Jedná se o zamrzlý virtuální ostrov, který je uprostřed oceánu, uprostřed ničeho. Ostrov lze obejít během krátké chvíle. Jsou po něm různě rozmístěné jeskyně, celkem je jich 6, a v každé z nich se nachází jeden z objektů, které vydávají zvuky o různých frekvencích binaurálních rytmů.Samotný ?pocit? a pobývání v čase tomto prostoru je účelem. V rámci nejbanálnějších činností, vždy nutně přicházejí na řadu otázky a nové souvislosti, které kromě díla samotného, mají především osvědčit naše hranice vnímání světa kolem nás, případně je posunout dále. Proces nazývám digitální meditací.
Annotation in English
The digital age is still uprising and the tendencies are changing our perception and this change is just getting too fast. In order to stay sane is necessary to find stable points from where we might start to explore this new ocean of unprocessed, raw information. This point can be found in this project. Icedalic virtual island in the middle the ocean, alone staring at the sea in the dark and waiting for information. I call it digital meditation.
Keywords
Ostrov, pocit, chlad, relaxace, meditace, klid, sen, temnota, zima, filozofie, vědomí, hledání, hry, umění, diskuze
Jedná se o zamrzlý virtuální ostrov, který je uprostřed oceánu, uprostřed ničeho. Ostrov lze obejít během krátké chvíle. Jsou po něm různě rozmístěné jeskyně, celkem je jich 6, a v každé z nich se nachází jeden z objektů, které vydávají zvuky o různých frekvencích binaurálních rytmů.Samotný ?pocit? a pobývání v čase tomto prostoru je účelem. V rámci nejbanálnějších činností, vždy nutně přicházejí na řadu otázky a nové souvislosti, které kromě díla samotného, mají především osvědčit naše hranice vnímání světa kolem nás, případně je posunout dále. Proces nazývám digitální meditací.
Annotation in English
The digital age is still uprising and the tendencies are changing our perception and this change is just getting too fast. In order to stay sane is necessary to find stable points from where we might start to explore this new ocean of unprocessed, raw information. This point can be found in this project. Icedalic virtual island in the middle the ocean, alone staring at the sea in the dark and waiting for information. I call it digital meditation.
Keywords
Ostrov, pocit, chlad, relaxace, meditace, klid, sen, temnota, zima, filozofie, vědomí, hledání, hry, umění, diskuze
Minimální rozsah prací:
Počet: 1 multimediální projekt
Formát: mp4, html5, css3, javascript.
Popis realizace: průzkum aktuální scény multimédií, vytvoření materiálu za pomoci různých digitálních technik a jejich následné zpracování.
Výstup: interaktivní multimediální projekt.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad Teoretická část práce: (bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce. Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce.
5) březen Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Research Plan
Minimální rozsah prací:
Počet: 1 multimediální projekt
Formát: mp4, html5, css3, javascript.
Popis realizace: průzkum aktuální scény multimédií, vytvoření materiálu za pomoci různých digitálních technik a jejich následné zpracování.
Výstup: interaktivní multimediální projekt.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad Teoretická část práce: (bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce. Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce.
5) březen Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Recommended resources
Rush, Michael. Video art. New York: Thames & Hudson, 2007. ISBN 978-0-500-28487-2.
Henninges, Heiner. Video: filmování bez váhání. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-387-1.
REAS, Casey a Ben FRY. Processing: a programming handbook for visual designers and artists. Cambridge, Mass.: MIT Press, c2007, xxvi, 710 p. ISBN 02-621-8262-9.
NIETZSCHE, Friedrich. Tak pravil Zarathustra: kniha pro všechny a pro nikoho. Překlad Otokar Fischer. Praha: XYZ, 2009, 395 s. ISBN 978-807-3881-474.
PLATÓN,. Timaios: Kritias. 2. vyd. Překlad František Novotný. Praha: Oikoymenh, 1996, 137 s. Oikúmené. ISBN 80-860-0507-0.
FLANAGAN, David. JavaScript: the definitive guide. 6th ed. Sebastopol, CA: O'Reilly, 2011, xvi, 1078 p. ISBN 05-968-0552-7.
REAS, Casey a Ben FRY. Getting started with Processing. 1st ed. Sebastopol, [CA]: O'Reilly, c2010, xii, 194 p. ISBN 14-493-7980-X.
Recommended resources
Rush, Michael. Video art. New York: Thames & Hudson, 2007. ISBN 978-0-500-28487-2.
Henninges, Heiner. Video: filmování bez váhání. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-387-1.
REAS, Casey a Ben FRY. Processing: a programming handbook for visual designers and artists. Cambridge, Mass.: MIT Press, c2007, xxvi, 710 p. ISBN 02-621-8262-9.
NIETZSCHE, Friedrich. Tak pravil Zarathustra: kniha pro všechny a pro nikoho. Překlad Otokar Fischer. Praha: XYZ, 2009, 395 s. ISBN 978-807-3881-474.
PLATÓN,. Timaios: Kritias. 2. vyd. Překlad František Novotný. Praha: Oikoymenh, 1996, 137 s. Oikúmené. ISBN 80-860-0507-0.
FLANAGAN, David. JavaScript: the definitive guide. 6th ed. Sebastopol, CA: O'Reilly, 2011, xvi, 1078 p. ISBN 05-968-0552-7.
REAS, Casey a Ben FRY. Getting started with Processing. 1st ed. Sebastopol, [CA]: O'Reilly, c2010, xii, 194 p. ISBN 14-493-7980-X.
Enclosed appendices
DVD
Appendices bound in thesis
schemes
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Název práce: Multimediální projekt- Ostrov
Vedoucí práce: Morávek Jan, MgA., navržená známka:
Oponent práce: Železný Miloš, Doc. Ing. Ph.D., navržená známka:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce (nejprve formou prezentace na PC a následně formou instalace díla ve výstavním prostoru). Poté byla komise podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Následně byla komise seznámena s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.