Můj objekt přestavuje určitou destrukci krajiny člověkem, kterou deformuje svým zasahováním. Přetváří krajinu k obrazu svému, aniž by ji umožnil prostor pro její obnovu. Slouží mu pouze k jeho účelům, pohodlnosti, zisku. Na základě této destrukce se deformuje i samotný objekt, který svým pohybem se mění, přetváří z počátečního tvaru na tvar více agresivnější. Tento proces se neustále opakuje, protože čím dál více uvědomujeme tuto destrukci, tím více nalézáme cestu k přírodě a zároveň ke své vlastní přirozenosti. Chápeme ji jako součást našeho života. Cítíme, že krajina je nám matkou a my jejími dětmi, které učí prvním krůčkům. Stala se naším osobním zázrakem, jejíž sílu cítíme. Chápeme ji jako pocit podmanitosti a automaticky se začneme bát. A to, čeho se nejvíce bojíme, chceme sami pokořit!
Annotation in English
My object represents a destruction of the landscape by human. People transform the landscape on thein own image. They don´t allow it to recover. The landscape serves only to human purposes. To the convenience, to the profit. On the basis of this destruction is object also deformed itself. The object is moving, changing, transforming from an initial shape to the shape which is more aggressive. This process is repeated. The more we realize this destruction the more we can find our way back to the nature. We see it as a part of our lives. We feel that the landscape is our mother and we are her children. It teaches us the first steps. It became our personal miracle. We feel her strenght. However, at the same time, we are afraid of its. And we want to humiliate our biggest fear!
Keywords
minimalismus, geometrie, filosofie, filozofie umění, psychoanalýza, konceptuální umění, land art, krajina, destrukce přírody
Keywords in English
minimalism, geometry, philosophy, philosophy of art, psychoanalysis, conceptual art, land art, landscape, destruction of nature
Length of the covering note
37 s. (30 822 znaků).
Language
CZ
Annotation
Můj objekt přestavuje určitou destrukci krajiny člověkem, kterou deformuje svým zasahováním. Přetváří krajinu k obrazu svému, aniž by ji umožnil prostor pro její obnovu. Slouží mu pouze k jeho účelům, pohodlnosti, zisku. Na základě této destrukce se deformuje i samotný objekt, který svým pohybem se mění, přetváří z počátečního tvaru na tvar více agresivnější. Tento proces se neustále opakuje, protože čím dál více uvědomujeme tuto destrukci, tím více nalézáme cestu k přírodě a zároveň ke své vlastní přirozenosti. Chápeme ji jako součást našeho života. Cítíme, že krajina je nám matkou a my jejími dětmi, které učí prvním krůčkům. Stala se naším osobním zázrakem, jejíž sílu cítíme. Chápeme ji jako pocit podmanitosti a automaticky se začneme bát. A to, čeho se nejvíce bojíme, chceme sami pokořit!
Annotation in English
My object represents a destruction of the landscape by human. People transform the landscape on thein own image. They don´t allow it to recover. The landscape serves only to human purposes. To the convenience, to the profit. On the basis of this destruction is object also deformed itself. The object is moving, changing, transforming from an initial shape to the shape which is more aggressive. This process is repeated. The more we realize this destruction the more we can find our way back to the nature. We see it as a part of our lives. We feel that the landscape is our mother and we are her children. It teaches us the first steps. It became our personal miracle. We feel her strenght. However, at the same time, we are afraid of its. And we want to humiliate our biggest fear!
Keywords
minimalismus, geometrie, filosofie, filozofie umění, psychoanalýza, konceptuální umění, land art, krajina, destrukce přírody
Keywords in English
minimalism, geometry, philosophy, philosophy of art, psychoanalysis, conceptual art, land art, landscape, destruction of nature
Research Plan
Minimální rozsah prací:
Počet: 1 objekt
Formát: 2m x 2m
Popis realizace: návrh a zpracování objektu pro instalaci ve veřejném prostoru
Výstup: Kovový objekt ve veřejném prostoru - krajině.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce.
5) březen Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Research Plan
Minimální rozsah prací:
Počet: 1 objekt
Formát: 2m x 2m
Popis realizace: návrh a zpracování objektu pro instalaci ve veřejném prostoru
Výstup: Kovový objekt ve veřejném prostoru - krajině.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce.
5) březen Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Recommended resources
CÍLEK, Václav. Krajiny vnitřní a vnější. Praha: nakladatelství Dokořán s.r.o., 2005. ISBN 80-7363-042-7.
CÍLEK, V., LOŽEK, V. Obraz Krajiny. Praha: nakladatelství Dokořán s.r.o., 2011. ISBN 80-7363-205-2.
REZEK, Petr. Tělo, věc a skutečnost. Praha: Jan Placák - Ztichlá klika, 2010. ISBN 80-9038-985-4.
REZEK, Petr. K teorii plastičnosti. Praha: nakladatelství Triáda, 2004.ISBN 80-7528-190-2
KOMÁREK, Stanislav. Příroda a kultura. Praha: nakladatelství Academia, 2008. ISNB 80-2001-582-2.
HUMHAL, Pavel. Osobní a veřejné. Praha: Tranzit.cz, 2008. ISBN 80-8725-900-9.
Recommended resources
CÍLEK, Václav. Krajiny vnitřní a vnější. Praha: nakladatelství Dokořán s.r.o., 2005. ISBN 80-7363-042-7.
CÍLEK, V., LOŽEK, V. Obraz Krajiny. Praha: nakladatelství Dokořán s.r.o., 2011. ISBN 80-7363-205-2.
REZEK, Petr. Tělo, věc a skutečnost. Praha: Jan Placák - Ztichlá klika, 2010. ISBN 80-9038-985-4.
REZEK, Petr. K teorii plastičnosti. Praha: nakladatelství Triáda, 2004.ISBN 80-7528-190-2
KOMÁREK, Stanislav. Příroda a kultura. Praha: nakladatelství Academia, 2008. ISNB 80-2001-582-2.
HUMHAL, Pavel. Osobní a veřejné. Praha: Tranzit.cz, 2008. ISBN 80-8725-900-9.
Enclosed appendices
jedno CD
Appendices bound in thesis
illustrations, schemes
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Unsatisfactory (Fail)
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Název práce: Instalace ve veřejném prostoru "Místo události"
Podnázev: Stůj tiše. Les ví, kde jsi. Musíš dovolit nalézt tě.
Vedoucí práce: Dopitová Milena, Doc. MgA., navržená známka: 3
Oponent práce: Pfeiffer Jan, MgA., navržená známka: 1