Tématem diplomové práce je vytvoření jednotného vizuálního stylu pro úklidovou firmu ÚKLIDY.COM. Firma sídlí v plzeňském kraji. Je to poměrně mladá firma, i tak jí ale vystihují slova jako preciznost, spolehlivost, rychlost, serióznost a diskrétnost.
Hlavním cílem projektu bylo vytvořit kvalitní firemní značku a dále pak definovat všechny aplikace a tiskoviny, kterými se bude firma prezentovat na veřejnosti. Náhled všech aplikací a také vodítka, jak správně pracovat s firemní značkou nalezneme v grafickém manuálu. Základem je snaha vybudovat takový jednotný vizuální styl firmy, který bude vystihovat filozofii firmy, bude užívat poutavý a svěží design.
Proces navrhování značky a tvorby grafického manuálu vyžadoval vytvoření rešerše a také studium konkrétní problematiky jednotného vizuálního stylu v odborné literatuře. Sama reprodukce složek vizuální komunikace si vyžadovala přípravu kvalitních dat a také výběrem vhodného materiálu, na něž budou jednotlivé složky vytištěny.
Projektu jsem věnovala hodně času a úsilí a řekla bych, že všechny vymezené cíle byly dosaženy. Podařilo se mi vytvořit funkční, střízlivou, dobře čitelnou firemní značku, která vystihuje charakter subjektu. Dalším prvkem vizuální komunikace je grafický symbol vycházející z firemní značky, který je společně s barevným pozadím citlivě uplatněn na většině tištěných materiálů.
Díky možnosti rozpracovat návrh jednotného vizuálního stylu pro firmu ÚKLIDY.COM, jsem si rozšířila znalosti v této oblasti. Pozitivem by mohl být také fakt, že o projekt jeví zájem sám majitel firmy a tak je reálná šance, že bude návrh firma skutečně užívat k prezentaci na veřejnosti.
Annotation in English
This diploma thesis is focused on a new Corporate Design of the cleaning company ÚKLIDY.COM. This company is located in the Pilsner Region. Although it is a relatively young company, it can be described by words such as precision, reliability, swiftness and discretion.
The main goal of the project was to create a high quality Corporate Design and to define all applications and printed matter, by which the company will be presented to the public. The next part of the work was a graphic manual which includes all applications and also guides that will define how to work with the company's brand. I tried to create this kind of a Corporate Design that will reflect the philosophy of the company and that will use eye-catching and fresh design.
Before creating the brand and the graphic manual it was necessary to study the theme of the Corporate Design and to search informations in the specialized literature. The reproduction of the visual communication components has required the preparation of high quality data and the selection of the suitable material on which the individual components will be printed.
The project took much time and effort but I would say that I?ve archieved all the goals. I managed to create a functional, sober and clear Corporate Desing that describes the character of the subject. Another element of the visual communication is a graphic symbol based on the brand of the company, which is together with the background color sensitively applied on the most printed materials.
Thanks to an opportunity to create the corporate design for the ÚKLIDY.COM company my knowledges in this area have been enlarged. A positive aspect could be also the fact that the owner of the company is interested in this project and so there is a fair chance that my proposal will be really implemented and used by the company to present itself to the public.
Corporate Identity, Corporate Design, cleaning company, brand of company, graphic manual, visual communication, graphic symbol
Length of the covering note
36 + 16 s. obrazových příloh
Language
CZ
Annotation
Tématem diplomové práce je vytvoření jednotného vizuálního stylu pro úklidovou firmu ÚKLIDY.COM. Firma sídlí v plzeňském kraji. Je to poměrně mladá firma, i tak jí ale vystihují slova jako preciznost, spolehlivost, rychlost, serióznost a diskrétnost.
Hlavním cílem projektu bylo vytvořit kvalitní firemní značku a dále pak definovat všechny aplikace a tiskoviny, kterými se bude firma prezentovat na veřejnosti. Náhled všech aplikací a také vodítka, jak správně pracovat s firemní značkou nalezneme v grafickém manuálu. Základem je snaha vybudovat takový jednotný vizuální styl firmy, který bude vystihovat filozofii firmy, bude užívat poutavý a svěží design.
Proces navrhování značky a tvorby grafického manuálu vyžadoval vytvoření rešerše a také studium konkrétní problematiky jednotného vizuálního stylu v odborné literatuře. Sama reprodukce složek vizuální komunikace si vyžadovala přípravu kvalitních dat a také výběrem vhodného materiálu, na něž budou jednotlivé složky vytištěny.
Projektu jsem věnovala hodně času a úsilí a řekla bych, že všechny vymezené cíle byly dosaženy. Podařilo se mi vytvořit funkční, střízlivou, dobře čitelnou firemní značku, která vystihuje charakter subjektu. Dalším prvkem vizuální komunikace je grafický symbol vycházející z firemní značky, který je společně s barevným pozadím citlivě uplatněn na většině tištěných materiálů.
Díky možnosti rozpracovat návrh jednotného vizuálního stylu pro firmu ÚKLIDY.COM, jsem si rozšířila znalosti v této oblasti. Pozitivem by mohl být také fakt, že o projekt jeví zájem sám majitel firmy a tak je reálná šance, že bude návrh firma skutečně užívat k prezentaci na veřejnosti.
Annotation in English
This diploma thesis is focused on a new Corporate Design of the cleaning company ÚKLIDY.COM. This company is located in the Pilsner Region. Although it is a relatively young company, it can be described by words such as precision, reliability, swiftness and discretion.
The main goal of the project was to create a high quality Corporate Design and to define all applications and printed matter, by which the company will be presented to the public. The next part of the work was a graphic manual which includes all applications and also guides that will define how to work with the company's brand. I tried to create this kind of a Corporate Design that will reflect the philosophy of the company and that will use eye-catching and fresh design.
Before creating the brand and the graphic manual it was necessary to study the theme of the Corporate Design and to search informations in the specialized literature. The reproduction of the visual communication components has required the preparation of high quality data and the selection of the suitable material on which the individual components will be printed.
The project took much time and effort but I would say that I?ve archieved all the goals. I managed to create a functional, sober and clear Corporate Desing that describes the character of the subject. Another element of the visual communication is a graphic symbol based on the brand of the company, which is together with the background color sensitively applied on the most printed materials.
Thanks to an opportunity to create the corporate design for the ÚKLIDY.COM company my knowledges in this area have been enlarged. A positive aspect could be also the fact that the owner of the company is interested in this project and so there is a fair chance that my proposal will be really implemented and used by the company to present itself to the public.
Corporate Identity, Corporate Design, cleaning company, brand of company, graphic manual, visual communication, graphic symbol
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: 1 funkční maketa grafického manuálu.
Formát: vyplyne z rozsahu DP.
Popis realizace: Kompletní prezentace vizuální identity daného subjektu, podložená všemi prvky grafického manuálu.
Výstup: Funkční makety grafického manuálu, série merkantilních tiskovin - vizitky, dopisní papíry, obálky, polep aut, dárkové předměty, série letáků jednotlivých akcí, série propagačních plakátů, návrh nových webových stránek,...
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1 x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
(bod 1.- 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce (pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: 1 funkční maketa grafického manuálu.
Formát: vyplyne z rozsahu DP.
Popis realizace: Kompletní prezentace vizuální identity daného subjektu, podložená všemi prvky grafického manuálu.
Výstup: Funkční makety grafického manuálu, série merkantilních tiskovin - vizitky, dopisní papíry, obálky, polep aut, dárkové předměty, série letáků jednotlivých akcí, série propagačních plakátů, návrh nových webových stránek,...
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1 x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
(bod 1.- 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce (pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Recommended resources
BHASKARANOVÁ, L. Podoby moderního designu. Slovart, 2007. ISBN 80-7209-864-0.
KOLESÁR, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
KNIGHT, C., GLASER, J. Create memorable graphic design using mnemonics and visual hooks. RotoVision, 2006. ISBN 978-2-940361-26-7.
TIMOTHY, S. Grafický design. Slovart. ISBN 978-80-7391-030-3.
Recommended resources
BHASKARANOVÁ, L. Podoby moderního designu. Slovart, 2007. ISBN 80-7209-864-0.
KOLESÁR, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
KNIGHT, C., GLASER, J. Create memorable graphic design using mnemonics and visual hooks. RotoVision, 2006. ISBN 978-2-940361-26-7.
TIMOTHY, S. Grafický design. Slovart. ISBN 978-80-7391-030-3.
Enclosed appendices
CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Název práce: VIZUÁLNÍ IDENTITA EXISTUJÍCÍHO SUBJEKTU
Vedoucí práce: Ziegler Zdeněk, Prof. Ing. arch., navržená známka:
Oponent práce: Hrach Pavel, akad. mal., navržená známka:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce (nejprve formou prezentace na PC
a následně formou instalace díla ve výstavním prostoru). Poté byla komise podrobně seznámena
s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Následně byla komise
seznámena s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.