Práce se zaměřuje na problematiku organizační struktury. Tuto problematiku práce rozebírá ve své teoretické části, kde popisuje prvky organizační struktury, faktory, které organizační strukturu ovlivňují a samotné typy organizačních struktur. Praktická část využívá teoretických poznatků a za pomoci dalších metod analýz ? SWOT analýzy a metody řízených rozhovorů popisuje konkrétní část organizační struktury ? obchodní zástupce. Výsledkem práce je pak série doporučovaných opatření k optimalizaci organizační struktury.
Annotation in English
The bachelor theses is focused on the organisational structure theory. Organisational structure theory is described in the theoretical part of the thesis, where we describe elements of organisational structure, factors that influence the organisational structure and lastly specific types of organisational structure. Practical part of the thesis uses the knowledge acquired in the theoretical part and by using other methods such as SWOT analysis and method of controlled dialogs we describe specific part of the organisational structure ? the customer development executive section. The outcome of the thesis is a series of suggestions to optimalise the organisational structure.
Keywords
organizační struktura, strategický cíl, obchodní zástupce, SWOT analýza
Keywords in English
organisational structure, strategic goal, customer development executive, SWOT analysis
Length of the covering note
46
Language
CZ
Annotation
Práce se zaměřuje na problematiku organizační struktury. Tuto problematiku práce rozebírá ve své teoretické části, kde popisuje prvky organizační struktury, faktory, které organizační strukturu ovlivňují a samotné typy organizačních struktur. Praktická část využívá teoretických poznatků a za pomoci dalších metod analýz ? SWOT analýzy a metody řízených rozhovorů popisuje konkrétní část organizační struktury ? obchodní zástupce. Výsledkem práce je pak série doporučovaných opatření k optimalizaci organizační struktury.
Annotation in English
The bachelor theses is focused on the organisational structure theory. Organisational structure theory is described in the theoretical part of the thesis, where we describe elements of organisational structure, factors that influence the organisational structure and lastly specific types of organisational structure. Practical part of the thesis uses the knowledge acquired in the theoretical part and by using other methods such as SWOT analysis and method of controlled dialogs we describe specific part of the organisational structure ? the customer development executive section. The outcome of the thesis is a series of suggestions to optimalise the organisational structure.
Keywords
organizační struktura, strategický cíl, obchodní zástupce, SWOT analýza
Keywords in English
organisational structure, strategic goal, customer development executive, SWOT analysis
Research Plan
Vysvětlete význam organizačních struktur.
Popište a vysvětlete organizační strukturu vybraného podniku.
Proveďte analýzu procesů v rámci podniku.
Navrhněte na základě analýzy změnu organizační struktury.
Charakterizujte výhody a nevýhody a celkově zhodnoťte navrhovanou změnu.
Research Plan
Vysvětlete význam organizačních struktur.
Popište a vysvětlete organizační strukturu vybraného podniku.
Proveďte analýzu procesů v rámci podniku.
Navrhněte na základě analýzy změnu organizační struktury.
Charakterizujte výhody a nevýhody a celkově zhodnoťte navrhovanou změnu.
Recommended resources
GROVE, Andrew S. High output management. Praha: Management Press, 1988. ISBN 80-85943-60-3.
HELMUT, Kasper, MAYRHOFER, Wolfgang. Personální management: Řízení organizace. Praha: Linde nakladatelství, 2007. ISBN 80-86131-57-2.
RUSSELL- JONES, Neil. Management změny. Praha: Nakladatelství Portál, 2006. ISBN 80-7367-142-5.
SYNEK, Miloslav, KISLINGEROVÁ, Eva. Podniková ekonomika. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-336-3.
KOTLER, Philip. Marketing management. Praha: Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-85605-08-2.
Recommended resources
GROVE, Andrew S. High output management. Praha: Management Press, 1988. ISBN 80-85943-60-3.
HELMUT, Kasper, MAYRHOFER, Wolfgang. Personální management: Řízení organizace. Praha: Linde nakladatelství, 2007. ISBN 80-86131-57-2.
RUSSELL- JONES, Neil. Management změny. Praha: Nakladatelství Portál, 2006. ISBN 80-7367-142-5.
SYNEK, Miloslav, KISLINGEROVÁ, Eva. Podniková ekonomika. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-336-3.
KOTLER, Philip. Marketing management. Praha: Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-85605-08-2.