Cílem bakalářské práce ,,Marketing maloobchodu vybrané firmy? je analyzovat problematiku využívání marketingových nástrojů v maloobchodní jednotce, konkrétně v obchodním řetězci Globus ČR, k. s. Teoretická část vysvětluje pojem obchod, jeho stručný vývoj a členění. Dále pojednává o marketingovém mixu a objasňuje jednotlivé nástroje. Praktická část se věnuje představení zvolené firmy a seznámení s marketingovými nástroji, které používá k budování loajality a spokojenosti zákazníků a image podniku. Efektivita užívaných prvků je poté hodnocena pomocí dotazníkového výzkumu a na základě jeho výsledků jsou formulována doporučení, jež by mohla jejich účinnost zesílit.
Annotation in English
The aim of the work ,,Retail marketing of a chosen company? is to analyze the issue of the use of marketing tools in the retail company, specifically in the retail chain Globus ČR, k. s. The theoretical part explains the concept of the business, his concise progress and the classification. It also deals with the marketing mix and clarifies the different tools. The practical part introduces the selected company and presents marketing tools that are used to build loyalty and customer satisfaction and company image. The efficiency of the used elements is evaluated by the questionnaire based on the research and the recommendations are formulated according to its results in order to increase their effectiveness.
Cílem bakalářské práce ,,Marketing maloobchodu vybrané firmy? je analyzovat problematiku využívání marketingových nástrojů v maloobchodní jednotce, konkrétně v obchodním řetězci Globus ČR, k. s. Teoretická část vysvětluje pojem obchod, jeho stručný vývoj a členění. Dále pojednává o marketingovém mixu a objasňuje jednotlivé nástroje. Praktická část se věnuje představení zvolené firmy a seznámení s marketingovými nástroji, které používá k budování loajality a spokojenosti zákazníků a image podniku. Efektivita užívaných prvků je poté hodnocena pomocí dotazníkového výzkumu a na základě jeho výsledků jsou formulována doporučení, jež by mohla jejich účinnost zesílit.
Annotation in English
The aim of the work ,,Retail marketing of a chosen company? is to analyze the issue of the use of marketing tools in the retail company, specifically in the retail chain Globus ČR, k. s. The theoretical part explains the concept of the business, his concise progress and the classification. It also deals with the marketing mix and clarifies the different tools. The practical part introduces the selected company and presents marketing tools that are used to build loyalty and customer satisfaction and company image. The efficiency of the used elements is evaluated by the questionnaire based on the research and the recommendations are formulated according to its results in order to increase their effectiveness.