Pod názvem Vizuální doprovod pro hudební projekt Fertilizer se skrývá písemná reflexe a deskripce procesu tvorby bakalářské práce. Zahrnuje především podrobný popis výtvarného záměru, jakož i stručný technologický postup realizace. Okrajově je také nastíněna historie vizuální hudby či vizuálních počinů doprovázejících hudební vystoupení.
Předmětem praktické části mé bakalářské práce je realizace vizualizací pro hudební projekt Fertilizer. Výstupem jsou celkem tři (audio)vizuální klipy plnící funkci koncertního vizuálního doprovodu, jejich délka odpovídá délce nahrávek zvolených hudebních stop.
Annotation in English
Under the title Visual accompaniment for musical project Fertilizer, written reflection and description of the process of creating bachelor thesis is hidden. It includes a detailed description of artistic intention and a brief technological implementation process. It marginally describes history of visual music and visual accompaniment for musical performances as well.
The subject of the practical part of my thesis is the implementation of visualizations for musical project Fertilizer. Outputs are three (audio)visual clips that serves as a concert visual accompaniment with their length corresponding to the length of the selected music tracks recordings.
Pod názvem Vizuální doprovod pro hudební projekt Fertilizer se skrývá písemná reflexe a deskripce procesu tvorby bakalářské práce. Zahrnuje především podrobný popis výtvarného záměru, jakož i stručný technologický postup realizace. Okrajově je také nastíněna historie vizuální hudby či vizuálních počinů doprovázejících hudební vystoupení.
Předmětem praktické části mé bakalářské práce je realizace vizualizací pro hudební projekt Fertilizer. Výstupem jsou celkem tři (audio)vizuální klipy plnící funkci koncertního vizuálního doprovodu, jejich délka odpovídá délce nahrávek zvolených hudebních stop.
Annotation in English
Under the title Visual accompaniment for musical project Fertilizer, written reflection and description of the process of creating bachelor thesis is hidden. It includes a detailed description of artistic intention and a brief technological implementation process. It marginally describes history of visual music and visual accompaniment for musical performances as well.
The subject of the practical part of my thesis is the implementation of visualizations for musical project Fertilizer. Outputs are three (audio)visual clips that serves as a concert visual accompaniment with their length corresponding to the length of the selected music tracks recordings.
Autorka vytvoří celkem tři (audio)vizuální klipy inspirované hudbou hudební formace Fertilizer, které budou plnit funkci koncertního vizuálního doprovodu. Vlastní délka klipů bude vycházet z originální délky zvolených skladeb. Jejich autorská stylizace bude inspirována daným hudebním žánrem a stylem. Vizualizace bude řešena koncepčním způsobem s patřičnou variabilitou použitých stylizačních technik (např. formou různých druhů animace, hraných sekvencí apod.), důraz bude kladen na soulad hudebních motivů a použité dynamické vizualizace.
V teoretické části práce se autorka zaměří na vlastní reflexi tvůrčího procesu včetně inspirujících příkladů podobně provedených hudebních videoklipů, rozvede historii a možnosti doprovodných vizuálních klipů, které jsou využívány jako součást koncertních představení.
Research Plan
Autorka vytvoří celkem tři (audio)vizuální klipy inspirované hudbou hudební formace Fertilizer, které budou plnit funkci koncertního vizuálního doprovodu. Vlastní délka klipů bude vycházet z originální délky zvolených skladeb. Jejich autorská stylizace bude inspirována daným hudebním žánrem a stylem. Vizualizace bude řešena koncepčním způsobem s patřičnou variabilitou použitých stylizačních technik (např. formou různých druhů animace, hraných sekvencí apod.), důraz bude kladen na soulad hudebních motivů a použité dynamické vizualizace.
V teoretické části práce se autorka zaměří na vlastní reflexi tvůrčího procesu včetně inspirujících příkladů podobně provedených hudebních videoklipů, rozvede historii a možnosti doprovodných vizuálních klipů, které jsou využívány jako součást koncertních představení.
Recommended resources
GOMBRICH, E. H. Umění a iluze, Studie o psychologii obrazového znázorňování, Praha: Odeon, 1985.
HULL, R., EWBANK, J. Digitální video. Pět set rad, tipů a technik, Praha: Slovart s.r.o. 2006. ISBN 978-80-7209-883-5.
HŮRKA, M. Když se řekne zvukový film?, Praha: ?eský filmový ústav, 1990. ISBN 80-7004-044-0.
KUČERA, J. Střihová skladba ve filmu a v televizi, Praha: AMU, 2002. ISBN 80-7331-896-2
KULKA, J. Psychologie umění, Praha: Grada Publishing, a. s., 2008. ISBN 978-80-247-2329-7
Recommended resources
GOMBRICH, E. H. Umění a iluze, Studie o psychologii obrazového znázorňování, Praha: Odeon, 1985.
HULL, R., EWBANK, J. Digitální video. Pět set rad, tipů a technik, Praha: Slovart s.r.o. 2006. ISBN 978-80-7209-883-5.
HŮRKA, M. Když se řekne zvukový film?, Praha: ?eský filmový ústav, 1990. ISBN 80-7004-044-0.
KUČERA, J. Střihová skladba ve filmu a v televizi, Praha: AMU, 2002. ISBN 80-7331-896-2
KULKA, J. Psychologie umění, Praha: Grada Publishing, a. s., 2008. ISBN 978-80-247-2329-7