestovní ruch, lázeňství, lázeňský cestovní ruch, Karlovarský kraj
Klíčová slova v angličtině
spa and tourist industry, balneology, Karlovy Vary region
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá významem lázeňského cestovního ruchu v Karlovarském kraji. Teoretická část vymezuje pojmy jako lázeňství, statut lázeňského místa, přírodní léčivé zdroje a lázeňká péče. Hlavní část práce se věnuje charakteristice Karlovarského kraje z pohledu cestovního ruchu a lázeňství a analýze vybraných ukazatelů v lázeňství. Závěrečná část práce zhodnocuje význam lázeňství pro Karlovarský kraj. Na základě zjištěných nedostatků autorka navrhla konkrétní marketingové aktivity pro zvýšení atraktivnosti kraje z pohledu lázeňství.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed on the importance of the spa and tourist industry in the Karlovy Vary region. The theoretical part defines terms such as balneology, spa resort, natural resourse and balneology care. The main part is devoted to characteristic of the Karlovy Vary region in the term of tourism and analysis of selected indicator in the spa and tourist industry. The final part assesses the importance of spa and tourist industry in the Karlovy Vary region. On the basis of the deficiences a set of recommendations was proposed specific marketing activities to increase the attractiveness os the region from the perspective of the balneology.
Klíčová slova
cestovní ruch, lázeňství, lázeňský cestovní ruch, Karlovarský kraj
Klíčová slova v angličtině
spa and tourist industry, balneology, Karlovy Vary region
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska.
Charakterizujte vybraný kraj z pohledu cestovního ruchu a lázeňství.
Proveďte analýzu vybraných ukazatelů v lázeňství.
Zhodnoťte význam lázeňství pro Karlovarský kraj a navrhněte konkrétní marketingové aktivity pro zvýšení atraktivnosti Karlovarského kraje z pohledu lázeňství.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska.
Charakterizujte vybraný kraj z pohledu cestovního ruchu a lázeňství.
Proveďte analýzu vybraných ukazatelů v lázeňství.
Zhodnoťte význam lázeňství pro Karlovarský kraj a navrhněte konkrétní marketingové aktivity pro zvýšení atraktivnosti Karlovarského kraje z pohledu lázeňství.
Seznam doporučené literatury
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Jak získat více příjmů z cestovního ruchu. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1014-5
ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. Hradec Králové : Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-070-7
KNOP, Karel A KOL. Lázeňství - ekonomika a management. Praha : Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-717-6
SEIFERTOVÁ, Věra. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha : Vysoká škola cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství, 2003. ISBN 80-86592-00-6
Seznam doporučené literatury
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Jak získat více příjmů z cestovního ruchu. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1014-5
ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. Hradec Králové : Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-070-7
KNOP, Karel A KOL. Lázeňství - ekonomika a management. Praha : Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-717-6
SEIFERTOVÁ, Věra. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha : Vysoká škola cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství, 2003. ISBN 80-86592-00-6