Diplomová práce si pokládá otázky např.: Jaké jsou typy stáží? Jak dlouho může stáž trvat? Co je nutné splnit před odjezdem do zahraničí a následně po návratu? Jaké výměnné programy a organizace nabízejí výjezd do zahraničí budoucím či začínajícím učitelům? A samozřejmě nejdůležitější otázka: Jaký přínos získá jedinec, který stráví část svého studia v zahraničí?
Tato diplomová práce specifikuje slovo stáž jako studijní pobyt, který je uskutečněn budoucími či začínajícími vyučujícími jazyků. Jde tedy o studijní pobyt v zemi, jejíž jazyk bude jedinec poté vyučovat.
Annotation in English
This thesis considers questions such as: What are the types of internships? How long can an internship last? What you must meet before you go abroad and after return? What exchange programs and organizations offer a trip abroad for future teachers or novice teachers? And of course the most important question: What benefits are available to an individual who spends part of their studies abroad?
This thesis specifies the word internship as a research fellowship, which is carried by future or novice teachers of languages. It is therefore a study in a country whose language the individual will then teach.
Keywords
Studijní pobyt v zahraničí, výměnný program, přínos pro vyučující, jazykové kompetence, TICE, FOS, interkulturalita ve výuce jazyků.
Keywords in English
Study abroad, exchange programs, benefits for teachers, language competence, TICE, FOS, interculturality in language teaching.
Length of the covering note
102 s. (148 600 znaků)
Language
FR
Annotation
Diplomová práce si pokládá otázky např.: Jaké jsou typy stáží? Jak dlouho může stáž trvat? Co je nutné splnit před odjezdem do zahraničí a následně po návratu? Jaké výměnné programy a organizace nabízejí výjezd do zahraničí budoucím či začínajícím učitelům? A samozřejmě nejdůležitější otázka: Jaký přínos získá jedinec, který stráví část svého studia v zahraničí?
Tato diplomová práce specifikuje slovo stáž jako studijní pobyt, který je uskutečněn budoucími či začínajícími vyučujícími jazyků. Jde tedy o studijní pobyt v zemi, jejíž jazyk bude jedinec poté vyučovat.
Annotation in English
This thesis considers questions such as: What are the types of internships? How long can an internship last? What you must meet before you go abroad and after return? What exchange programs and organizations offer a trip abroad for future teachers or novice teachers? And of course the most important question: What benefits are available to an individual who spends part of their studies abroad?
This thesis specifies the word internship as a research fellowship, which is carried by future or novice teachers of languages. It is therefore a study in a country whose language the individual will then teach.
Keywords
Studijní pobyt v zahraničí, výměnný program, přínos pro vyučující, jazykové kompetence, TICE, FOS, interkulturalita ve výuce jazyků.
Keywords in English
Study abroad, exchange programs, benefits for teachers, language competence, TICE, FOS, interculturality in language teaching.
Research Plan
- vypracování podrobné osnovy DP nejpozději do 31. 10. 2012
- 09-10/2012 - studium pramenů a doporučené odborné literatury týkající se dané oblasti
- průběžné vypracování jednotlivých kapitol teoretické a praktické části DP a jejich pravidelná konzultace s vedoucím DP
- dokončení stěžejních kapitol do 28. 2. 2013
- dokončení finální verze DP do 1. 4. 2013
Research Plan
- vypracování podrobné osnovy DP nejpozději do 31. 10. 2012
- 09-10/2012 - studium pramenů a doporučené odborné literatury týkající se dané oblasti
- průběžné vypracování jednotlivých kapitol teoretické a praktické části DP a jejich pravidelná konzultace s vedoucím DP
- dokončení stěžejních kapitol do 28. 2. 2013
- dokončení finální verze DP do 1. 4. 2013
Recommended resources
1. Ballatore, M. Erasmus et la mobilité des jeunes européens. Entre mythes et réalités. Paris : PUF, 2010. ISBN 2130581269.
2. Bihouée, P. Cours et supports : l'art de préparer sa classe. Saint Germain : Organisation Eds D', 2009. ISBN 2212543549.
3. Didi, Y., Rollot, O. Partir étudier ? l'étranger. Paris : L'étudiant, 2005. ISBN 2-84624-518-5.
4. Mellouki, M., Gauthier, C., Bellehumeur, V. Enseignants, que faites-vous ? L'encadrement des futurs enseignants du secondaire. Récits de pratique. Québec : Presses De L'université Laval, 2003. ISBN 2763780431.
5. Merland, L. Bien choisir sa formation internationale. Paris : L'étudiant, 2006. ISBN 2-84624-629-7.
6. Petit, L., Pulido, J. R. Le guide des études en France. 7e éd. Levallois-Perret : Groupe Studyrama, 2007. ISBN 978-2-8447-2970-5.
7. Les programmes européens pour les jeunes [online]. Dostupné z: http://www.strasbourg-europe.eu/les-programmes-europeens-pour-les-jeunes,35981,fr.
Recommended resources
1. Ballatore, M. Erasmus et la mobilité des jeunes européens. Entre mythes et réalités. Paris : PUF, 2010. ISBN 2130581269.
2. Bihouée, P. Cours et supports : l'art de préparer sa classe. Saint Germain : Organisation Eds D', 2009. ISBN 2212543549.
3. Didi, Y., Rollot, O. Partir étudier ? l'étranger. Paris : L'étudiant, 2005. ISBN 2-84624-518-5.
4. Mellouki, M., Gauthier, C., Bellehumeur, V. Enseignants, que faites-vous ? L'encadrement des futurs enseignants du secondaire. Récits de pratique. Québec : Presses De L'université Laval, 2003. ISBN 2763780431.
5. Merland, L. Bien choisir sa formation internationale. Paris : L'étudiant, 2006. ISBN 2-84624-629-7.
6. Petit, L., Pulido, J. R. Le guide des études en France. 7e éd. Levallois-Perret : Groupe Studyrama, 2007. ISBN 978-2-8447-2970-5.
7. Les programmes européens pour les jeunes [online]. Dostupné z: http://www.strasbourg-europe.eu/les-programmes-europeens-pour-les-jeunes,35981,fr.