Předložená diplomová práce se zabývá aktuálním tématem společenské odpovědnosti firem (CSR). V práci je navržena strategie společenské odpovědnosti pro podnik Škoda Transportation a. s. na období následujících dvou let. První část práce je věnována teoretickým východiskům tohoto tématu, které čtenáře blíže seznamují s konceptem CSR a s možnostmi jeho zavedení do firmy prostřednictvím celé řady nástrojů. Druhá část je pak zaměřena na samotný implementační proces a popisuje, jak navrženou strategii v devíti jednoduchých krocích do společnosti zavést. Mezi tyto kroky patří: závazek managementu, určení klíčových stakeholderů, odvození principů CSR, hodnocení současného stavu metodou KORP, stanovení témat a oblastí CSR, tvorba akčního plánu, personální a finanční zajištění, monitorování, zpětná vazba, reportování a komunikace.
Anotace v angličtině
The presented diploma thesis deals with a present topic of corporate social responsibility (CSR). There is suggested a corporate social responsibility strategy for Škoda Transportation a. s. company for the next two-year period. First part deals with theoretical grounds of this subject, which introduce reader closer into the CSR concept and its implementation into a company through many possible tools. Second part is focused on proposal of CSR strategy and implementation process itself and describes how to implement suggested CSR strategy in nine simple steps. The steps are following: management commitment, identifying key stakeholders, deducing CSR principles, evaluation of current situation through a KORP method, developing CSR subjects and areas, developing action plan, personnel and financial ensuring, monitoring, feedback and communication.
Klíčová slova
společenská odpovědnost firem, CSR, implementace, strategie, ŠKODA TRANSPORTATION a. s., KORP, stakeholder
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, CSR, implementation, strategy, ŠKODA TRANSPORTATION a. s., KORP, stakeholder
Rozsah průvodní práce
122 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce se zabývá aktuálním tématem společenské odpovědnosti firem (CSR). V práci je navržena strategie společenské odpovědnosti pro podnik Škoda Transportation a. s. na období následujících dvou let. První část práce je věnována teoretickým východiskům tohoto tématu, které čtenáře blíže seznamují s konceptem CSR a s možnostmi jeho zavedení do firmy prostřednictvím celé řady nástrojů. Druhá část je pak zaměřena na samotný implementační proces a popisuje, jak navrženou strategii v devíti jednoduchých krocích do společnosti zavést. Mezi tyto kroky patří: závazek managementu, určení klíčových stakeholderů, odvození principů CSR, hodnocení současného stavu metodou KORP, stanovení témat a oblastí CSR, tvorba akčního plánu, personální a finanční zajištění, monitorování, zpětná vazba, reportování a komunikace.
Anotace v angličtině
The presented diploma thesis deals with a present topic of corporate social responsibility (CSR). There is suggested a corporate social responsibility strategy for Škoda Transportation a. s. company for the next two-year period. First part deals with theoretical grounds of this subject, which introduce reader closer into the CSR concept and its implementation into a company through many possible tools. Second part is focused on proposal of CSR strategy and implementation process itself and describes how to implement suggested CSR strategy in nine simple steps. The steps are following: management commitment, identifying key stakeholders, deducing CSR principles, evaluation of current situation through a KORP method, developing CSR subjects and areas, developing action plan, personnel and financial ensuring, monitoring, feedback and communication.
Klíčová slova
společenská odpovědnost firem, CSR, implementace, strategie, ŠKODA TRANSPORTATION a. s., KORP, stakeholder
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, CSR, implementation, strategy, ŠKODA TRANSPORTATION a. s., KORP, stakeholder
Zásady pro vypracování
Definujte společenskou odpovědnost firem a její význam vzhledem k aspektu konkurenční výhody.
Stručně charakterizujte zvolenou společnost.
Analyzujte a zhodnoťte současný stav společenské odpovědnosti ve zvolené společnosti.
Vymezte možné způsoby implementace konceptu CSR do organizace.
Navrhněte a implementujte vybranou strategii společenské odpovědnosti do organizace.
Zásady pro vypracování
Definujte společenskou odpovědnost firem a její význam vzhledem k aspektu konkurenční výhody.
Stručně charakterizujte zvolenou společnost.
Analyzujte a zhodnoťte současný stav společenské odpovědnosti ve zvolené společnosti.
Vymezte možné způsoby implementace konceptu CSR do organizace.
Navrhněte a implementujte vybranou strategii společenské odpovědnosti do organizace.
Seznam doporučené literatury
CRANE, Andrew. The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. Oxford: Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-921159-3
KULDOVÁ, Lucie. Nový pohled na společenskou odpovědnost firem - Strategická CSR. Plzeň: Nakladatelství NAVA, 2012. ISBN 978-80-7211-408-5
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3983-0
KOM. Sdělení Evropskému parlamentu, Radě, Evropskému hospodářskému a sociálnímu výboru a výboru regionů. Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období 2011-2014. KOM: Brusel, 2011.
Seznam doporučené literatury
CRANE, Andrew. The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. Oxford: Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-921159-3
KULDOVÁ, Lucie. Nový pohled na společenskou odpovědnost firem - Strategická CSR. Plzeň: Nakladatelství NAVA, 2012. ISBN 978-80-7211-408-5
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3983-0
KOM. Sdělení Evropskému parlamentu, Radě, Evropskému hospodářskému a sociálnímu výboru a výboru regionů. Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období 2011-2014. KOM: Brusel, 2011.