Tato práce pojednává o italských westernech 60. - 70. let. V první části je uvedena obecná charakteristika westernového žánru, dále krátký popis dějin amerického westernu a stručně je zmíněno také natáčení westernů v Evropě. Druhá část je věnována základním aspektům italských westernů a jejich odlišnostem od amerických. Ve třetí části je uvedena vybraná tvorba šesti italských režisérů, kteří k tomuto filmovému směru výrazně přispěli. Jedná se o tyto autory: Sergio Leone, Sergio Corbucci, Sergio Sollima, Giuseppe Colizzi, Enzo Barboni a Enzo G. Castellari.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Italian westerns of the 60s and 70s. The first unit contains general characterization of the wetern genre, a brief description of the American western and a brief mention of shooting westerns in Europe. The second unit is dedicated to basic aspects of Italian westerns and the way they differ from the American ones. The third unit mentions specific work of six Italian directors, who contributed significantly to this genre. The authors are as follows: Sergio Leone, Sergio Corbucci, Sergio Sollima, Giuseppe Collizi, Enzo Barboni and Enzo G. Castellari.
Klíčová slova
Western, americký western, evropský western, spaghetti western, Sergio Leone, Sergio Corbucci, Sergio Sollima, Giuseppe Colizzi, Enzo Barboni, Enzo G. Castellari, Ennio Morricone, Clint Eastwood, Franco Nero, Terence Hill, Bud Spencer
Klíčová slova v angličtině
Western, american western, european western, spaghetti western, Sergio Leone, Sergio Corbucci, Sergio Sollima, Giuseppe Collizi, Enzo Barboni, Enzo G. Castellari, Ennio Morricone, Clint Eastwood, Franco Nero, Terence Hill, Bud Spencer
Rozsah průvodní práce
84 s. (133 265 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává o italských westernech 60. - 70. let. V první části je uvedena obecná charakteristika westernového žánru, dále krátký popis dějin amerického westernu a stručně je zmíněno také natáčení westernů v Evropě. Druhá část je věnována základním aspektům italských westernů a jejich odlišnostem od amerických. Ve třetí části je uvedena vybraná tvorba šesti italských režisérů, kteří k tomuto filmovému směru výrazně přispěli. Jedná se o tyto autory: Sergio Leone, Sergio Corbucci, Sergio Sollima, Giuseppe Colizzi, Enzo Barboni a Enzo G. Castellari.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Italian westerns of the 60s and 70s. The first unit contains general characterization of the wetern genre, a brief description of the American western and a brief mention of shooting westerns in Europe. The second unit is dedicated to basic aspects of Italian westerns and the way they differ from the American ones. The third unit mentions specific work of six Italian directors, who contributed significantly to this genre. The authors are as follows: Sergio Leone, Sergio Corbucci, Sergio Sollima, Giuseppe Collizi, Enzo Barboni and Enzo G. Castellari.
Klíčová slova
Western, americký western, evropský western, spaghetti western, Sergio Leone, Sergio Corbucci, Sergio Sollima, Giuseppe Colizzi, Enzo Barboni, Enzo G. Castellari, Ennio Morricone, Clint Eastwood, Franco Nero, Terence Hill, Bud Spencer
Klíčová slova v angličtině
Western, american western, european western, spaghetti western, Sergio Leone, Sergio Corbucci, Sergio Sollima, Giuseppe Collizi, Enzo Barboni, Enzo G. Castellari, Ennio Morricone, Clint Eastwood, Franco Nero, Terence Hill, Bud Spencer
Zásady pro vypracování
1. Cílem práce je popsat hlavní charakteristiky italských westernů na základě vybraných filmů předních tvůrců tohoto žánru.
2. Podstatnou součástí práce bude srovnání s některými významnými americkými westerny.
3. Při zpracování využít metody analýzy, interpretace a komparace.
4. DP vyjde ze znalosti vybraných kinematografických děl.
5. Uvést, co mají americké a italské westerny společné, v čem se naopak liší, zda a jak se navzájem ovlivňovaly apod.
6. Shromáždit a prostudovat literaturu ke zvolenému tématu, reflektovat literaturu doporučenou.
7. Dodržovat harmonogram vypracování DP.
8. Pravidelně konzultovat s vedoucím DP.
9. Před odevzdáním práce dát celý text k posouzení vedoucímu práce.
10. DP vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Zásady pro vypracování
1. Cílem práce je popsat hlavní charakteristiky italských westernů na základě vybraných filmů předních tvůrců tohoto žánru.
2. Podstatnou součástí práce bude srovnání s některými významnými americkými westerny.
3. Při zpracování využít metody analýzy, interpretace a komparace.
4. DP vyjde ze znalosti vybraných kinematografických děl.
5. Uvést, co mají americké a italské westerny společné, v čem se naopak liší, zda a jak se navzájem ovlivňovaly apod.
6. Shromáždit a prostudovat literaturu ke zvolenému tématu, reflektovat literaturu doporučenou.
7. Dodržovat harmonogram vypracování DP.
8. Pravidelně konzultovat s vedoucím DP.
9. Před odevzdáním práce dát celý text k posouzení vedoucímu práce.
10. DP vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Seznam doporučené literatury
BERGAN, Ronald. Film. 1. vyd. Praha : Slovart, 2008. 528 s. ISBN 978-80-7391-136-2.
BERNARD, Jan; FRÝDLOVÁ, Pavla. Malý labyrint filmu. 1. vyd. Praha : Albatros, 1988. 507 s. ISBN neuvedeno.
BORDWELL, David; THOMPSONOVÁ, Kristin. Dějiny filmu. 1. vyd. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 2007. 827 s. ISBN 978-80-7106-898-3.
D'AGOSTINI, Paolo. Legendární filmy. 1. vyd. Praha : Mladá fronta a.s., 2009. 599 s. ISBN 978-80-204-2042-8.
FRAYLING, Christopher. Spaghetti Westerns: Cowboys and Europeans from Karl May to Sergio Leone. 1. vyd. London : I.B.Tauris & Co Ltd, 2006. 304 s. ISBN 9781845112073.
HOLANEC, Václav. 99 filmů moderní kinematografie. 1. vyd. Praha : Albatros, 2005. 346 s. ISBN 80-00-01537-4.
JORDÁN, Karel. Tenkrát na Západě. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 2011. 272 s. ISBN 978-80-204-2507-2.
MONACO, James. Jak číst film - svět filmu, médií a multimédií. 1. vyd. Praha : Albatros, 2004. 735 s. ISBN 80-00-01410-6.
OLIVA, Ljubomír. Režiséři - Itálie. 1, vyd. Praha : Československý filmový ústav, 1984. 344 s. ISBN neuvedeno.
SCHNEIDER, Rolf, et al. 100 slavných filmů světové kinematografie. 1. vyd. Dobřejovice : Rebo, 2008. 208 s. ISBN 978-80-7234-855-8.
SCHNEIDER, Steven J. 1001 filmů, které musíte vidět, než umřete. 1. vyd. Praha : Volvox Globator, 2005. 960 s. ISBN 80-7207-560-8.
SCHRÖDER, Nicolaus. Slavní filmoví režiséři. 1. vyd. Praha : Slovart, s. r. o., 2004. 287 s. ISBN 80-7209-643-5.
Seznam doporučené literatury
BERGAN, Ronald. Film. 1. vyd. Praha : Slovart, 2008. 528 s. ISBN 978-80-7391-136-2.
BERNARD, Jan; FRÝDLOVÁ, Pavla. Malý labyrint filmu. 1. vyd. Praha : Albatros, 1988. 507 s. ISBN neuvedeno.
BORDWELL, David; THOMPSONOVÁ, Kristin. Dějiny filmu. 1. vyd. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 2007. 827 s. ISBN 978-80-7106-898-3.
D'AGOSTINI, Paolo. Legendární filmy. 1. vyd. Praha : Mladá fronta a.s., 2009. 599 s. ISBN 978-80-204-2042-8.
FRAYLING, Christopher. Spaghetti Westerns: Cowboys and Europeans from Karl May to Sergio Leone. 1. vyd. London : I.B.Tauris & Co Ltd, 2006. 304 s. ISBN 9781845112073.
HOLANEC, Václav. 99 filmů moderní kinematografie. 1. vyd. Praha : Albatros, 2005. 346 s. ISBN 80-00-01537-4.
JORDÁN, Karel. Tenkrát na Západě. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 2011. 272 s. ISBN 978-80-204-2507-2.
MONACO, James. Jak číst film - svět filmu, médií a multimédií. 1. vyd. Praha : Albatros, 2004. 735 s. ISBN 80-00-01410-6.
OLIVA, Ljubomír. Režiséři - Itálie. 1, vyd. Praha : Československý filmový ústav, 1984. 344 s. ISBN neuvedeno.
SCHNEIDER, Rolf, et al. 100 slavných filmů světové kinematografie. 1. vyd. Dobřejovice : Rebo, 2008. 208 s. ISBN 978-80-7234-855-8.
SCHNEIDER, Steven J. 1001 filmů, které musíte vidět, než umřete. 1. vyd. Praha : Volvox Globator, 2005. 960 s. ISBN 80-7207-560-8.
SCHRÖDER, Nicolaus. Slavní filmoví režiséři. 1. vyd. Praha : Slovart, s. r. o., 2004. 287 s. ISBN 80-7209-643-5.