Název předkládané práce je Hudební výchova na gymnáziích a její reflexe studenty. Práce je rozdělena do tří základních kapitol. První kapitola pojednává o historii v předmětu Hudební výchova v průběhu 20. století v České republice. Druhá kapitola se zabývá současným stavem v předmětu Hudební výchova na gymnázích u nás. Poukazuje na kurikulární dokumenty, na koncepci předmětu, stav výuky předmětu, nastínění problémů.Třetí kapitola se zabývá výzkumným šetřením k zjištění některých znaků současné hudební výchovy z hlediska učitele i studenta střední školy.
Anotace v angličtině
The title of this bachelor thesis is: ,, The Musical Edication in Comprehensive Schools and Its Reflexion by Students". This text is divided into three chapters. The first chapter deals with the historical development of musical education in comprehensive schools in the Czech Republic with the emphasis on the 20th century. The subsequent part focuses on the comprorary situation of musical education in the Czech Republic. This chapter contains information abot the current reform of education as well as curricular documents. Moreover, also characterises the approach of education in comprehensive schools in present time. Last chapter is the crucial part of this thesis. The explorative research, together with the help of students reflection are used as tools to answer questions regarding the musical education in comprehensive school.
Klíčová slova
předmět Zpěv a Hudební výchova na gymnáziích, směry pedagogického myšlení, aktuální situace v předmětu Hudební výchova na gymnáziích, kurikulární dokumenty, Školní vzdělávací programy, Rámcové vzdělávací programy, výzkumné šetření, reflexe studenty, problematika důležitosti předmětu Hudební výchvoy.
Klíčová slova v angličtině
The Musical Education in Comprehensive Schools, Reflexion by Students, historical development of musical education in comprehensive schools, current reform of education, curricular documents, the approach education in comprehensive schools in present time, research, today's comprehensive schools.
Rozsah průvodní práce
45 s. (61 819 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Název předkládané práce je Hudební výchova na gymnáziích a její reflexe studenty. Práce je rozdělena do tří základních kapitol. První kapitola pojednává o historii v předmětu Hudební výchova v průběhu 20. století v České republice. Druhá kapitola se zabývá současným stavem v předmětu Hudební výchova na gymnázích u nás. Poukazuje na kurikulární dokumenty, na koncepci předmětu, stav výuky předmětu, nastínění problémů.Třetí kapitola se zabývá výzkumným šetřením k zjištění některých znaků současné hudební výchovy z hlediska učitele i studenta střední školy.
Anotace v angličtině
The title of this bachelor thesis is: ,, The Musical Edication in Comprehensive Schools and Its Reflexion by Students". This text is divided into three chapters. The first chapter deals with the historical development of musical education in comprehensive schools in the Czech Republic with the emphasis on the 20th century. The subsequent part focuses on the comprorary situation of musical education in the Czech Republic. This chapter contains information abot the current reform of education as well as curricular documents. Moreover, also characterises the approach of education in comprehensive schools in present time. Last chapter is the crucial part of this thesis. The explorative research, together with the help of students reflection are used as tools to answer questions regarding the musical education in comprehensive school.
Klíčová slova
předmět Zpěv a Hudební výchova na gymnáziích, směry pedagogického myšlení, aktuální situace v předmětu Hudební výchova na gymnáziích, kurikulární dokumenty, Školní vzdělávací programy, Rámcové vzdělávací programy, výzkumné šetření, reflexe studenty, problematika důležitosti předmětu Hudební výchvoy.
Klíčová slova v angličtině
The Musical Education in Comprehensive Schools, Reflexion by Students, historical development of musical education in comprehensive schools, current reform of education, curricular documents, the approach education in comprehensive schools in present time, research, today's comprehensive schools.
Zásady pro vypracování
1. Historický vývoj předmětu Zpěv a Hudební výchova na gymnáziích u nás v průběhu 20. století, hlavní trendy, směry pedagogického myšlení.
2. Aktuální situace v předmětu Hudební výchova na gymnáziích ? koncepce předmětu, kurikulární dokumenty, stav výuky předmětu, nastínění problémů.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření k zjištění některých znaků současné hudební výchovy z hlediska učitele i studenta střední školy, závěry pro pedagogickou praxi.
Zásady pro vypracování
1. Historický vývoj předmětu Zpěv a Hudební výchova na gymnáziích u nás v průběhu 20. století, hlavní trendy, směry pedagogického myšlení.
2. Aktuální situace v předmětu Hudební výchova na gymnáziích ? koncepce předmětu, kurikulární dokumenty, stav výuky předmětu, nastínění problémů.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření k zjištění některých znaků současné hudební výchovy z hlediska učitele i studenta střední školy, závěry pro pedagogickou praxi.
Seznam doporučené literatury
GAUSE, František. Počátky moderních proudů v naší hudební výchově. Praha : 1975.
STIBOROVÁ, Z. Některé příčiny absence estetického procesu v hudební výchově. In: Zborník fakulty humanitných vied UMB Banská Bystrica č. 2. Slovensko ? Banská Bystrica 1998: UMB Banská Bystrica, s. 78-93. ISBN 80-8055-172-3.
Klíčove kompetence na gymnáziu. Praha : VUP, 2008. 129 s. ISBN 978-80-87000-20-5
Hudební výchova: Časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní (výběr článků)
SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy 2. Praha : 1980
VÁŇOVÁ, Hana. SKOPAL, Jiří. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 196 s. ISBN 80-246-0435-3.
Seznam doporučené literatury
GAUSE, František. Počátky moderních proudů v naší hudební výchově. Praha : 1975.
STIBOROVÁ, Z. Některé příčiny absence estetického procesu v hudební výchově. In: Zborník fakulty humanitných vied UMB Banská Bystrica č. 2. Slovensko ? Banská Bystrica 1998: UMB Banská Bystrica, s. 78-93. ISBN 80-8055-172-3.
Klíčove kompetence na gymnáziu. Praha : VUP, 2008. 129 s. ISBN 978-80-87000-20-5
Hudební výchova: Časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní (výběr článků)
SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy 2. Praha : 1980
VÁŇOVÁ, Hana. SKOPAL, Jiří. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 196 s. ISBN 80-246-0435-3.