Cílem bakalářské práce je analýza mezoprostředí podniku podle Porterova modelu pěti konkurenčních sil a na základě analýzy navrhnout inovace, které povedou ke zlepšení konkurenceschopnosti a celkovému posílení pozice podniku Eutit s.r.o. na trhu. V práci je uvedena definice podniku a jeho okolí a rozděleno podnikatelské prostředí. V bakalářské práci jsou dále uvedeny základní informace o podniku. Analýza mezoprostředí podniku Eutit s.r.o. je provedena pomocí Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Na základě této analýzy jsou v závěru práce navrženy zlepšení a inovace, které by vedly k posílení pozice společnosti Eutit s.r.o. na trhu.
Annotation in English
The aim of this work is to analyze the business ?mezoprostředí? by Porter's five forces model and the analysis of design innovations that will improve competitiveness and strengthen the overall position of the company Eutit Ltd. at the market. Analysis ?mezoprostředí? Eutit company Ltd is done using Porter's five forces model. Based on this analysis, the present work proposed improvements and innovations that will strengthen the company's position Eutit Ltd. at the market.
Keywords
Podnik, okolí podniku, mikroprostředí, mezoprostředí, makroprostředí, Porterův model pěti konkurenčních sil
Keywords in English
Business, Neighborhood business, Microenvironment, ?Mezoprostředí?, Macroenvironment, Porter's five forces model
Length of the covering note
57 s. (94 027 znaků)
Language
CZ
Annotation
Cílem bakalářské práce je analýza mezoprostředí podniku podle Porterova modelu pěti konkurenčních sil a na základě analýzy navrhnout inovace, které povedou ke zlepšení konkurenceschopnosti a celkovému posílení pozice podniku Eutit s.r.o. na trhu. V práci je uvedena definice podniku a jeho okolí a rozděleno podnikatelské prostředí. V bakalářské práci jsou dále uvedeny základní informace o podniku. Analýza mezoprostředí podniku Eutit s.r.o. je provedena pomocí Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Na základě této analýzy jsou v závěru práce navrženy zlepšení a inovace, které by vedly k posílení pozice společnosti Eutit s.r.o. na trhu.
Annotation in English
The aim of this work is to analyze the business ?mezoprostředí? by Porter's five forces model and the analysis of design innovations that will improve competitiveness and strengthen the overall position of the company Eutit Ltd. at the market. Analysis ?mezoprostředí? Eutit company Ltd is done using Porter's five forces model. Based on this analysis, the present work proposed improvements and innovations that will strengthen the company's position Eutit Ltd. at the market.
Keywords
Podnik, okolí podniku, mikroprostředí, mezoprostředí, makroprostředí, Porterův model pěti konkurenčních sil
Keywords in English
Business, Neighborhood business, Microenvironment, ?Mezoprostředí?, Macroenvironment, Porter's five forces model
Research Plan
Definujte pojem podnik a okolí podniku.
Určete Porterův model 5 sil.
Popište vybranou společnost.
Vytvořte model 5 sil pro vybranou společnost.
Vypracujte návrhy na zlepšení strategie, konkurenceschopnosti v ČR, EU a ve světě.
Research Plan
Definujte pojem podnik a okolí podniku.
Určete Porterův model 5 sil.
Popište vybranou společnost.
Vytvořte model 5 sil pro vybranou společnost.
Vypracujte návrhy na zlepšení strategie, konkurenceschopnosti v ČR, EU a ve světě.
Recommended resources
SYNEK, Miloslav a kol. Podniková ekonomika. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-336-3.
MIKOVCOVÁ, Hana, SCHOLLEOVÁ, Hana. Praktikum podnikové ekonomiky pro bakalářské studium. Plzeň: Aleš Čeněk, 2009. ISBN 978-80-7380-209-7.
SKÁLOVÁ, Petra. Podniková ekonomika 1. Plzeň: ZČU, 2008. ISBN 978-80-7043-726-1.
BOWMAN, Cliff. Strategický management. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-230-1.
KOTLER, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
Recommended resources
SYNEK, Miloslav a kol. Podniková ekonomika. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-336-3.
MIKOVCOVÁ, Hana, SCHOLLEOVÁ, Hana. Praktikum podnikové ekonomiky pro bakalářské studium. Plzeň: Aleš Čeněk, 2009. ISBN 978-80-7380-209-7.
SKÁLOVÁ, Petra. Podniková ekonomika 1. Plzeň: ZČU, 2008. ISBN 978-80-7043-726-1.
BOWMAN, Cliff. Strategický management. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-230-1.
KOTLER, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.