Své šperky nejčastěji směřuji ke konkrétním lidem nebo situacím a zkušenostem, které jsou pro mne aktuální. Poté, co jsem se ve svých špercích věnovala lidem a situacím kolem sebe, rozhodla jsem se soustředit na sebe. Je to určitá terapie, zábavná a nezbytná. A nyní, právě na konci mého studia, je na ni ten správný čas. Mé téma je Šperk pro mne.
Vždy se snažím k budoucím šperkům dojít skrze konceptuální směr, který vnímám jako pevný základ pro svou práci i pro svůj postoj k ní. Nyní jsem svým šperkům šla vstříc jinak. Vytvořila jsem šperky založené na tvaroslocí, které se mi prostě líbí. Dříve pro mne nebylo možné pracovat tímto způsobem. Ve školách po nás vyžadují sofistikovanější argumentaci, než to, že se mi to prostě líbí. Ale letos jsem si tento přístup dovolila.
Během své práce jsem si uvědomila, že hlavním smyslem a zároveň solidním základem pro práci je právě ta radost, kterou může tvorba se šperky přinést a kterou jsem schopna vnímat. Radost z tvorby, z přemýšlení, z řešení technických problémů,
z hravosti výsledných šperků. Skrze to může být pomyslná terapie úspěšná. Šperky jsou zároveň objekty. Jejich nejvýraznější vlastností je pohyb. S každou chvílí jsou jiné a mohou být ideálním ventilem pro neklidné ruce či jen hrou. To je velmi blízké mému momentálnímu naladění.
Annotation in English
I aim my work mainly to specific people or situations and
experiences that are actual to me. After that I attended my jewels to
people and situation around me I decided to concentrate to myself. It
is a kind of therapy ? fun and necessary. And it is the ideal time for it
right now when I'm finishing my studies. My theme is Jewel for
Myself.
Every time I try to find conceptual way to future jewels. I see it like
solid base for my work and for my approach to it.
This time I did it diffenertly. I created jewels based on
shapes that I just like. It wasn't possible way of work to me before. In schools
we are asked to argue in more sofisticated way then just say that we
?like it?. But this year I let myself to do it like this. During
my work I realised that the main sence and the solid base is the joy
which can bring the work with jewels and which I'm able to feel. Joy
of creating, thinking, solution of technical problems, playfulness of
final jewels. Through this, the therapy can be successful.
Final jewels are also objects. The most important quality of them is
moving. They are different with every moment and can be ideal
for nervous hands or just for play. This is very close to my actual
moods.
Své šperky nejčastěji směřuji ke konkrétním lidem nebo situacím a zkušenostem, které jsou pro mne aktuální. Poté, co jsem se ve svých špercích věnovala lidem a situacím kolem sebe, rozhodla jsem se soustředit na sebe. Je to určitá terapie, zábavná a nezbytná. A nyní, právě na konci mého studia, je na ni ten správný čas. Mé téma je Šperk pro mne.
Vždy se snažím k budoucím šperkům dojít skrze konceptuální směr, který vnímám jako pevný základ pro svou práci i pro svůj postoj k ní. Nyní jsem svým šperkům šla vstříc jinak. Vytvořila jsem šperky založené na tvaroslocí, které se mi prostě líbí. Dříve pro mne nebylo možné pracovat tímto způsobem. Ve školách po nás vyžadují sofistikovanější argumentaci, než to, že se mi to prostě líbí. Ale letos jsem si tento přístup dovolila.
Během své práce jsem si uvědomila, že hlavním smyslem a zároveň solidním základem pro práci je právě ta radost, kterou může tvorba se šperky přinést a kterou jsem schopna vnímat. Radost z tvorby, z přemýšlení, z řešení technických problémů,
z hravosti výsledných šperků. Skrze to může být pomyslná terapie úspěšná. Šperky jsou zároveň objekty. Jejich nejvýraznější vlastností je pohyb. S každou chvílí jsou jiné a mohou být ideálním ventilem pro neklidné ruce či jen hrou. To je velmi blízké mému momentálnímu naladění.
Annotation in English
I aim my work mainly to specific people or situations and
experiences that are actual to me. After that I attended my jewels to
people and situation around me I decided to concentrate to myself. It
is a kind of therapy ? fun and necessary. And it is the ideal time for it
right now when I'm finishing my studies. My theme is Jewel for
Myself.
Every time I try to find conceptual way to future jewels. I see it like
solid base for my work and for my approach to it.
This time I did it diffenertly. I created jewels based on
shapes that I just like. It wasn't possible way of work to me before. In schools
we are asked to argue in more sofisticated way then just say that we
?like it?. But this year I let myself to do it like this. During
my work I realised that the main sence and the solid base is the joy
which can bring the work with jewels and which I'm able to feel. Joy
of creating, thinking, solution of technical problems, playfulness of
final jewels. Through this, the therapy can be successful.
Final jewels are also objects. The most important quality of them is
moving. They are different with every moment and can be ideal
for nervous hands or just for play. This is very close to my actual
moods.
Minimální rozsah prací
Počet: 3 kusy šperků.
Formát: Šperk pro horní polovinu těla, formát vycházející z rozměrů této oblasti.
Popis realizace: Sada šperků z materiálu, který bude specifikován v průběhu práce. Doprovodné skicy, modely a grafický výstup.
Výstup: Sada šperků a grafický doprovod.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1 x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
Zamyšlení se nad směřováním tvůrčí činnosti a kýženými výsledky před započetím práce. Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce (pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: 3 kusy šperků.
Formát: Šperk pro horní polovinu těla, formát vycházející z rozměrů této oblasti.
Popis realizace: Sada šperků z materiálu, který bude specifikován v průběhu práce. Doprovodné skicy, modely a grafický výstup.
Výstup: Sada šperků a grafický doprovod.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1 x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
Zamyšlení se nad směřováním tvůrčí činnosti a kýženými výsledky před započetím práce. Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce (pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Recommended resources
KŘÍŽOVÁ, Alena. Proměny českého šperku na konci 20. století. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0920-5.
STEHLÍKOVÁ, Dana. Encyklopedie zlatnictví, stříbrnictví a klenotnictví. Praha: Libra, 2003. ISBN 80-85983-90-7.
RILEYOVÁ, Noël. Dějiny užitého umění. Praha: Slovart, 2004. ISBN 80-7209-549-8.
Recommended resources
KŘÍŽOVÁ, Alena. Proměny českého šperku na konci 20. století. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0920-5.
STEHLÍKOVÁ, Dana. Encyklopedie zlatnictví, stříbrnictví a klenotnictví. Praha: Libra, 2003. ISBN 80-85983-90-7.
RILEYOVÁ, Noël. Dějiny užitého umění. Praha: Slovart, 2004. ISBN 80-7209-549-8.