Bakalářská práce analyzuje nákupní chování zákazníků českého venkova. Jejím cílem bylo popsat nákupní chování obyvatel Nýřan v hlavních nákupních místech a zjistit další informace o nakupování těchto zákazníků. Teoretická část práce obsahuje východiska, ze kterých vychází část praktická. Praktická část je realizována prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného v obci Nýřany. Výzkum se skládá z několika částí. Nejprve je zaměřen na preferovanou prodejnu potravin a nepotravinářského zboží každodenní potřeby zákazníků. Opomenuty nejsou ani specializované prodejny nabízející specifické druhy zboží ? elektroniku, kosmetiku a oděvy a obuv. Další části výzkumu jsou zaměřeny na ohodnocení obchodní vybavenosti Nýřan a popis dalšího nákupního chování obyvatel Nýřan. V závěru práce byla na základě výsledků výzkumu stanovena některá doporučení, která by měla vést ke zvýšení tržeb a počtu zákazníků jednotlivých prodejen a ke zlepšení nákupních možností obyvatel Nýřan.
Anotace v angličtině
This bachelor?s thesis analyzes the shopping behavior of the Czech countryside customers. Its main goal is to describe the shopping behavior of Nyrany residents in the main shopping centers and gain more information about these customers. The major objectives explained in the theoretical part of the thesis serve as starting point for the practical part. The practical part was based on a questionnaire, which was filled out by customers in Nyrany. The research contains several parts; the first one deals with preferred food shops and the other parts focus on specialized shops with specific kinds of goods like electronics, cosmetics or fashion. The rest of the research targets the shopping equipment of Nyrany rating and describes other shopping behavior of Nyrany residents. In the closure of this thesis there are several recommendations based on the results, which should increase the profits and number of customers in the individual shops in the area.
Klíčová slova
nákupní chování, venkov, Nýřany, maloobchod
Klíčová slova v angličtině
shopping behaviour, countryside, Nýřany, retail
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce analyzuje nákupní chování zákazníků českého venkova. Jejím cílem bylo popsat nákupní chování obyvatel Nýřan v hlavních nákupních místech a zjistit další informace o nakupování těchto zákazníků. Teoretická část práce obsahuje východiska, ze kterých vychází část praktická. Praktická část je realizována prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného v obci Nýřany. Výzkum se skládá z několika částí. Nejprve je zaměřen na preferovanou prodejnu potravin a nepotravinářského zboží každodenní potřeby zákazníků. Opomenuty nejsou ani specializované prodejny nabízející specifické druhy zboží ? elektroniku, kosmetiku a oděvy a obuv. Další části výzkumu jsou zaměřeny na ohodnocení obchodní vybavenosti Nýřan a popis dalšího nákupního chování obyvatel Nýřan. V závěru práce byla na základě výsledků výzkumu stanovena některá doporučení, která by měla vést ke zvýšení tržeb a počtu zákazníků jednotlivých prodejen a ke zlepšení nákupních možností obyvatel Nýřan.
Anotace v angličtině
This bachelor?s thesis analyzes the shopping behavior of the Czech countryside customers. Its main goal is to describe the shopping behavior of Nyrany residents in the main shopping centers and gain more information about these customers. The major objectives explained in the theoretical part of the thesis serve as starting point for the practical part. The practical part was based on a questionnaire, which was filled out by customers in Nyrany. The research contains several parts; the first one deals with preferred food shops and the other parts focus on specialized shops with specific kinds of goods like electronics, cosmetics or fashion. The rest of the research targets the shopping equipment of Nyrany rating and describes other shopping behavior of Nyrany residents. In the closure of this thesis there are several recommendations based on the results, which should increase the profits and number of customers in the individual shops in the area.
Klíčová slova
nákupní chování, venkov, Nýřany, maloobchod
Klíčová slova v angličtině
shopping behaviour, countryside, Nýřany, retail
Zásady pro vypracování
Charakterizujte obchodní vybavenost vybrané lokality.
Proveďte dotazníkové šetření chování zákazníků ve vybrané lokalitě.
Analyzujte výsledky šetření.
Formulujte závěry.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte obchodní vybavenost vybrané lokality.
Proveďte dotazníkové šetření chování zákazníků ve vybrané lokalitě.
Analyzujte výsledky šetření.
Formulujte závěry.
Seznam doporučené literatury
SCHIFFMAN, Leon, KANUK, Leslie Lazar. Nákupní chování. 1. vydání. Brno: Computer Press a.s., 2004, 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
BÁRTOVÁ, Hilda, BÁRTA, Vladimír, KOUDELKA, Jan. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 1. dotisk 2. vydání. Praha: Oeconomica, 2005, 243 s. ISBN 80-245-0778-1.
HAGUE, Paul. Průzkum trhu - příprava, výběr metod, provedení, interpretace výsledků. 1. vydání. Brno: Computer Press a.s., 2003, 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele. Jak zákazníci nakupují. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2004, 284 s. ISBN 80-247-0393-9.
CIMLER, Petr, ZADRAŽILOVÁ, Dana a kol. Retail Management. 1. vydání. Praha: Management Press s.r.o., 2007, 307 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
Seznam doporučené literatury
SCHIFFMAN, Leon, KANUK, Leslie Lazar. Nákupní chování. 1. vydání. Brno: Computer Press a.s., 2004, 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
BÁRTOVÁ, Hilda, BÁRTA, Vladimír, KOUDELKA, Jan. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 1. dotisk 2. vydání. Praha: Oeconomica, 2005, 243 s. ISBN 80-245-0778-1.
HAGUE, Paul. Průzkum trhu - příprava, výběr metod, provedení, interpretace výsledků. 1. vydání. Brno: Computer Press a.s., 2003, 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele. Jak zákazníci nakupují. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2004, 284 s. ISBN 80-247-0393-9.
CIMLER, Petr, ZADRAŽILOVÁ, Dana a kol. Retail Management. 1. vydání. Praha: Management Press s.r.o., 2007, 307 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
viz. scan průběhu obhajoby a posudky vedoucího a oponenta BP