V této práci jsou popsány některé principy, jimiž lze realizovat rekuperaci kinetické energie. Na základě jejich charakteristických vlastností je jeden z nich aplikován při návrhu systému rekuperace energie pro vozidlo městské hromadné dopravy. Jsou provedeny základní výpočty vzhledem k délce a charakteru životního cyklu vozidla. Dále je sestaven matematický model systému s využitím softwaru MATLAB/Simulink, díky němuž jsou navrženy a optimalizovány dílčí prvky systému. Na závěr je uvedena ekonomická rozvaha nad úsporami energie.
Annotation in English
This thesis describes some principles of kinetic energy recovery. Due to their key properties one of them is applied on a design of a kinetic energy recovery system for a public transport vehicle. Basic calculations are conducted with respect to the vehicle life cycle. Furthermore a mathematical model of the system is created using MATLAB/Simulink in order to design and optimize components of the system. To conclude this work, some thoughts on economic aspect of energy recovery systems are mentioned.
Keywords
Rekuperace energie, KERS, MATLAB/Simulink, matematický model, MHD,brzdění, úspory energie
Keywords in English
Energy recovery, KERS, MATLAB/Simulink, mathematical model, public transport, braking, energy savings
Length of the covering note
44
Language
CZ
Annotation
V této práci jsou popsány některé principy, jimiž lze realizovat rekuperaci kinetické energie. Na základě jejich charakteristických vlastností je jeden z nich aplikován při návrhu systému rekuperace energie pro vozidlo městské hromadné dopravy. Jsou provedeny základní výpočty vzhledem k délce a charakteru životního cyklu vozidla. Dále je sestaven matematický model systému s využitím softwaru MATLAB/Simulink, díky němuž jsou navrženy a optimalizovány dílčí prvky systému. Na závěr je uvedena ekonomická rozvaha nad úsporami energie.
Annotation in English
This thesis describes some principles of kinetic energy recovery. Due to their key properties one of them is applied on a design of a kinetic energy recovery system for a public transport vehicle. Basic calculations are conducted with respect to the vehicle life cycle. Furthermore a mathematical model of the system is created using MATLAB/Simulink in order to design and optimize components of the system. To conclude this work, some thoughts on economic aspect of energy recovery systems are mentioned.
Keywords
Rekuperace energie, KERS, MATLAB/Simulink, matematický model, MHD,brzdění, úspory energie
Keywords in English
Energy recovery, KERS, MATLAB/Simulink, mathematical model, public transport, braking, energy savings
Research Plan
Základní požadavky:
Provést rešerši současného stavu techniky, propracovat vlastní aplikační návrh.
Základní technické údaje:
Technické parametry jsou uvedeny v příloze zadání.
Osnova bakalářské práce:
Rešerše zadané problematiky
Propracování návrhu včetně výpočtů
Ekonomická rozvaha úspor energie
Závěrečné zhodnocení
Research Plan
Základní požadavky:
Provést rešerši současného stavu techniky, propracovat vlastní aplikační návrh.
Základní technické údaje:
Technické parametry jsou uvedeny v příloze zadání.
Osnova bakalářské práce:
Rešerše zadané problematiky
Propracování návrhu včetně výpočtů
Ekonomická rozvaha úspor energie
Závěrečné zhodnocení
Recommended resources
HOSNEDL, S., KRÁTKÝ, J. \kur {Příručka strojního inženýra: obecné strojní části. 1, Spoje, otočná uložení, hřídelové spojky, akumulátory mechanické energie}. Praha: Computer Press, 1999
\kur {Podkladový materiál, výkresy, katalogy, apod. poskytnuté zadavatelem úkolu.}
Recommended resources
HOSNEDL, S., KRÁTKÝ, J. \kur {Příručka strojního inženýra: obecné strojní části. 1, Spoje, otočná uložení, hřídelové spojky, akumulátory mechanické energie}. Praha: Computer Press, 1999
\kur {Podkladový materiál, výkresy, katalogy, apod. poskytnuté zadavatelem úkolu.}