Komparační práce srvnávající dvě anglické a dvě české školní učebnice dějepisu pro výuku moderních dějin. Komparace vybraných složek z obsahového a formálního hlediska. V závěru krátký nástin možné budoucnosti učebnic dějepisu v Evropě. Obsahuje krátký nástin systémového pojetí anglického základního vzdělávání.
Annotation in English
A comparation of two Czech and two English school textbooks of modern history. A comparation of selected part of the content and formal matters of the textbooks. In the conclusion a short contemplation about the future of textbooks in current Europe. The work also contains a short outline of english grammar aducation.
Keywords
učebnice dějepisu, moderní historie, obsah, formální náležitosti, Česko, Anglie, systém vzdělávání
Keywords in English
history books, modern history, content, formal requirements, Czech republic, England, the system of education,
Length of the covering note
65 stran
Language
CZ
Annotation
Komparační práce srvnávající dvě anglické a dvě české školní učebnice dějepisu pro výuku moderních dějin. Komparace vybraných složek z obsahového a formálního hlediska. V závěru krátký nástin možné budoucnosti učebnic dějepisu v Evropě. Obsahuje krátký nástin systémového pojetí anglického základního vzdělávání.
Annotation in English
A comparation of two Czech and two English school textbooks of modern history. A comparation of selected part of the content and formal matters of the textbooks. In the conclusion a short contemplation about the future of textbooks in current Europe. The work also contains a short outline of english grammar aducation.
Keywords
učebnice dějepisu, moderní historie, obsah, formální náležitosti, Česko, Anglie, systém vzdělávání
Keywords in English
history books, modern history, content, formal requirements, Czech republic, England, the system of education,
Research Plan
Autor shromáždí teoretickou literaturu týkající se výzkumu učebnicových a edukačních textů.
Autor vybere běžně používané učebnice pro vyučování moderních dějin v kontextu základního školství v českém a anglickém prostředí.
Autor provede didaktickou analýzu vybraných učebnic a následnou komparaci dle zvolených kritérií.
Autor syntetizuje zjištěné výsledky a vystihne shodné a rozdílné prvky v pojetí českých a anglických učebnic dějepisu moderních dějin.
Research Plan
Autor shromáždí teoretickou literaturu týkající se výzkumu učebnicových a edukačních textů.
Autor vybere běžně používané učebnice pro vyučování moderních dějin v kontextu základního školství v českém a anglickém prostředí.
Autor provede didaktickou analýzu vybraných učebnic a následnou komparaci dle zvolených kritérií.
Autor syntetizuje zjištěné výsledky a vystihne shodné a rozdílné prvky v pojetí českých a anglických učebnic dějepisu moderních dějin.
Recommended resources
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2009.
PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha : Portál, 2006.
PRŮCHA, J. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média. Brno : Paido, 1998.
KRÁMSKÝ, D. Humanitní vědy dnes a zítra. Liberec : Bor, 2007.
KUČERA, M. Tázání po dějinném. Praha : Karolinum, 2012.
Recommended resources
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2009.
PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha : Portál, 2006.
PRŮCHA, J. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média. Brno : Paido, 1998.
KRÁMSKÝ, D. Humanitní vědy dnes a zítra. Liberec : Bor, 2007.
KUČERA, M. Tázání po dějinném. Praha : Karolinum, 2012.